lydisolering igjen..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lydisolering igjen..

Sak 1)

Planlegger å sette opp lydvegg mot nabo i enderekkehus. Skal sette opp 2 vegger, med 3 cm spalte 2 lag gips i hvert vegglag og rockwool.

Lurer på en ting; er det fornuftig/anbefalt å legge noe filt eller annet materiale mellom topp og bunnsville?? Vil ikke vibrasjoner i gulv forpplante seg inn i vegg hvis dette ikke gjøres??

Jeg skal også kle sidevegger men kun med et lag lydvegg med lyftspalte(har relativt stor stue på 40 kvm.

sak 2)

Er det noe å vinne i lydisoleringssammenheng å legge flytende gulv for å hindre forplanting gjennom gulv og inn i naboens vegg?? (etasjeskillere av betong) Naboen bor IKKE under men ved siden av :-)

ev. er det ander metoder å hindre vibrasjonsforplanting inn til naboen som kan være kompenserende og neste like bra. f.eks sette sub på et passende underlag..

Vidar

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har gutterom/hjemmekino på 26 kvm gulvflate på loftet i en vertikaldelt tomannsbolig.
    Naboen har soverom rett ved siden av. Var derfor noe skeptisk da jeg bygde rommet.

Jeg satte opp en frittstående vegg mot naboen, men bare i selve kinorommet.

Den opprinnelige veggen mot naboen består av 3 lag med gips skrudd i reisverket.

Min vegg består av svill/stendere som ikke har kontakt med opprinnelig vegg, skrudd direkte mot gulv,vegg og tak.Har ikke brukt isolasjon, har en luftspalte mellom veggene på 8 cm.

Vegg: gips-GreenGlue (se link)-gips-GreenGlue-gips-GreenGlue-avsluttet med Huntonitt profilert veggplate. Det ble fuget mot gulv, vegg, tak og skjøter mellom hvert lag som ble lagt.

Tilfeldig eller ikke...GreenGlue eller ikke....
    Har testet mot naboen, og kan nå spille så høyt jeg gidder uten å forstyrre de mer. Stor forskjell fra før.
    Obs. jeg har ikke en eller flere subber som "bråker", så hvis du liker 120 db ved 20 hz så vil nok lyden forplante seg i tak- og gulvkonstruksjon i større grad.

GreenGlue finner du her:AVshop.no / Velkommen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •