Pre planlegging for lite kinorom..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pre planlegging for lite kinorom..

Vel, etter 6 år i lyd og bildebransjen skal jeg nå sette igang med bygging av et AV rom..

Nå skal det nevnes at jeg er glad i film, men bruker ikke 200.000.- på et film rom bare så det er sagt, sånne penger bruker jeg heller på bil.. , dessuten bor jeg i en todelt bolig og skal prøve å ta "litt" hensyn til naboen.. Galskapen sparer jeg til den gangen jeg har enebolig og en hel kjeller for meg selv..

Ustyret:
    Pioneer PDP436
    Pioneer VSX-1018 skal bestilles for å bytte ut 1015
    Pioneer BPD-51
    Pioneer DV-668
    Pioneer SV-520 pakke
    Pioneer SW-110 subwoofer
    XBox-360
    Canal Digital DVB\B
    Shuttle pc, skal prøve å oppgradere denne til å takle 720\1080 hd filmer, evt. bytte ut til noe annet

Tror det var utstyrs lista så langt..

Så til selve kino rommet, skal bygge halvparten av loftet, 16kvm gulv flate..
    Tv, senter + bakhøytallere får plassering i veggen, fronthøytallere skal stå på gulvet og subwoofer gjømmes i kryploft i første omgang..

Belysning blir 6 spotter i tak med infrarød dimmer om jeg finner dette, så om noen har forslag å linke til setter jeg pris på det..

Gulv blir 1 lag med dempematter + parkett..

Trenger link\forslag til høyttaller kabel kontakter som kan felles inn i veggen..

Denne står høyt på ønskelista:

Oppdaterer første tråden etterhvert..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedenfor å søke meg ihjel eller starte en ny tråd for et såpass enkelt spørsmål så spør jeg istedenfor her:

BDP-51 + VSX-1018 Kun hdmi eller hdmi + 7.1\5.1 analog lyd? Jeg ville jo tro at det skulle holde med å kun kjøre hdmi?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1015 forsterkeren solgt etter ny pers på finn.no , henta like godt en ny 1018 på jobb på vei hjem fra svigers idag, montert og romkorrigert i stua..

Noen som er innom å titter, men ingen som har noen innspill om planene mine, er de for kjedelige?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare vent til det kommer byggebilder da våkner folket skjønner du!

Du nevner at suben skal stå på et kryploft, er det snakk om IB (stakkars naboer) eller?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe voldsom sub jeg har, 110w fra pioneer.. Når man ser på pakka mi totalt så er den ikke så voldsom i omfang, men jeg føler jeg har valgt å legge meg på et generelt greit nivå når det gjelder valg av komponenter.. Som sagt er det en tomannsbolig, og jeg bygger deretter..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått raska til meg en HP media server også gitt, ex740 eller noe slikt, så nå har nedlasting av 720p materiale blitt påbegynt i stor skala, skal etterhvert oppgraderes til 2,5tb innledningsvis..

Skal også reformatere Shuttlen imorra, legge inn XP og mediaportal, driver allerede å configurerer og blir kjent med mediaportal på laptopppen..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shuttle reformatert, etter 3 timer med knoting oppdaget jeg en feil innstilling på forsterkeren, og vips full surround fra .mkv filmer..

jobber med å sette opp MediaPortal skikkelig også, xface skin..
    media serveren fra HP er også ferdig konfigurert, eneste jeg savner er en skikkelig torrent løsning som kan kjøre som en service slik at laptop eller shuttle ikke trenger å stå på for å share torrents, skal slenge ut noe screenshots etc etterhvert når jeg begynner å bli fornøyd..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endringer i planene..

Om prisen blir riktig så handler jeg trolig et slikt oppsett..
    Rommet er i overkant 4 meter bredt, sofan 3.30.. Perfekt.. Litt krangling på hjemmefronten også før vi er i mål..

Trolig cherry rød og sort..

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jaggu ikke dum den sofaen der! Finnes den som tre-seter også? Tenker på sweet-spot...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare søk litt på forumet, denne kan du bygge akkurat som du vil.. eller sjekk Norge :: Ekornes .. Veil pris på 1+2+1 er 44700.- minus 20% i disse dager.. Ble gjort et forsøk på powerbuy på ekornes, men det gikk ikke så greit da møbelringen valgte å beskytte prispunktet framfor å selge varer for ganske mange hundre tusen.. Det enkleste er vel lokale forhandlinger, hør om det er noen andre i nærheten som skal handle og møt opp sammens hos en forhandler..

Langt over mitt pris budsjett på sofa, men ellers i livet mitt kjøper jeg det meste over middels i kvalitet og har fått igjen når det gjelder kvalitet, mangel på reparasjoner etc..

Heh, felgen i avataren min har villedende pris på 85k m dekk, betalte ikke så mye for å si det sånn, så alt kan forhandles..

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05

Heh, felgen i avataren min har villedende pris på 85k m dekk, betalte ikke så mye for å si det sånn, så alt kan forhandles..
    Håper jeg virkelig. Jeg vet nemlig om mangen artigere ting til 85k, enn en felg med aldri så mangen dekk eller uten...

Edit: Syns det var ett dårlig triks av møbelringen! Må da være mye bedre og selge noen sofaer, enn ikke...

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Var jaggu ikke dum den sofaen der! Finnes den som tre-seter også? Tenker på sweet-spot...

Ja har sett det som tre-seter på nett .. hvis jeg ikke tar feil her på avshop...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg hovedsaklig bil frelst da.. Gått endel tusen på bil de siste årene pg.a dårlig tilrettelagt opplegg for hjemmekino..

Bilen jeg har idag..

Forrige bil..

Tilbake til topic:

Skal til kommunen på onsdag å hente hustegningene, levere de til han som tegner loftet + ny garasje, prate med hu i første etasjen så er det bare å begynne med rydding av loft...

Alle HIFI komponenter er på plass, skal bare oppgradere noe kabler..

Håper på å komme igang med bygging før utgangen av Januar, endelig avgjørelse om sofa i løpet av uka som kommer..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ett grovt utkast av loftet mitt..
    Ca avstand fra tv til sofa er 3,5 meter
    Vinduer og trapp er langt fra bestemt enda, jobber med plassering her..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Framgang

Nå skjer det noe.. Før påske var det 110mil kjøretur tur-retur Sandnes for å hente sofa.. Rett etter påske var det tur-retur Hamar for å hente en trapp..
    Alt av materialer er på plass, og jeg har nå begynt på LOFTET!

Nå venter jeg bare på elektriker..

Bilder kommer etterhvert..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •