plassering av projektor i rom med åpenhimling????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

plassering av projektor i rom med åpenhimling????

med familieøknin og barn som fatter mere og mere intresse i å trykke på knapper så ser jeg at jeg snart må flytte lerretet og hjemmekinon på et annet rom. og med begrensede muligheter og budsjett så er ei loftstue ensete mulighet.
    kan ikke annet enn å gjøre det beste ut av det.

Mitt første og største problem er å plassere projektoren, da dette rommet er et rom med Åpen Himling, pg da snakker vi høy himling.....

rommet er ca 7 x 4,5 meter. prøver å legge ved ei meget enkel skisse over rommet og hvordan jeg ser for meg lerretet må være.

slik det er i dag er projektoren i overkant av tre meter fra lerettet, og det er nesten maks...

har vært inne på tanken å bygge meg et kompinert bord og "hylle". der projektore blir stående under bordplaten, som da står foran en sittegruppe. en bue/u-sofa hadde jeg tenkt.

noen som har synspungter og kan hjelpe meg med tips og forslag, og for all del andre løsninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen med forslag?

prøvde meg litt på sketch og tegnet opp rommet med rette mål og dimensjoner, men vet ikke hvordan jeg legger det ut på vedlegg.... noensom kan forklare?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du må gjøre i SketchUp er å velge File -> Export ->2D Graphic. Det kommer opp et vindu hvor du velger filplassering, men trykk på knappen 'Options' som er plassert under 'Avbryt'. Velg størrelse 800x600, det pleier å være passe. Sett et passe navn på bildet og trykk lagre.

Se ellers guiden til RuneW om opplasting av bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker. prøver dette

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torevik
    har vært inne på tanken å bygge meg et kompinert bord og "hylle". der projektore blir stående under bordplaten, som da står foran en sittegruppe. en bue/u-sofa hadde jeg tenkt.

noen som har synspungter og kan hjelpe meg med tips og forslag, og for all del andre løsninger?
    Dersom du ikke vil ha en lang stang ned fra taket, og projektoren ikke kan monteres på en hyllepå bakveggen, så høres jo bordløsningen din ganske smart ut. Kommer jo selvfølgelig an på om projektoren din har (nok) lensshift til å takle en slik plassering.

Et annet alternativ er en bjelke på tvers av rommet i passe høyde, og så henge projektoren i denne. Kan bli finere enn en stang ned fra taket ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vært inne på tanken på stangen, men er litt redd for at rommet er såpass langt at stangen må henge farlig nær midten av rommet... altså der det er på sitt aller høyeste, og som dermed vil si ei jæ.... lang stygg stang

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi hadde tidligere denne løsningen på jobben, med PJ festet under bordet på et konferanserom. Det er jo egentlig en fin løsning, men man må da sikre at bordet ikke blir flyttet på og at man får kablene dit på en ryddig måte. På jobben ble egentlig største problemet vibrasjoner i bordet når noen stadig vekk sparket borti eller lente seg på bordet.
    Har sett en tilsvarende løsning med CRT projektor innebygget i et bord satt inn mellom to stresslesser, det var en meget vellykket løsning.

Mulighetene er der!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d hadde nok vært et skritt nermere å fått prøvd PJ på det aktuelle rommet og sett etter om det er innstillinger nok til at den kan stå der. p.g.a rommets form så tror jeg lerrettet blir relativt lavt på veggen, det hjelper vel på litt.....

hvis PJ`n ikke kan stå så lavt, så har jeg i hvertfall utelukket en løsning og kan se etter en annen med en gang....

siste og den "jobbigaste" løsningen er vel rett og slett å bygge ett undertak i rommet..... men håper jeg slipper det....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •