Da var det på tide å lage sin egen hjemmekino. Håper flest mulig kan bidra!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Prototype86 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Da var det på tide å lage sin egen hjemmekino. Håper flest mulig kan bidra!

Hei folkens!

Har fått god hjelp her tidligere, og jeg starter derfor tråden min om hjemmekino her på AVforum.

Det har seg altså slik at jeg har en leilighet (42 kvm) i byen, med felles kjøkken/stue-løsning (26 kvm). Etter å ha gått rundt grøten og grublet en stund nå, har jeg endelig bestemt meg for hva slags løsning jeg skal ha for all den fremtidlige filmtittingen i leiligheten!
    Lyssettingen i leiligheten er ennå ikke foretatt, da det er en relativt ny leilighet. Jeg valgte å vente med lyssettingen, ettersom jeg ble fortalt av elektriker at det beste var å få inn alt av innredning først. For på denne måten ville jeg få et bedre overblikk, og dermed foreta en bedre vurdering av lyssettingen.
    I stua har jeg hovedsaklig tenkt å benytte spottere på skinner. Det jeg lurer på er bare hvordan skinnene bør stilles, ettersom stua hovedsaklig vil bestå av en liten "kinokrok". Bør jeg f.eks sette en skinne med spottere over sofaen, slik at jeg kan få et fint lys over sofaen? Hva med lys på lerretet, når det ikke ses film?

Jeg velger å benytte meg av prosjektor med lerret, da jeg dette vil være en rimeligere og betraktelig finere løsning, enn den tradisjonelle Tv-løsningen.
    Utgangspunktet blir jo å finne de rette produktene, da dette blir min første gang med prosjektor. I tillegg til riktig prosjektor og lerret, vil det også selvfølgelig bli aktuelt med det riktig audio-systemet, slik at jeg best mulig kan oppnå en skikkelig hjemmekino.

Først og fremst lurer jeg på om det er viktig å foreta en skissering av hvordan jeg ønsker og faktisk bør ha det. For det er jo som sagt snakk om en kjøkken/stue, så det vil jo ikke som i mange andre tilfeller være et lukket rom kun tilrettelagt kino'en. Hva slags programmer bør jeg da i så fall benytte? Skal jeg bare tegne opp for hånd, eller?

Veggen lerretet skal henges på er helt hvit. Til høyre for publikum er det vinduer, som lyser opp stua. Til venstre har man kjøkkenet (det skal for øvrig nevnes at det er avstand fra publikum til selve kjøkkenet).
    Per dags dato har jeg en hjørnesofa, som er ganske stor. Men pga feil med den viser det seg at jeg får hevet kjøpet, og da har jeg ikke tenkt til å gå for en like stor sofa, da sofaen faktisk nå skal vis-a-vis lerretet. Tenkte heller ikke gå for en like stor sofa, men heller en enkel 3-seters.
    Er det noen spesielle ting jeg må tenke på, før jeg går til innkjøp av de ulike varene jeg vil ha behov for?

Har forstått det slik at lerret med ramme er det fineste, noe som også vil være mest aktuelt for meg å gå for. Har lest i en del tråder på forumet, og det viser seg at Adeo-lerretene er de som er best likt. Hvorfor det? Dreamscreen er visst også ganske populær. Hvordan kan jeg vite hvilket lerret som vil være best for meg?
    Det er ca. 3 meter i bredde jeg kan ta utgangspunkt i, når det gjelder veggen lerretet skal henge på. Bør jeg da gå for f.eks 1,96 cm eller 230 cm? Ønsker jo et stort lerretet, men den må jo ikke ta oppmerksomheten vekk fra resten av leiligheten, da leiligheten ikker er så stor. Hvor høyt bør lerretet henge?

Når det gjelder prosjektor, står jeg helt blank. Jeg vet de fleste av god kvalitet ligger i et høyere prissjikt. Jeg personlig ønsker ikke å bruke for mye penger på prosjektoren, men den bør jo være god. Noen anbefalinger? Og hvorfor? Er det mulig å koble Xbox 360'n min opp mot prosjektoren, som igjen viser bildet på lerretet?
    Det må jo føres en del ledninger fra prosjektoren til strømuttaket, som er i lavere høyde. Hvordan gjør jeg dette mest elegant?

Audio-systemet vil jeg tro det er best å vente litt med i første omgang. Men det er jo selvfølgelig ikke dumt å ha dette klart litt i forkant, med tanke på plassering av høytalere ved lerretet osv. Slik at det blir symmetri i det hele. Bør f.eks høytalerne, som skal stå på hver side av lerretet henges på veggen eller være stående? Ettersom leiligheten ikke er så veldig stor, så er det også viktig å plassere iventar på en best mulig måte, slik at man slipper at det bygger seg opp unødvendig mye støv, som igjen vil gjøre rengjøringen vanskeligere. Det er også viktig å ikke plassere inventar med for lite mellomrom. Dette er hovedsaklig rettet til plasseringen av høytalere og prosjektoren. Hvor mange høytalere trenger man egentlig for å få kinolyd?

En bekjent av meg har noe liknende av det jeg skal ha. Han benytter "Popcorn hour" til å vise mediafilene sine. For å styre all elektronikken benytter han en universal håndkontroll av merket Sunwave. Må virkelig si at bilde på lerretet, som vises med Popcorn hour er sylskarpt og av god kvalitet. Utstyret han bruker er vel ikke av den standarden, som jeg tenkte å gå for, da jeg tenkte å legge litt mer penger i det enn han har gjort. Har lest at Logitech Harmony One er den beste, som er ute nå?

Dette ble kanskje litt mye på èn og samme gang. Hovedpoenget mitt er vel at jeg ønsker å få det så fint som mulig, men til en ikke så altfor dyr pris.
    For som jeg har forstått det, så er det egentlig dette utstyret jeg trenger, når det gjelder hjemmekinoen:

-Prosjektor
    -Lerret m/ramme
    -Høytalere
    -Forsterker
    -Universal håndkontroll
    -Popcorn Hour

Setter veldig stor pris på alle svar jeg får til denne tråden.
    Håper min lidenskap for film kan tilfredstilles med en egen liten hjemmekino

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til å tegne skisse over rommet kan du jo bruke Google SketchUp et superenkelt 3d program du lærer deg på 5 minutter

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kanskje ikke dette svaret du vil ha men.....

Alt du lurer på har jeg brukt måneder og år på å lese meg frem til, og alt står her på forumet. Det er bare å ta tiden til hjelp :-D
    Ikke sikkert at alle løsningene på leiligheten din bare dumper ned i denne tråden. Litt research må man forvente.

"Søk" knappen på forumet bruker jeg daglig.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prototype86
    Hei folkens!

Har fått god hjelp her tidligere, og jeg starter derfor tråden min om hjemmekino her på AVforum.

Det har seg altså slik at jeg har en leilighet (42 kvm) i byen, med felles kjøkken/stue-løsning (26 kvm). Etter å ha gått rundt grøten og grublet en stund nå, har jeg endelig bestemt meg for hva slags løsning jeg skal ha for all den fremtidlige filmtittingen i leiligheten!
    Lyssettingen i leiligheten er ennå ikke foretatt, da det er en relativt ny leilighet. Jeg valgte å vente med lyssettingen, ettersom jeg ble fortalt av elektriker at det beste var å få inn alt av innredning først. For på denne måten ville jeg få et bedre overblikk, og dermed foreta en bedre vurdering av lyssettingen.
    I stua har jeg hovedsaklig tenkt å benytte spottere på skinner. Det jeg lurer på er bare hvordan skinnene bør stilles, ettersom stua hovedsaklig vil bestå av en liten "kinokrok". Bør jeg f.eks sette en skinne med spottere over sofaen, slik at jeg kan få et fint lys over sofaen? Hva med lys på lerretet, når det ikke ses film?
    Vanskelig å svare konkret på, da dette gjerne avhenger av personlig smak. Hør med elektrikeren

Jeg velger å benytte meg av prosjektor med lerret, da jeg dette vil være en rimeligere og betraktelig finere løsning, enn den tradisjonelle Tv-løsningen.
    Om det blir så mye rimeligere og finere enn tv vet jeg ikke. Men du får et mye større bilde enn tv til en lavere pris enn tilsvarende størrelse på tv ja. Går ut fra at du da først og fremst tenker å se på film med slukkede lys og mørke gardiner? En filmprojektor på lerret i en vanlig stue i dagslys gir ikke noe særlig til bilde..

Så for vanlig tv-titting er kanskje ikke projektor og lerret det rette valget om man ikke har mulighet til å mørklegge rommet sånn noenlunde. Men når det gjelder film derimot er projektor og lerret nesten et must for å få stort nok bilde

Utgangspunktet blir jo å finne de rette produktene, da dette blir min første gang med prosjektor. I tillegg til riktig prosjektor og lerret, vil det også selvfølgelig bli aktuelt med det riktig audio-systemet, slik at jeg best mulig kan oppnå en skikkelig hjemmekino.

Først og fremst lurer jeg på om det er viktig å foreta en skissering av hvordan jeg ønsker og faktisk bør ha det. For det er jo som sagt snakk om en kjøkken/stue, så det vil jo ikke som i mange andre tilfeller være et lukket rom kun tilrettelagt kino'en. Hva slags programmer bør jeg da i så fall benytte? Skal jeg bare tegne opp for hånd, eller?
    Ja, jeg vil si at det er viktig for deg å skissere opp. Ting endrer seg når du får "visualisert" det. Kanskje ser det ikke like bra ut når du tegner det som når du tenker på det Sketchup er perfekt til dette..

Går godt an å tegne en skisse for hånd først, med rette mål på tak, gulv, vegger etc og deretter tegne i Sketchup, eller andre tegneprogram. Får du tegnet en skisse over rommet og lagt ut her, vil du nok også få mange flere kommentarer og forslag

Veggen lerretet skal henges på er helt hvit. Til høyre for publikum er det vinduer, som lyser opp stua. Til venstre har man kjøkkenet (det skal for øvrig nevnes at det er avstand fra publikum til selve kjøkkenet).
    Per dags dato har jeg en hjørnesofa, som er ganske stor. Men pga feil med den viser det seg at jeg får hevet kjøpet, og da har jeg ikke tenkt til å gå for en like stor sofa, da sofaen faktisk nå skal vis-a-vis lerretet. Tenkte heller ikke gå for en like stor sofa, men heller en enkel 3-seters.
    Er det noen spesielle ting jeg må tenke på, før jeg går til innkjøp av de ulike varene jeg vil ha behov for?

Har forstått det slik at lerret med ramme er det fineste, noe som også vil være mest aktuelt for meg å gå for. Har lest i en del tråder på forumet, og det viser seg at Adeo-lerretene er de som er best likt. Hvorfor det? Dreamscreen er visst også ganske populær. Hvordan kan jeg vite hvilket lerret som vil være best for meg?
    Tror ikke du skal være så bekymret for hvilket lerret som er "best", det er ikke snakk om store forskjeller, heller marginale. Gå for det lerretet som passer deg og din lommebok best. Men les gjerne om forskjeller på ulike typer lerret, som feks hvitt kontra grått, ramme kontra nedtrekk, buet kontra flatt osv...

Det er ca. 3 meter i bredde jeg kan ta utgangspunkt i, når det gjelder veggen lerretet skal henge på. Bør jeg da gå for f.eks 1,96 cm eller 230 cm? Ønsker jo et stort lerretet, men den må jo ikke ta oppmerksomheten vekk fra resten av leiligheten, da leiligheten ikker er så stor. Hvor høyt bør lerretet henge?
    Lerretet bør henge slik at det er naturlig å se på det, dvs at du ikke må bøye hodet/nakken for å se opp/ned. Jo større lerret jo mer kino-følelse, men alt med måte. Dette har også med hvor lang avstand du sitter i forhold til lerretet. Husk at du kanskje må ha høyttalere på hver side av lerretet og da er det jo en fordel at de ikke "skygger" for bildet

Når det gjelder prosjektor, står jeg helt blank. Jeg vet de fleste av god kvalitet ligger i et høyere prissjikt. Jeg personlig ønsker ikke å bruke for mye penger på prosjektoren, men den bør jo være god. Noen anbefalinger? Og hvorfor? Er det mulig å koble Xbox 360'n min opp mot prosjektoren, som igjen viser bildet på lerretet?
    Hva er budsjettet ditt på projektor? De fleste nyere projektorer kan kobles til Xbox 360, enten med HDMI eller komponent-kabel. Alternativt kan Xboxen kobles direkte i en surround-reciever som igjen sender bildet til projektoren.

Det må jo føres en del ledninger fra prosjektoren til strømuttaket, som er i lavere høyde. Hvordan gjør jeg dette mest elegant?
    Om du ikke kan bygge dette inn i veggen (legge rør på forhånd) så finnes det forskjellige typer lister av ulike materialer som kan brukes til dette. Det finnes kabelskjulere i treverk, plast og metall

Audio-systemet vil jeg tro det er best å vente litt med i første omgang. Men det er jo selvfølgelig ikke dumt å ha dette klart litt i forkant, med tanke på plassering av høytalere ved lerretet osv. Slik at det blir symmetri i det hele. Bør f.eks høytalerne, som skal stå på hver side av lerretet henges på veggen eller være stående?
    Om de bør henges på veggen eller være stående kommer helt an på DEG og hva du vil prioritere med tanke på plasshensyn, pris, lydkvalitet m.m. Som regel er det slik at større, gulvstående høyttalere gir mer trykk/bass i lyden en mindre vegghengte.

Ettersom leiligheten ikke er så veldig stor, så er det også viktig å plassere iventar på en best mulig måte, slik at man slipper at det bygger seg opp unødvendig mye støv, som igjen vil gjøre rengjøringen vanskeligere. Det er også viktig å ikke plassere inventar med for lite mellomrom. Dette er hovedsaklig rettet til plasseringen av høytalere og prosjektoren. Hvor mange høytalere trenger man egentlig for å få kinolyd?
    For å få "ekte" kinolyd trenger du som regel 5 høyttalere, dvs to fronthøyttalere, en senterhøyttaler og to bakhøyttalere. I tillegg kan det være greit med en subwoofer for å ta seg av den laveste bassen. Men det finnes dem som også er fornøyd med kinolyd med to fronthøyttalere. Og det finnes dem som mener at det ikke er kino før man snakker om 11 høyttalere og 2 subwoofere

En bekjent av meg har noe liknende av det jeg skal ha. Han benytter "Popcorn hour" til å vise mediafilene sine. For å styre all elektronikken benytter han en universal håndkontroll av merket Sunwave. Må virkelig si at bilde på lerretet, som vises med Popcorn hour er sylskarpt og av god kvalitet. Utstyret han bruker er vel ikke av den standarden, som jeg tenkte å gå for, da jeg tenkte å legge litt mer penger i det enn han har gjort. Har lest at Logitech Harmony One er den beste, som er ute nå?
    Popcorn Hour er en svært allsidig "mediaboks". Bildet man får fra denne trenger ikke å stå tilbake for bildet man får fra "vanlig" utstyr, men det krever muligens noe mer "teknisk" kunnskap for å få dette til en f.eks en standard dvd/bluray-spiller. Logitech Harmony One er kanskje ikke den beste fjernkontrollen på markedet, men er en fjernkontroll som mange velger da den ikke koster skjorta, er relativt enkel å bruke og har mange nyttige funksjoner. (Koster 995 på Elkjøp nå..)

Dette ble kanskje litt mye på èn og samme gang. Hovedpoenget mitt er vel at jeg ønsker å få det så fint som mulig, men til en ikke så altfor dyr pris.
    For som jeg har forstått det, så er det egentlig dette utstyret jeg trenger, når det gjelder hjemmekinoen:

-Prosjektor
    -Lerret m/ramme
    -Høytalere
    -Forsterker
    -Universal håndkontroll
    -Popcorn Hour

Setter veldig stor pris på alle svar jeg får til denne tråden.
    Håper min lidenskap for film kan tilfredstilles med en egen liten hjemmekino
    Du kunne gjerne ha sagt noe om hvilket prisleie du ser for deg de ulike produktene skal ligge i, eventuelt totalt budsjett du har å rutte med.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen igjen

Ser det er svart litt allerede, men jeg stykker opp dine spørsmål og forsøker så best jeg kan å gi noen fornuftige svar.

Selv gikk jeg for en U-løsning, dvs skinne med spotter langs sideveggene og bakveggen, plassert 0,5cm fra veggene. Dette fordi jeg ikke følte for å ha lys mot lerretet dersom behovet for ned-dimmet lys under kino/TV-titting ville bli aktuelt. Og dèt har det. Men så har jo jeg også en helt mørk kino uten vinduer. Fint med spotter som kan vinkles mot vegger for å lyse opp bilder e.l. Kan bli litt sjenerende dersom spottene peker ned mot sofaen, men uansett husk at du ikke må bli blendet av spottene når du sitter. Dimme-mulighet er uansett en god ting. Tenk også litt på plassering av trafo, da disse i noen tilfeller støyer litt. Dette kan sikkert elektrikeren din.

Smart med lerret for den skikkelige kino-følelsen. Du kan velge mellom rammelerret som alltid henger på veggen, eller et nedtrekkbart lerret (som kan være elektrisk). Kommer tilbake til det lenger ned.

Selv tegnet jeg ALT for hånd. Ta mål og skisser det hele på et ruteark. Men det finnes også programmer som tidligere nevnt her, men for min egen del synes jeg det blir litt kludrete dersom man ønsker å få med ALT av innventar, elektronikk, høyttalere, etc etc..

Tenker du i hovedsak å se film alene så bør du gå for en skikkelig sweetspot-løsning, dvs at du har et sete i midten. Altså kan en 3-seter være bra. Men du kan også velge en sofa uten noen form for inndeling setene immellom. I og med at du her har en stue så er dette kanskje riktig løsning for deg. God sittekomfort er i hvertfall viktig. Gjerne med nakkestøtte. Stressless fra Ekornes har en god del gode løsninger både for åpne sofaer og for mer hjemmekino-rettede grupperinger.

I en stue ville jeg kanskje gått for et nedtrekkbart lerret, men ramme er også greit dersom du synes det er ok å ha et lerret permanent på veggen. Selv har jeg Dreamscreen og er svært fornøyd. Tror ikke det er stor forskjell om noen til Adeo sine. Størrelsen kommer mest an på hvor langt unna lerretet du kommer til å sitte. Jeg valgte et på 106" (230cm) fordi jeg har en avstand til sitteplassen på ca 3,7m. Kanskje er et 92" lerret mer passende for deg? Du må også tenke på at du skal ha plass til fronthøyttalerne ved siden av lerretet. Kanskje også en subwoofer? Her må du kalkulere deg frem.
    Lerretet bør egentlig henge så høyt som mulig mener nå jeg. Du skal kanskje ha plass til et rack under lerretet? For min del har jeg hengt lerretet på 106" 5 cm under taket. Dette med en avstand på 3,7m som nevnt. Jeg kunne godt ha hengt det høyere egentlig, det verste er å få vondt i nakken når man ser film. Dette kommer selvsagt litt an på om du velger en sofa med recliner-mulighet, altså at du kan lene sofaryggen tilbake. Da bør du I HVERT FALL henge lerretet høyt.

Du kommer nok ikke utenom ledninger er jeg redd. Skal du ha digitalt HD-format ala Blu-ray så kommer du ikke utenom HDMI-kabel fra projektor til recieveren. Kanskje kan du plassere racket med recieveren bak ved siden av sofaen e.l? Da slipper du bedre unna ift lengde på kablene. Men uansett må du jo trekke kabler til høyttalerne òg... Bruk lister som skjuler kablene innvendig over det hele.

Type projektor avhenger MEGET av hvilket budsjett du har. Disse projektorene fra Sony er ekstremt gode og har fått svært gode kritikker. Link: AVshop.no / SXRD-projektorer
    SONY VPL-HW10 SXRD-projektor Full-HD er den nyeste i budsjett-klassen, men du får jo vW40 til redusert pris, dèn er god.
    Ønsker du en rimeligere projektor, så kikk litt i trådene her inne

Audio-systemet vil jeg tro det er best å vente litt med i første omgang. Men det er jo selvfølgelig ikke dumt å ha dette klart litt i forkant, med tanke på plassering av høytalere ved lerretet osv. Slik at det blir symmetri i det hele. Bør f.eks høytalerne, som skal stå på hver side av lerretet henges på veggen eller være stående? Ettersom leiligheten ikke er så veldig stor, så er det også viktig å plassere iventar på en best mulig måte, slik at man slipper at det bygger seg opp unødvendig mye støv, som igjen vil gjøre rengjøringen vanskeligere. Det er også viktig å ikke plassere inventar med for lite mellomrom. Dette er hovedsaklig rettet til plasseringen av høytalere og prosjektoren. Hvor mange høytalere trenger man egentlig for å få kinolyd?
    Du trenger i utgangspunktet et 5.1 system. Dvs 2 fronthøyttalere, 1 senter og 2 bakhøyttalere, samt en sub (men denne kan du sløyfe)
    Alle kan være veggmonterte dersom du synes det blir best rent estetisk. Men vanligvis går de fleste for gulvstående fronter og resten på vegg. Smak og behag. Type høyttaler blir for omfattende i mitt svar for denne gang. Det får vi diskutere etterhvert i din tråd

Ikke helt sikker her, men fint med en slik løsning. Selv har jeg Philips Pronto TSU9600 som nok er i dyreste laget for de fleste. Logitech Harmony One har jeg hørt mye bra om.

LYKKE TIL! Jeg følger med i tråden

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også nevne at jeg helt klart ville gått for en grå duk på lerretet. Dette siden du ikke har det HELT mørkt i din stue, og at du heller sannsynligvis ikke vil gå for projektorer i en prisklasse som gir sortnivå utenom det vanlige. Det arbeides kontinuerlig med å forbedre sortnivået på nyere produkter, men man er ikke helt i mål ennå. En grå duk hjelper da betydelig på dette

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Beklager sent svar. Mye å gjøre med forberedelser før nyttårsaften
    Tusen takk for mange grundige tilbakemeldinger.

Jeg har laget en enkel skissering med paint, som jeg fortrinnsvis velger å legge ut frem til jeg har fått dreisen på "SketchUp". Jeg kommer også til å svare mer spesifikt på spørsmålene i innleggene til "hjalmarjalla" og "stapedius".

Inntil da, kan dere ta en titt på skisseringen jeg har laget (veldig uprofesjonelt).

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Beklager sent svar. Mye å gjøre med forberedelser før nyttårsaften
    Tusen takk for mange grundige tilbakemeldinger.

Jeg har laget en enkel skissering med paint, som jeg fortrinnsvis velger å legge ut frem til jeg har fått dreisen på "SketchUp". Jeg kommer også til å svare mer spesifikt på spørsmålene i innleggene til "hjalmarjalla" og "stapedius".

Inntil da, kan dere ta en titt på skisseringen jeg har laget (veldig uprofesjonelt).
    Godt nyttår

Vet ikke om jeg ble så veldig mye klokere av den skissen din...no offense

Om du hadde skrevet på den hva som er hva hadde det kanskje vært lettere å si noe mer. Hva er de gule strekene?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal lage en bedre skissering i morgen kveld med Sketchup, hjalmarjalla!

Jeg legger midlertidig ved et bilde av en stue, som inneholder en type sofa jeg ønsker å kjøpe. Hvis det er noen som kan tenke seg, hvor jeg evt kan få kjøpt en slik sofa eller en lignende, så fyr løs!

Ellers god helg til alle sammen!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Godt nyttår

Vet ikke om jeg ble så veldig mye klokere av den skissen din...no offense

Om du hadde skrevet på den hva som er hva hadde det kanskje vært lettere å si noe mer. Hva er de gule strekene?
    Hei igjen :-D

Beklager sen update, men det er en del å gjøre om dagen. Skal oppdatere tråden hyppigere fremover.

Nå har jeg skrevet inn tekst på den dårlige skissen min. Ettersom jeg bruker "Paintbrush" med Mac, så ble ikke teksten perfekt tilrettelagt de aktuelle gjenstandene. De gule strekene kan dere vel egentlig se bort i fra, da det er eksempler på lyssetting. Har dere for øvrig forslag til hvordan lyssettingen bør være rundt hjemmekinoen, så er jeg åpen for det!

Snuser litt på Sketchup, og skal få til en god skissering med programmetom ikke lenge....

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal lage en bedre skissering i morgen kveld med Sketchup, hjalmarjalla!

Jeg legger midlertidig ved et bilde av en stue, som inneholder en type sofa jeg ønsker å kjøpe. Hvis det er noen som kan tenke seg, hvor jeg evt kan få kjøpt en slik sofa eller en lignende, så fyr løs!

Ellers god helg til alle sammen!
    Gikk selv for denne etter mye tankegang (til stua):
    Multi oppsett 503

Den fåes i masser av farger, og er en modul-sofa som kan bygges helt slik man ønsker. Man kan da benytte seg av link til eget byggeprogram.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Gikk selv for denne etter mye tankegang (til stua):
    Multi oppsett 503

Den fåes i masser av farger, og er en modul-sofa som kan bygges helt slik man ønsker. Man kan da benytte seg av link til eget byggeprogram.
    Takk for tipset, Stapedius!

Jeg tenkte ikke bruke så mye penger på sofa. Jeg har pekt meg ut en fin èn, som jeg mest sannsynlig henter i morgen.

Det jeg derimot kan trenge litt hjelp til er vel hvilket lerret jeg bør gå for. Altså hvilket merke. Jeg ønsker jo som sagt lerret med ramme (svart). Hvilke produsenter er best og rimeligst i forhold til hva man får?

Takk

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreamscreen og Grandwiew er rimelige lerret med bra kvalitet for pengene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •