Bygge/Flyttetråd for Plasmaboys loftkino. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg jobbet litt i dag også gitt. Holder nå på med rammeverk for lerretet.
    kommer et bord på tvers oppe og nede også. skal bli solid dette regner jeg med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg delvis ferdig gitt. Mangler litt flekking her og der for finishens skyld.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt neste prosjekt nå blir å krype inn bak kneveggen og føre et rør over taket, eller mellom isolasjon og panel. Sukk! Det blir ikke lett. Kanskje jeg må vurdere gulvlist med innebygd kabelgate. Noen som kjenner til noen kjekke løsninger her?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Da er jeg delvis ferdig gitt. Mangler litt flekking her og der for finishens skyld.
    Ble jo knall dette da

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sukk! Knall og knall fru Blom. Det nytter ikke å få røret over taket mitt. Totalt umulig. Får nok finne noen gulvlister som jeg kan legge de inn i. Tar gjerne imot tips der.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan.

Mitt neste prosjekt nå blir å krype inn bak kneveggen og føre et rør over taket, eller mellom isolasjon og panel. Sukk! Det blir ikke lett. Kanskje jeg må vurdere gulvlist med innebygd kabelgate. Noen som kjenner til noen kjekke løsninger her?
    Har du en sirkelsag eller lignende kan du jo bare skjære bort panel på veggen og sette en list utenfor dette. da skal du jo ha litt plass til å legge kabler..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Har du en sirkelsag eller lignende kan du jo bare skjære bort panel på veggen og sette en list utenfor dette. da skal du jo ha litt plass til å legge kabler..
    Det blir problematisk da det er gips og stendere på veggene. Eller ikke problematisk men en god del jobb . Vet det finnes vanlige gulvlister som kan erstatte de jeg har som er hulrom inni. Må ha plass til bakhøyttalerkabler og HDMI kabel. Bare å finne ut hvor de selger dem.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner jo å ta form, ser veldig kjent ut:wink:

Har du ikke problemer med bassen i stereo med det skråtaket?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Dette begynner jo å ta form, ser veldig kjent ut:wink:

Har du ikke problemer med bassen i stereo med det skråtaket?
    Ja det vet jeg egentlig ingenting om. Har ikke fått alt på plass enda. Har fått tak i noen foringer til gulvlistene mine slik at de bygger litt ut fra veggen. DA kan jeg legge kablene i rommet under utforinga mot gulvet. Holder også på med å legge opp litt mere kontakter + spotter innfelt i en falsk bjelke som kommer opp i taket over lerretet. Etter det så er jeg nok i mål. Jeg legger også opp kabler til subbene slik at jeg kan plassere de bak sofaen i motsatt side av rommet om det skulle fungere bedre.

Men har du problemer med bass i stereo på oppsettet ditt? Det står jo ganske likt til mitt. Om jeg ikke husker feil så sto dine PB10 med elementet mot langveggen i rommet ditt. På film så la jeg ikke direkte merke til at du hadde problemer med bassen ihvertfall

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper at ingen i SVS patruljen leser dette, men jeg har egentlig ALT for mye dypbass på film.
    Hvis jeg ikke gjør noe med det kommer skruene til å skru seg ut av veggen;-)
    Hvis du har lyst på 2 stk PB10 ekstra :shock: er det bare å si i fra

Jeg kommer innom og måler en dag når du er ferdig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he.. Kalibrerte anlegget på morran i dag med en av subbene. Det var noe vanvittig som det trykket. Har ikke hørt maken i huset mitt noen gang. Når det gjelder lyden forøvrig så er jeg ikke helt fornøyd. Virker som om CM7 ene blir litt anstrengt på RXV1800. Det jeg gjorde av ren impuls i dag var å selge en av PB10 på direkten til en kamerat og så var jeg innom Soundplanet og pratet litt med Rune og da klarte han å selge meg en Effektforsterker til CM7ene. Det var en Rotel RB1072BK. Skal bli spennende å se hva den kan gjøre. Har aldri hørt en slik før men stoler på Soundplanets ekspertise

Du må gjerne komme innom å måle når jeg er ferdig.

Rune sladra forresten litt om at du var inne på en Velodyne sub?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tenkte jeg det ikke, skråtak er bassens beste venn:-D

Jeg har bestilt Rockwool akustikkplater til min egen kino i dag, hvis det fungerer for meg kan det kanskje være tingen hos deg også.

Hvis ikke det funker med Rotel ville jeg gått for en Onkyo receiver i steden for Yamaha.
    Onkyo på musikk er som fløte i sausen, alt blir mildere og bedre.

Velodyne eller Klipsh er under vurdering ja.
    Hvis ikke må jeg i hverfall gjøre noe med subbene ( equalizer / romkorreksjon )for sånn som det rister i dag kan jeg i hverfall ikke ha det.

Jeg kommer innom og måler en dag, bare å si i fra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men rekker det ikke å justere ned på gain på subbene? Tenker du mindre bass på Velodyne eller Klipsch eller tenker du på et høyere frekvensområde? Altså at feks Klipsch ikke går så lavt som SVS men at de jobber kanskje bedre i et litt høyere frekvensområde.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er greia ( og som du snart vil erfare selv med det nye rommet ) er at med en sinnsyk roomgain på de aller laveste frekvensene altså under 30 Hz så rister det noe sinnsykt på enkelte filmspor.

Hvis man senker gain så blir det jo ingenting igjen på mer "normale" lydspor da man jo senker hele området med volumkontrollen.

Man må derfor inn å fikse kurven sånn at den blir sånn nogenlunde linær fra 20 til 160Hz hvis man vil at det skal bli bra på alt.

SVS har ikke de samme kalibreringsmulighetene innebygd som Klipch og Velodyne.
    Derfor må man til med equalizere eller romkorreksjon eksternt på SVS eller internt på de andre merkene.

Hva som lønner seg kan diskuteres, da en god Velodyne eller Klipch koster mye penger.
    Det er derfor antakelig billigere med en ekstern boks til PB10.

Nå har de andre subbene også den fordelen at de er ekstremt hurtige i forhold til SVS, selv om de mangler slam faktoren til SVS.

Jeg vurderer å ha en DD12 eller liknene "svevende" bak lerretet.
    Det kan jo du også vurdere for å unngå at mer lyd enn nødvendig forplanter seg ned i gulvet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK! Interessant. Må få tatt en kjapp måling i REW for å se kurva nåda.

Hva i heiteste mener du med "svevende"?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En eller annen form for oppheng eller liknende for å minimere den fysiske kontakten mellom subben og rommet.

Det er for å få subben i midten uten å sette den midt i kabelsalaten bak anlegget.

Jeg har bare 40-50 cm å gå på bak racket og der er det i underkant av 1 million ledninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    En eller annen form for oppheng eller liknende for å minimere den fysiske kontakten mellom subben og rommet.

Det er for å få subben i midten uten å sette den midt i kabelsalaten bak anlegget.

Jeg har bare 40-50 cm å gå på bak racket og der er det i underkant av 1 million ledninger.
    He he..Det høres spennende ut. Gleder meg til å se prototypen på dette. Er det andre her inne eller andre steder som har satt opp noe lignende?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet subwoofere til glede for de andre i huset og naboene i går kveld og natt8)

Den bitte lille tassen til velodyne ( SPL 1000 ) sparker rumpe for å si det sånn, uavhengig av om den står i ett hjørne eller midt i rommet på en saccosekk.

Det er veldig stor forskjell på lydfilosofien til Velodyne og SVS for å si det mildt.

Hva en velger kommer selvsagt an på egne preferanser, og rommet.

Du får prøve å plugge igjen porten på subben din, da får du en 10dB senking på 20Hz.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Det blir problematisk da det er gips og stendere på veggene. Eller ikke problematisk men en god del jobb . Vet det finnes vanlige gulvlister som kan erstatte de jeg har som er hulrom inni. Må ha plass til bakhøyttalerkabler og HDMI kabel. Bare å finne ut hvor de selger dem.
    Kanskje litt dumt å ødelegge den gipsen ja, hvor i landet er det du bor???
    Sånn i tilfelle du har lyst på tips til anskaffelse av listverk???

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Kanskje litt dumt å ødelegge den gipsen ja, hvor i landet er det du bor???
    Sånn i tilfelle du har lyst på tips til anskaffelse av listverk???
    Bor på Fevik i nærheten av storbyen Grimstad.
    Har egentlig løst problemet. La en foring på toppen av lista slik at den bygger litt ut fra veggen. DA blir det et pent hulrom under foringa og ned mot gulvet.
    Lista bygger et par CM mer ut fra veggen noen steder i rommet men det legges ikke merke til

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •