Hvilken type vegg?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snakket med selgeren idag, og fikk vite at jeg kan ta over huset neste helg!!
    Kjenner jeg begynner å glede meg nå. Og sånn situasjonen er nå, så tror jeg nok jeg tar ned panelveggene, og har opp gips.
    Da får jeg isolert litt mot selve muren (vet ikke hvordan det er bak panelen idag) og det er enklere å velge farve til selve kinoen.

Men noen som har gode tips (som ikke ruinerer meg) om hva jeg bør gjøre med taket for å lydisolere bedre opp til andre etasjen?

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Kjenner jeg begynner å glede meg nå. Og sånn situasjonen er nå, så tror jeg nok jeg tar ned panelveggene, og har opp gips.
    Da får jeg isolert litt mot selve muren (vet ikke hvordan det er bak panelen idag) og det er enklere å velge farve til selve kinoen.

Men noen som har gode tips (som ikke ruinerer meg) om hva jeg bør gjøre med taket for å lydisolere bedre opp til andre etasjen?
    Spennende prosjekt du har forran deg her.
    Hvor høyt er det under taket i rommet??? Mulig du har skrevet det, men fikk det ikke helt med meg. Det vil jo være litt avgjørende for hvordan lydisoleringen burde utføres. Hva slags rom er det som blir over kinoen??

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1

Gratulerer med hus!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke målt takhøyden, men de andre rommene jeg har målt er alle ca 238.
    Så regner med det er det samme i "kinoen"...
    Rommet over er stua.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag tar jeg over. Venter telefon om noen timer nå 8)

Har vell nesten bestemt meg for å gå for sponplater i kinoen. Gips er litt for dårlig til å henge opp diverse ting på, orker ikke å tenke på gipsplugger for den minste ting.
    Tenkte derfor at sponplater må være bra. Sparkler jeg bare over og har på strie og maler!! :-D Noen som har noen formeninger om sponplater i en kino?
    Og noen som vet hva de ligger på i pris? Har ikke vært å forhørt meg om sånt enda.. Hverken på spon eller gips.. ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Så lenge panelen din er godt festet og ikke vibrerer, kan jeg ikke helt forstå at du vil oppnå noen lydmessig forbedring hverken med gips eller spon.
    Hos meg derimot vibrerte panelen veldig når jeg dro på litt, og rommet måtte plukkes helt ned. Jeg ville prøvd først.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •