Outsider bygger kino i sokkel-garasjen - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 93 av 93
    Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann. Noe mer oppdateringer her eller?

Newcomer outsider sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sommeren er over...

Hei alle!

Beklager treg oppdatering. Er nå igang igjen etter sommerferien. Sender etpar bilder. Kommer med mere senere...

Vedlegg 54236

Vedlegg 54237

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snart ferdig med 1. etappe?

Hei alle!

Er snart ferdig med første etappe. Har koplet opp utstyret og kjørt endel film. Er meget fornøyd med projektoren. Flott bilde rett ut av esken, men ser etter noen filmer at den trenger kalibrering. Skal ta tak i det utover høsten. Prøver meg nok selv først, men hvis det blir ræva så tar jeg i bruk proffhjelp. Høtaler pakken fra yamaha er grei nok. Klar og fin lyd men utrolig spinkel i bunn, trenger sub kraft. Har ikke klart å bestemme meg for sub enda, men i dag er SVS på toppen av blokka.
    Plassering av PJ og TV fungerer meget bra, HD PVR dekoder fra Kanal Digital er på vei.
    Ellers så angrer jeg på valget av Onkyo SR 606. Burde gått for en forsterker med 2 HDMI utganger. Må kjøre komponent til TV. Så her blir det enten switch eller ny forsterker (på sikt)

Ellers er rommet nesten ferdig, Mangler bare litt sparkel og maling her og der. Bardisk i massiv eik er bestillt av en lokal trappesnekker og rørleggeren kommer til fredag.

Ellers tenker jeg litt på demping, det er litt mye klang i rommet. Gode forslag mottas med takk.

Vedlegg 54328

Vedlegg 54329

Vedlegg 54330

Vedlegg 54331

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Utrolig flott oppsett du har fått deg!
    Skikkelig stilrent og pent.

Vil du ikke få en del "klirring" fra den barløsningen bak der?

For å dempe best mulig, bør du får opp noen akustikkplater (kan lages billig ved å lage rammer som du trekker selv). Synes også at det var litt lite "tøy" i rommet. Tror det hadde hjulpet betraktelig hvis du hang opp gardiner/scenemolton rundt om kring.

Når du får en skikkelig Sub, må du for alvor tenke på demping

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bergli!

Rommet ser veldig kaldt og sterilt ut nå, er enig i det... har ikke begynt å skape noe miljø ennå (er heller ikke så ille som det ser ut på bildene). Det blir nok bedre når det kommer opp bilder og diverse. Det vil vel også hjelpe litt på klangen i rommet. Får vel prøve å ha få flasker av god kvalitet isteden for mange "billige" i baren, så jeg unngår at de står for tett og klirrer8)

Ellers så har jeg ganske mye veggplass vis a vis TV veggen. Vurderer en løsning som du beskriver der. Ellers så skal jeg ha gardiner foran vinduet bak baren, skal lage de litt tunge og lange. Regner med at det hjelper litt på klangen.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier, dette ble stilig

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott kino du har skapt

Du kan jo bruke den type duk som de bruker i båtene inni hyllene. Har en kompis av meg som har gjort det, for de glassene vandret inni skapene når han hadde fest/så film på høyt volum.

Men jeg hadde satt opp noen akkustikk plater med kult/fintmotiv rundt om får å ta knekken på klangen, siden det er bedre enn vanlige bilder.

Du kommer nok til å få mye morro i dette rommet

Lykke til videre, du er snart i mål nå

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av outsider
    Hei Bergli!

Rommet ser veldig kaldt og sterilt ut nå, er enig i det... har ikke begynt å skape noe miljø ennå (er heller ikke så ille som det ser ut på bildene). Det blir nok bedre når det kommer opp bilder og diverse. Det vil vel også hjelpe litt på klangen i rommet. Får vel prøve å ha få flasker av god kvalitet isteden for mange "billige" i baren, så jeg unngår at de står for tett og klirrer8)

Ellers så har jeg ganske mye veggplass vis a vis TV veggen. Vurderer en løsning som du beskriver der. Ellers så skal jeg ha gardiner foran vinduet bak baren, skal lage de litt tunge og lange. Regner med at det hjelper litt på klangen.
    Det du kan gjøre, er å kjøpe inn noen pakker med isolasjon (hvis du skal bruke dette til noe da selvfølgelig) og plassere rundt om i rommet. Da vil du se om dette hjelper.

Støtter den tanken med få flasker av god kvalitet kontra kvantitet

Igjen må jeg si at rommet ser veldig bra ut!

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Flotte greier, dette ble stilig
    Takk og takk Sub-Lock.

Er ikke helt ferdig. Gjenstår endel... spesiellt på kalibrering og optimalisering.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Flott kino du har skapt

Du kan jo bruke den type duk som de bruker i båtene inni hyllene. Har en kompis av meg som har gjort det, for de glassene vandret inni skapene når han hadde fest/så film på høyt volum.

Men jeg hadde satt opp noen akkustikk plater med kult/fintmotiv rundt om får å ta knekken på klangen, siden det er bedre enn vanlige bilder.

Du kommer nok til å få mye morro i dette rommet

Lykke til videre, du er snart i mål nå
    Tusen takk Michaelsand.

Har endel duk som du beskriver liggende, hvis det blir problemer så skal jeg benytte den.

Akustikkplatene du beskriver er den typen som står høyest på ønskelisten. "Stapedius" har noen montert i sin kino. Får se hva busjettet tillater i løpet av høsten.

Nå er det valg av Sub / Sub'er som skal i boks først. Sliter litt der. Skal jo prøve å holde meg innenfor "folkekino" budgettet.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub'er bestillt.

Da er avgjørelsen tatt! 2 stk 12" XTZ pianolakk med komplett monster kabelpakke er bestillt. Håper det kan få satt rommet i litt bevegelse.:-D

Vedlegg 54384

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av outsider
    Da er avgjørelsen tatt! 2 stk 12" XTZ pianolakk med komplett monster kabelpakke er bestillt. Håper det kan få satt rommet i litt bevegelse.:-D

Vedlegg 54384
    Har selv 2 stk av disse, og må si at de ikke skuffer. Liker den perioden når du er fornøyd med de, men så blir de bedre og bedre når de sakte men sikkert spilles inn

Nå må du for alvor se på akustiske tiltak i rommet :grin:

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Har selv 2 stk av disse, og må si at de ikke skuffer. Liker den perioden når du er fornøyd med de, men så blir de bedre og bedre når de sakte men sikkert spilles inn

Nå må du for alvor se på akustiske tiltak i rommet :grin:

Hei igjen Bergli.

Godt å høre om gode erfaringer med XTZ subbene. Har slitt lenge med å få tatt en avgjørelse her. Hadde egentlig bestemt meg for en SVS PB 12 plus, men tror rommet mitt er bedre egnet for å plassere 2 stk "mindre" subber i front.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •