Vel, etter at jeg fikk positiv respons på å pusse opp to rom i kjelleren til noe mer hjemmekino egnet så har jeg begynt å planlegge. Men jeg har ikke så mye peiling på hifi og hjemmekinorom bygging samt at jeg skal nok flytte etter et par år så har jeg ikke så lyst å legge alt for mye penger i rommet.

Jeg skal legge nytt tak og gulv. Samt slå sammen 2 rom får å få et større. Det er desverre en gammel peis inne på rommet men den skal ut. Vet ikke helt hvordan jeg skal sette opp høytalerne og tv'en enda så jeg tenkte at dere kanskje har noen gode ideer?

Rommene er 3,7 meter og 1,45 meter langt samt at veggen er vel kanskje 15 cm tykk og den skal jo vekk. Rommet blir 2,93 meter bredt. Med en stor stygg peis i ene hjørnet som dere ser på bildet hvis jeg får lastet det opp.

Høytalerne jeg skal ha inn er Klipsch RF-62, RC-62 og RS-42, planen er å kjøre et 7.1 sett med en Yamaha rx-v1900 forsterker, effektforsterker osv kommer senere. Jeg skal bruke en 46" Samsung tv siden jeg er fornøyd med den så langt så får vi se om jeg ender opp med prosjektor senere

Må få lagt inn støydemping i taket når det skal skiftes siden det nesten ikke er noe der nå. Så hvilken type burde jeg skaffe? Er vegg til vegg teppe en god ide eller bør jeg bruke noe annet? Hvilket side i rommet bør tv'n stå på siden det kommer til å være igjen mur i det hjørnet peisen sto?

Takker for alle svar, kommer sikkert mye flere spørsmål senere

Håper bare vedlegget blir med nå da