RoomPerfect bygger kino! Feriepengene blåst på 1 pall lyd og bilde!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RoomPerfect bygger kino! Feriepengene blåst på 1 pall lyd og bilde!

Da var det på tide å kjøre igang en tråd om mitt kinoprosjekt.
    Har ikke kommet så langt enda, men har i det minste fått kjøpt inn sofa, og fjernkontroll. Viktig å begynne i den riktige enden. :-D

Bilder av bygging og diverse kommer om ikke så altfor lenge, men i første omgang lurer jeg på om det er noen som kan gi meg noen tips på hvilken projektor jeg burde kjøpe? Denne skal bygges inn derfor bør den komme på plass rimelig kjapt. Lyst rom (lyse vegger og tak) med mulighet for god lysdemping utenfra, kaste og sitteavstand ca. 3,5 meter, lerret 106"
    Tips? Har kikket meg ut 2 alternativer i første omgang hvis noen har noe fornuftig å si om disse?

Sony VPL-HW10
    Sanyo PLV-Z3000

Hvilken burde jeg velge?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at du har planene klare.:-D Men bygge projektoren inn sier du, er det i en hush box det da eller?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner ihvertfall med tøffe møbler og tøft utstyr. Du legger listen høyt, ser jeg.

Med tanke på nicket ditt bør jo dette bli veldig spennende!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm.... Hva er det antiloop?
    Har tenkt å bygge 2 langsgående "lyskasser" i rommet med innfelt tab-tension lerret i den ene, og projektor i den andre for å få det helt skjult når det ikke brukes. Tanken med kinoen er å bygge en custom/in-wall løsning der alt blir skjult. Riktignok med unntak av fronthøyttalerne. Det får da være måte på...

Glemte forresten å nevne at jeg er allergisk mot DLP, så det må bli LCD eller SXRD såvidt jeg kan se hvis det skal havne på riktig side av 20k.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg gått for Sonyen framfor Sanyo. Etter at jeg så begge på Projector 2009, så må jeg si at den Sony VPL-HW10-projektoren imponerte stort til prisen.
    Men last ned og les manualen først. Finn ut om projektoren kan bygges inn slik du ønsker. Det er uhyre viktig at luftstrømmen for kjøling av projektoren får "puste" godt nok.

Hva er størrelsen på rommet ditt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått inntrykk av at Sonyen er et kanon kjøp, så det er den som står høyest på lista for øyeblikket.
    Jeg har tenkt å lage en motorløsning som åpner kassen foran projektoren når den er i bruk, så jeg tror ikke det skal bli noe problem med varme. eller?
    Rommet er 6X4 meter.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått sofaen fra Rocka??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Har du fått sofaen fra Rocka??
    Etter vinter og vår (nesten) ja.
    Stort sett meget fornøyd!

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. :-D
    Leste på ett eller anna byggebolig forum at mange var misfornøyde med firmaet, fordi de aldri fikk varene de hadde bestilt, og at de ikke fik svar fra firmaet ved henvendelser.
    Men bra du har fått varene og er fornøyd da.. 8)

Hvordan syns du sofaen er? Bra kvalitet og komfort?
    Og hvor brei er sofaen du har bestilt?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roomperfect
    Etter vinter og vår (nesten) ja.
    Stort sett meget fornøyd!
    Håper du ikke har en drøm om å ha sofaen stående sik som den er avbildet i linken du viser til... for da er jo rommet ditt 28cm for smalt....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Håper du ikke har en drøm om å ha sofaen stående sik som den er avbildet i linken du viser til... for da er jo rommet ditt 28cm for smalt....
    Hadde jo tenkt å sette den på langveggen da..

Angående sittekomfort så er den ganske fast, men det funker veldig bra. Nesten litt for god å ligge på da det har blitt til at man ikke har kommet seg til sengs et par ganger.

Menne... noen flere tanker ang. projektor eller? skulle ideelt sett hatt den på plass iløpet av uka.. :-D

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått inntrykk av at Sonyen er et kanon kjøp, så det er den som står høyest på lista for øyeblikket.
    Jeg har tenkt å lage en motorløsning som åpner kassen foran projektoren når den er i bruk, så jeg tror ikke det skal bli noe problem med varme. eller?
    Rommet er 6X4 meter.
    Såvidt jeg vet skal Sony-projektorene ha minst 30 cm klaring på baksiden for luftingen. Det er sikkert også andre plasseringskrav angitt i manualen, derfor anbefaler jeg som sagt at du leser litt i den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett roffe, Sony mener at den må ha 30 cm alle veier... Tror du den er spesielt krevende på det viset? Jeg tror riktignok det skal gå bra likevel da åpningen foran blir større enn projektoren selv når den er i bruk, jeg klarer sikkert å få til noen cm. fra baksiden, sidene vil alltid være helt åpne med tilluft fra ventilasjonsystemet.

Grunnen til at jeg har kikket spesielt på disse to projektorene er 2 ting. SXRD høres ut som en meget spennende teknologi med tanke på pixeltetthet, men sanyoen har da vitterlig et 120Hz panel så du får 5:5 pulldown av 24fps materiale. Noen som har noen formening om hva jeg vil få mest utav spesifikt for disse teknologiene, og ellers noen som har sammenlignet de?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg har kikket spesielt på disse to projektorene er 2 ting. SXRD høres ut som en meget spennende teknologi med tanke på pixeltetthet, men sanyoen har da vitterlig et 120Hz panel så du får 5:5 pulldown av 24fps materiale. Noen som har noen formening om hva jeg vil få mest utav spesifikt for disse teknologiene, og ellers noen som har sammenlignet de?
    SXRD-teknologien er meget bra.

Sanyo bruker LCD-paneler, og er i tillegg ikke spesielt lyssterk. 120Hz og 5:5 pulldown er sikkert fint, men når jeg opplever Sanyo og Panasonic som relativt blasse sammenlignet med de mer lyssterke Epson-projektorene og Sony sine SXRD-projektorer, så synes jeg det er lett å velge vekk Sanyo.

Jeg ville vel vurdert å lette på innbyggingskravet og forsøkt å få inn en Sony dersom valget står mellom Sanyo og Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips, men hvis den er så vanskelig å ha med å gjøre ift. innbygging så er nok sonyen uaktuell. Jeg tar meg en prat med sony direkte og hører hva de mener om det, men trenger nok da tips til andre projektorer.. anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det jaggu meg TV mens jeg funderer på hva jeg skal gjøre med projektorløsningen. Alle tips er velkommen, og for de som lurer, så virker TV'en svært lovende allerede før kalibrering. ;D

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt å spare hvis det betyr noe. PAPYRUS / SAMSUNG UE46B7070WWXXE 46" LED

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjah, 700 kroner mer betaler jeg gladelig for å ha et sted å gå til hvis det skulle skje noe og ikke minst et sted man får kikka og demonstrert på en fornuftig måte. (noe som forsåvidt er grunnen til at projektorkjøpet er utsatt, får fader meg ikke sett på noe under fornuftige forhold......)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ferie og skattepengene blåst på 1 pall med lyd og bilde. Nå må man bare komme i gang med bygging! Begynne iløpet av uka kanskje?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen bilder gjør seg..:-D