Lydisoleringsplater fra cd cardic

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydisoleringsplater fra cd cardic

Noen som har prøvd disse matter/plater eller lignende til støydemping? Er jo nesten "gratis" i forhold til de man kjøper hos avshop etc. Jeg tenker ikke på disse som alternativ til glava e.l. for å ha inn i veggen, men utenpå dør, himling/tak osv.

Jeg vurderer disse selv på utsiden av kinodørene mine (har per i dag to vanlige furudører i en slags mini-sluse oppstilling. dvs to dører med luftlomme imellom dem. Fungerer bra men er det svakeste ledd i lydveggen, som forøvrig er bygd etter oppskrift som ligger her på avforum.no. (2 isolerte vegger med luftlomme imellom dem)

CDcardic katalog side 48.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DocWatchtower
    Noen som har prøvd disse matter/plater eller lignende til støydemping? Er jo nesten "gratis" i forhold til de man kjøper hos avshop etc. Jeg tenker ikke på disse som alternativ til glava e.l. for å ha inn i veggen, men utenpå dør, himling/tak osv.

Jeg vurderer disse selv på utsiden av kinodørene mine (har per i dag to vanlige furudører i en slags mini-sluse oppstilling. dvs to dører med luftlomme imellom dem. Fungerer bra men er det svakeste ledd i lydveggen, som forøvrig er bygd etter oppskrift som ligger her på avforum.no. (2 isolerte vegger med luftlomme imellom dem)

CDcardic katalog side 48.
    Jeg har tro på at dette kan ha noe for seg fordi masse + avstand er alfa og omega når det gjelder lydisolering. Ellers er det også mulig å bruke f.eks. gipsplater for å "veie ned" dører, men pass på at hengslene tåler vekten. Vanlige innedørhengsler tåler nok dårlig den ekstra vekten som skal til for å monne lydisolasjonsmessig.

Husk å tette dørene godt også da!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •