Akustikk problemer - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 75 av 75
    Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ingen erfaringer med noe av utstyret dere nevner, Men som sagt har det etter vært blitt en noelunde påkosta oppsett, så jeg sparer ikke på pengene i siste innspurt Vil at dette skal låte så bra som det overhode er mulig i dette rommet. så hvilket måleutstyr bør jeg gå for, ser mange her på forumet snakker om xtz?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv brukt xtz, kjempe happy med måten den fungerer på. Litt kjipt av kurven bare går til 250hz, men real time analyzeren er hele frekvens området.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kingestad
    Har ingen erfaringer med noe av utstyret dere nevner, Men som sagt har det etter vært blitt en noelunde påkosta oppsett, så jeg sparer ikke på pengene i siste innspurt Vil at dette skal låte så bra som det overhode er mulig i dette rommet. så hvilket måleutstyr bør jeg gå for, ser mange her på forumet snakker om xtz?
    XTZ har en ferdigpakke med målemikrofon (med USB tilkobling), samt programvare som er litt begrenset, men har litt større "nybegynner" brukervennlighet.
    denne pakken koster 2k?

Alternativet er å kjøpe ett lydkort med fantom spenning (Maudio har litt forskjellige modeller) til målemic, samt en målemic (eksempelvis en Behringen 8000 mikrofon som er ansett av mange for å være mye for pengene til slikt formål)

På sistnevnte alternativ har man mye større frihet når det kommer til å bruke programvare, finnes en del veldig gode program der ute (REW+++)
    Disse har gjerne flere alternativ og er mer avansert, men deretter blir også lærekurven mye større.... såvidt jeg har forstått er det ikke like brukervennlig pga det rett og slett kan bli for avansert...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så er M-audio forewire solo, Behringer 8000 og REW ikke så dyrt ( ca 2300 ) og det er heller ikke vanskelig å bruke.

Finnes mange her på forumet som kan komme med tips.

REW har jo massevis av brukere på Home theater shack forumet og det er her du laster ned nyeste utgave gratis.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Som sagt så er M-audio forewire solo, Behringer 8000 og REW ikke så dyrt ( ca 2300 ) og det er heller ikke vanskelig å bruke.
    .
    Dette er bestilt :-D Er nachspiel gitarist å har alltid hatt lyst på innspillings utstyr så her slår jeg to fluer i en smekk genialt!

Oppdatering: Nå har akustikk platene komt, å jeg har provisorisk satt dem opp rundt i rommet, Å fyttigrisen dette gjorde susen, Skal henge dem opp før helga å får jeg tid kommer det flere bilder på søndag.

Trodde alt håp var ute da rommet va ferdig men nå begynner det å bli bedre en jeg hadde turt å håpe på, Tør nesten ikke tenke på hvordan dette spiller når platene er satt skikkelig opp å måleutstyr er på plass.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var godt å høre=)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bestilt :-D Er nachspiel gitarist å har alltid hatt lyst på innspillings utstyr så her slår jeg to fluer i en smekk genialt!

Oppdatering: Nå har akustikk platene komt, å jeg har provisorisk satt dem opp rundt i rommet, Å fyttigrisen dette gjorde susen, Skal henge dem opp før helga å får jeg tid kommer det flere bilder på søndag.

Trodde alt håp var ute da rommet va ferdig men nå begynner det å bli bedre en jeg hadde turt å håpe på, Tør nesten ikke tenke på hvordan dette spiller når platene er satt skikkelig opp å måleutstyr er på plass.
    Sjekk denne tråden for gode ideer til montering av akkustikkplater.
    LINK

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akuratt sånne rammer jeg står å snekrer sammen nå Men me tanke på demping, Burde jeg ha de tykkeste 10mm platene i hjørnene siden det er her bassen samler seg?

Å hvordan blir det vist jeg dekker hele taket, samt bakvegg med 3mm akustikk plater, blir dette for mye?

På side veggene tenkte jeg 4plater på vær vegg, høres dette fornuftig ut?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akuratt sånne rammer jeg står å snekrer sammen nå Men me tanke på demping, Burde jeg ha de tykkeste 10mm platene i hjørnene siden det er her bassen samler seg?

Å hvordan blir det vist jeg dekker hele taket, samt bakvegg med 3mm akustikk plater, blir dette for mye?

På side veggene tenkte jeg 4plater på vær vegg, høres dette fornuftig ut?
    Jeg hadde prøvd 100mm platene i hjørnene. Regner med at det var det du mente. Tror det kan bli litt mye med hele taket og hele bakvegg. Min erfaring er at platene demper bedre om de ikke står helt inntill veggen, samt at de ikke plasseres "løpende" etter hverandre på veggen, men med litt mellomrom.

Jeg har 3 50mm på hver sidevegg, og 2 liggende på bakvegg.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var rammene til alle akustikk platene snikra sammen, henger dem opp i morgen Pga jeg klarte ødelegge kameraet får jeg desverre ikke lagt ut bilder med det første :evil: Vurderer å kjøpe meg en til sub siden disse er så billige for tiden, men kan en velodyne sms styre 2 subber?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med platene dine Kingestad?
    Har du fått montert, testet osv?

Litt spent på resultatet hos andre, da jeg ble veldig happy selv.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Hvordan går det med platene dine Kingestad?
    Har du fått montert, testet osv?

Litt spent på resultatet hos andre, da jeg ble veldig happy selv.
    Alle platene er ferdige ja! Resultatet ble helt fantastisk! Men har kansje dempet litt for mye, mistet en del bass, Kansje ikke ha mer en 30mm bak høytalerne? har 100mm nå. Men hele lydbildet er så mye bedre at det blir finpuss i forhold til tidligere.

Laga en ramme rundt platene som jeg festet med borrelås, sånn det er enkelt å bytte tykkelse etter behov. Skal prøve å eksprimentere litt men er sengeliggende pga sykdom, men så fort jeg er på bena skal jeg prøve å finjustere å teste mer.

Ser du bor i sandnes Denonbuster, har 2stk 100mm til overs vist du trenger dem?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle platene er ferdige ja! Resultatet ble helt fantastisk! Men har kansje dempet litt for mye, mistet en del bass, Kansje ikke ha mer en 30mm bak høytalerne? har 100mm nå. Men hele lydbildet er så mye bedre at det blir finpuss i forhold til tidligere.

Laga en ramme rundt platene som jeg festet med borrelås, sånn det er enkelt å bytte tykkelse etter behov. Skal prøve å eksprimentere litt men er sengeliggende pga sykdom, men så fort jeg er på bena skal jeg prøve å finjustere å teste mer.

Ser du bor i sandnes Denonbuster, har 2stk 100mm til overs vist du trenger dem?
    Bor i Sandnes ja, vil kjøpe de siste platene dine ja. Hvor mye?

Kan jo kombinere henting av de platene, med en liten demo, når du er på beina igjen....

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Bor i Sandnes ja, vil kjøpe de siste platene dine ja. Hvor mye?

Kan jo kombinere henting av de platene, med en liten demo, når du er på beina igjen....
    Prisen er godt humør å masse gode tips å triks Kan sende deg en Pm når jeg er oppe å spretter igjen.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er godt humør å masse gode tips å triks
    Det høres bra ut

Send meg PM når du er oppe å går, så kan vi avtale nærmere.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •