Steinvegger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Steinvegger

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Steinvegger

Ny på forumet og ønsker hjelp til å komme igang.. Tenker å bygge kino i kjelleren som har store steinvegger (granittblokker - to i bredden) som bærer hele huset.

spørsmål 1: Her vil jeg åpenbart få utfordringer i forhold til akustikk. Tenker å legge teppe på gulv, men hva gjør jeg med taket... Tepper der også? Ønsker nemlig helst ikke å 'ødelegge' de fine granittveggene med akustikkplater...

spørsmål 2: Kan det være nødvendig å hugge en fuge mellom betonggulv og steinveggen for å unngå at basslyd forplanter seg i resten av huset? Er ikke disse granittblokkene så store at det blir unødvendig? ...i tilfelle hva fylles fugene med?

http://avforum.no/forum/attachment.php?attachmentid=49096&stc=1&d=12401383 49[/IMG]

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet tottoman. Jeg har ingen spesiselle kommentarer eller gode råd, bortsett fra ett; du bør legge tråden til av-rom-konstruksjon i stedet. Du kan sikkert be admin om å flytte den.

For øvrig synes jeg steinvegger er skikkelig stilig, så dette kan bli bra.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tilsvarende stein i den forrige leiligheten, disse var egentlig fine da de på mange måter fungerer som diffusorer ved at det ikke er noen rette flater

Taket... dersom du ønsker lyddemping opp, så kan lydbøyler og 2 lag gips være en mulighet.

Her bilde av veggen:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •