Outsider bygger kino i sokkel-garasjen - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 93
    Newcomer outsider sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Julaften??

Fikk en pakke i posten her om dagen... klør i fingrene etter å ta den i bruk.

Vedlegg 47465

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stødig feste for PJ

Har tenkt endel på hvordan man får stabilt feste for PJ når himlingen henger i lydbøyler. Har valgt følgende løsning: Montert ekstra lydbøyle foran og bak PJ posisjon. Montert taklekt (kubbing) på hver side av PJ posisjon og montert ekstra lydbøyle i senter av disse. Har så felt inn en hobbyplate for godt skrufeste. Opplegget virker veldig stabilt. Regner med at det er godt nok når subbene begynner å jobbe

Ellers fortsetter prosjektet med diverse røropplegg , har til nå brukt ca 200m med rør. dette er stort sett bare for lyd, bilde og data opplegg. Har også brukt 20-25 bokser. Regner med at det går med ca 150 meter rør og 15-20 bokser til før jeg er ferdig, det koster og være kar...8)

Myk høytalerkabel er vanskelig å trekke gjennom el rør, anbefaler alle å (uansett) trekke disse før veggene lukkes.

Vedlegg 47554

Vedlegg 47555

Vedlegg 47556

Vedlegg 47557

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde planer opm å feste projektor direkte i taket selv om det er lydbøyler. Blir det virkelig så mye vibrasjoner i taket at det kan være sjenerende på bildet??

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Jeg hadde planer opm å feste projektor direkte i taket selv om det er lydbøyler. Blir det virkelig så mye vibrasjoner i taket at det kan være sjenerende på bildet??
    Hei thunderstorm77

Jeg har ikke erfaring med lydbøyler fra før desverre. Har derfor valgt og gjøre litt ekstra for å gardere meg. Det settes jo endel luft i bevegelse når store subber jobber. Men mye avhenger sikkert også av hvilken type oppheng som blir benyttet, vekt på PJ osv. Vet ikke om mine tiltak er nok, eller om det er "overkill" . Følg med etpar uker, så skal jeg skrive om mine erfaringer angående dette. (Planlegger 2 stk 12" subber)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg holder nå på med siste lag i taket, så da blir det for sent... Du har nok rett i at det kan bli no bevegelse ved høyt volum/mye bass. Nå har jeg 1 lag gips og 1 lag mdf panel, så tyngden blir svært stor, så jeg satser på at der går greit. Kommer heller ikke til å spille så sinnsykt høyt.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av outsider

Myk høytalerkabel er vanskelig å trekke gjennom el rør, anbefaler alle å (uansett) trekke disse før veggene lukkes.
    Eller sørg for å bruke glidemiddel, jeg brukte en sprayboks med noe greier som en elektriker glemte igjen her.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Eller sørg for å bruke glidemiddel, jeg brukte en sprayboks med noe greier som en elektriker glemte igjen her.
    Ja det fungerer utmerket med glidemiddel. Jeg brukte noe fra 3M til alarmanlegget i huset, og fikk gjennom tykk kabel i 16mm rør. Jeg tror derimot det er vanskelig å få kabelen ut igjen....

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Still going strong...

Prosjektet driver sakte fremover. Er ferdig med isolering (7cm glava plater) og all gips. Har montert mdf takplank ferdigmalt egghvit. Er i god gang med montering av veggplater (mdf perlefas kaffelatte) retgner med å bli ferdig med veggene i morgen. Har fuget med latexbasert fugemasse (biltema 19,50,- pr tube :-D ) i alle sjøter både i himling og vegger. Også fuget på nytt etter montering av takplank. Planen er å legge parkett tirsdag. Ting tar tid og jeg ser at min meget ambisiøse tidsplan sprekker :evil: . Jeg blir ikke klar for premiere den 25 mars.

Ellers ligger det en stor stabel med flate pakker fra IKEA i boden, som skal forvandles til en bar.

Vedlegg 48055

Vedlegg 48056

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra ut, har dessverre ikke fått med meg tråden din før nå. Trålte gjennom denne nå, og er meget imponert over fart og kvalitet

Jeg hadde 29 mars som dato, og denne sprekker også. Pleier ofte å bli sånn, hehe. Men du er i innspurten nå, så gi gass :thumbsup

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stå på, det går da absolutt fremover En stund siden jeg leste gjennom nå, hva skal du gjøre mtp. demping ?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Dette ser veldig bra ut, har dessverre ikke fått med meg tråden din før nå. Trålte gjennom denne nå, og er meget imponert over fart og kvalitet

Jeg hadde 29 mars som dato, og denne sprekker også. Pleier ofte å bli sånn, hehe. Men du er i innspurten nå, så gi gass :thumbsup
    Takk og takk...

Utrolig mange operasjoner som skal utføres når et rom skal bygges opp helt fra bunnen av.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Stå på, det går da absolutt fremover En stund siden jeg leste gjennom nå, hva skal du gjøre mtp. demping ?
    Hei igjen.

Tenker mye på demping, har desverre ingen plan for dette enda.

Tenker også endel på blending av vinduer, har ikke noen plan for det heller.

Newcomer thell sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette, outsider. Litt av en fremdrift på deg, du har jo ikke holdt på i mer enn halvannen måned og har allerede fått gjort så mye?

Hvilke planer har du for gulvet? Teppe, parkett eller fliser?

Det skal henge en tv på samme vegg som døren i 90 grader i forhold til lerret. 3 seter visavis tv og to seter visavis lerret.
    Går ut fra at du ikke skal se på begge samtidig. Du vil ikke heller henge tv'en på veggen med et motorisert lerret som kommer ned foran tv, da? Da vil du jo kunne bruke anlegget når du ser tv også. My 2 cents..

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thell
    Ser bra ut dette, outsider. Litt av en fremdrift på deg, du har jo ikke holdt på i mer enn halvannen måned og har allerede fått gjort så mye?

Hvilke planer har du for gulvet? Teppe, parkett eller fliser?

Går ut fra at du ikke skal se på begge samtidig. Du vil ikke heller henge tv'en på veggen med et motorisert lerret som kommer ned foran tv, da? Da vil du jo kunne bruke anlegget når du ser tv også. My 2 cents..
    Hei Thell

Det blir parkett på gulvet...eller egentlig et laminatgulv, men med presset ekte eik som toppsjikt. Har samme egenskaper som et laminatgulv men uten den kalde overflaten og den kjipe lyden. Kalles vel "tynnparkett". Har valgt dette pga at den tåler gulv-varme bedre enn tradisjonell parkett.

Grunnen til plassering av TV og lerret er at jeg har begge deler fra før. Lerret er et "Adeo greyvision 100" (16:9) rammelerret fra min forrige kino. Husker at jeg betalte en liten formue for dette på hifi-klubben. Så siden jeg er forholdsvis "gnien" så blir det en heller utradisjonell plassering. Er vel enig med deg om at dette kansje ikke er optimalt, men jeg kan eventuellt forandre på dette i ettertid.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veggplater ferdig...

Endelig ferdig med veggplater. Det gikk med 35 stk. Frontveggen blir malt mørk senere hvis jeg får behov for det. Prøver først uten.

Ellers begynner det å hope seg opp med utstyr. Har valgt utstyr som er i samsvar med mitt "folkekino" konsept...8)

Fortsetter i morgen med rydding etter plate-kaoset, og forberedelser for legging av gulv.

Vedlegg 48103

Vedlegg 48104

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser fint ut! Skulle gjerne hatt litt av det utstyret som "hoper seg opp" hos deg Folkekino eller ei, det blir helt sikkert knall.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

007 på elkjøp...

Fikk kjøpt quantum of solace for kr. 99,- (blu-ray) på elkjøp i dag, en grei pris...eller?...

Er 95 % ferdig med legging av parkett, blir ferdig i morgen. Har ellers fått satt på plass dør nr. 2 i slusa og kjøpt inn gulv og taklister. Tar jobbefri i helga og reiser til fjells, trenger sol-vitaminer... begynner å bli slapp og blek etter å ha tilbrakt en mnd i kjelleren.

Sliter også litt med å ta et valg... en 12" SVS sub, eller to 12" XTZ
    subber

Vedlegg 48188

Vedlegg 48189

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter også litt med å ta et valg... en 12" SVS sub, eller to 12" XTZ
    subber
    Hvis du tar jobben med integrasjon, så vil det bli mye moro med to XTZ. For 8K (2x4k) tror jeg det er mer moro i XTZ.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Integrasjon?

Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Hvis du tar jobben med integrasjon, så vil det bli mye moro med to XTZ. For 8K (2x4k) tror jeg det er mer moro i XTZ.
    Har bestemt meg for 2 stk XTZ. Integrasjon sier meg ikke så mye...her er det noe nytt å lære.

Reiser nå opp i fljellheimen for å få inspirasjon og motivasjon til å sluttføre prosjektet8)

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerret

Lerret'et er endelig tilbake i sitt rette element etter en forholdsvis lang lagring i demontert tilstand på loftet. Duken trenger nok et døgn på å finne tilbake til sin orginale form.

Vedlegg 48329

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •