Bygge/Flyttetråd for Plasmaboys loftkino. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er litt for syns skyld, men også litt for å skjule litt kabler og for å bygge inn racket. Men som du ser så blir det jo bare vegg som stikker noen fåcm på utsiden av lerretet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor du absolutt må ha en rett vegg bak lerretet? Du kan vel bare henge det i skråtaket?
    Er det for synsskyld?
    Litt lettere og hjelpe når vi vet problemstillingen?

God jul
    Jepp! Da har jeg brukt julen til noe fornuftig. Jeg har malt tak og vegger, lagt nytt teppe og holder på med listing. I tillegg så har jeg forsøkt det du foreslår med å bare henge lerretet i skråtaket. DET var ikke lurt. Med 2 stk SVS PB10 dundrene bak så begynte lerretet å svaie fram og tilbake. Så her må jeg nok
    sette opp en liten vegg bak. Skulle likt å visst om det var noen som hadde lignende oppsett!

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder!!!!

Få opp noen bilder av hvordan det ser ut i stua da....
    Klarer fortsatt ikke forstå hvordan du har plassert det...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Få opp noen bilder av hvordan det ser ut i stua da....
    Klarer fortsatt ikke forstå hvordan du har plassert det...
    Sukk! Joda skulle lagt ut bilder men finner ikke ladern til kamera. Får en ny en i ettermiddag så da skal jeg ta noen bilder å legge ut. Ellers så har jeg jo denne eminente tegninga som burde illustrere mine tanker . Problemstillingen min er at jeg kan også sette subbene på motsatt side av rommet, som egentlig er helt likt tegninga i andre enden, men da får jeg litt problemer med å få skjult kablene til subbene. Lurer da egentlig på om det er helt på jordet med denne løsninga hvor jeg plasserer høyttalerne i hjørnet ved kneveggene. Tenkte kanskje det var noen som viste om jeg gjorde noe åpenbart idiotisk. Veggen blir på 250CM. Det åpne skillet mellom veggen lerretet skal henge på og yttervegger er 75CM.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fin tegning ja

Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Sukk! Joda skulle lagt ut bilder men finner ikke ladern til kamera. Får en ny en i ettermiddag så da skal jeg ta noen bilder å legge ut. Ellers så har jeg jo denne eminente tegninga som burde illustrere mine tanker . Problemstillingen min er at jeg kan også sette subbene på motsatt side av rommet, som egentlig er helt likt tegninga i andre enden, men da får jeg litt problemer med å få skjult kablene til subbene. Lurer da egentlig på om det er helt på jordet med denne løsninga hvor jeg plasserer høyttalerne i hjørnet ved kneveggene. Tenkte kanskje det var noen som viste om jeg gjorde noe åpenbart idiotisk. Veggen blir på 250CM. Det åpne skillet mellom veggen lerretet skal henge på og yttervegger er 75CM.
    Hva er bredden på rommet??
    Mins at du har skrevet det i en tidligere tråd, men er for lat på morran til å sjekke det ut. Har du forsøkt å måle deg frem til hvor plasseringen av sub gir best lyd til lytteposisjon.

Skjule kabler er da ikke så vankelig. Ta bare av listene nede ved gulvet. Gå over med en sirkel sag lagt an på gulvet. Fjern det som blir igjen nederst, legg i kabelen og sett på lista igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Hva er bredden på rommet??
    Mins at du har skrevet det i en tidligere tråd, men er for lat på morran til å sjekke det ut. Har du forsøkt å måle deg frem til hvor plasseringen av sub gir best lyd til lytteposisjon.

Skjule kabler er da ikke så vankelig. Ta bare av listene nede ved gulvet. Gå over med en sirkel sag lagt an på gulvet. Fjern det som blir igjen nederst, legg i kabelen og sett på lista igjen.

Bredden er 4M og rommet er 5,80M langt.

Hadde håpet å sleppe dette med saging

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Måla på rommet

Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Bredden er 4M og rommet er 5,80M langt.

Hadde håpet å sleppe dette med saging
    De målene du ga der går jeg ut ifra er gulvmål og ikke boligareal.
    Hva er arealet av taket ditt???

Eller hva er boligarealet i rommet. (det er da målt som der det er 1,90 opp til taket.) Skråtaket ditt gjør derfor at det blir lite boligareal selv om det er stort gulvareal. Hvordan ville det været å snudd rommet litt?? Kan gi gi en følelse av større rom hvis du har lerrett og sofa mot rettveggene.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å lage en løsning nesten likt som overland har i sin hjemmekino da? Den er jo sinnsykt lekker!

Bare at du starter den i skråtaket i den høyden du vil ha toppen på lærretet?

Ha får du skjult ledninger og komponenter og subber delvis bak der, og fu får en fast flate å ha lerretet på. med kun 75cm på hver side, så må du jo flytte frontene for å krabbe bak, men det vel ikke så ofte du trenger det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo veldig lekkert. Kan lage min egen variant av dette. Må tenke litt her nå. Takk for tips

Legger ut noen bilder men det er jo så forbaska vanskelig å få rett intrykk når en ikke har vidvinkel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg jobbet enda litt til. Driver og tester ut varianter av hvordan frontrekka skal stå. Har laget en svær stereobenk med masse plass. Kosta under tusenlappen med beis. Litt småplukk igjen på den men den skal holde ei stund. 210cm bred, 50CM høy og 50CM dyp.

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skjer ting fort

Hvordan har du valgt å feste lerret i løsningen på bildet vist ovenfor?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest gjennom tråden og må si du har funnet en rimelig god løsning så langt. Overland sin kino som det refereres til er virkelig et eksemplarisk eksempel på en slik løsning. Han har da inngangsdøra i hjørnet bak lerretveggen.

Du har nedtrekkbart lerret? Hvor har du plassert sub'ene nå da?

Edit: er vel rammelerret det der..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW: Katten din matchet godt teppefargen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har foreløbig bare festet det i 2 kroker rett i skråveggen. Dette fungerer ikke pga av subbene gjør at lerretet vil svaie. Planen min nå er å ta eksemplet som vist fra kinoen til Overland, og sette opp 2x6" over, under og på siden av lerretet. Hvor min løsning går ut på at de borda som skal stå i front har bredsida vendt mot sitteposisjon. Skal legge opp noen flere bilder i morra om jeg får tak i materiale.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Har lest gjennom tråden og må si du har funnet en rimelig god løsning så langt. Overland sin kino som det refereres til er virkelig et eksemplarisk eksempel på en slik løsning. Han har da inngangsdøra i hjørnet bak lerretveggen.

Du har nedtrekkbart lerret? Hvor har du plassert sub'ene nå da?

Edit: er vel rammelerret det der..
    Har rammelerret. Subbene skal i utgangspunktet stå i hjørnene bak lerretet, men jeg vurderer å sette dem bak sofaen i motsatt ende av rommet.

Katten ja. Det er Peisur. Tilbringte sine første dager under en peis totalt isolert. Fikk ikke tak i den før jeg kom på den geniale ideen å stikke sentralstøvsugeren under peisen hvor den hadde krabbet inn. Etter noen minutter med heftig hyling så satt den fast i munstykket slik at jeg fikk dratt den ut. Litt traumatisk, men den er helt normal nå

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehehe.. artig kattehistorie det der

Får du blafring i rammelerretet ved å ha subene bak? Er kanskje ikke nok bredde i rommet for å plassere de til side for frontene?

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe :-D

Regner med at Peisur løper for livet når det skal støvsuges.

Hadde en gang en kattunge som fant ut den ville gni seg frem og tilbake på min nymalte dør. Stakkaren ble inngriset i en trist gråfarge over det hele og måtte skamklippes av undertegnede.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av POSEN
    Hehe :-D

Regner med at Peisur løper for livet når det skal støvsuges.

Hadde en gang en kattunge som fant ut den ville gni seg frem og tilbake på min nymalte dør. Stakkaren ble inngriset i en trist gråfarge over det hele og måtte skamklippes av undertegnede.
    Burde opprette en egen kategori for kattehistorier, hehehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehehe.. artig kattehistorie det der

Får du blafring i rammelerretet ved å ha subene bak? Er kanskje ikke nok bredde i rommet for å plassere de til side for frontene?
    Fikk ganske merkbar bevegelse i lerretet når jeg plasserte subbene bak lerretet i hvert sitt hjørne. Men som sagt det er når jeg bare lar lerretet henge rett opp og ned i kroker fra taket. Har bredde nok til å sette de ved siden av frontene men det er bare såvidt. De kommer til å stå klint opp ihverandre. Spørs om jeg ikke skal ha de i hjørnet på motsatt side av rommet, altså bak sofan. Blir litt mere kabler å trekke da, men det får stå sitt kast. Har en luke, der du ser katten ser på den hvite knotten, hvor jeg kan krype inn bak kneveggen. Der kan jeg føre opp et rør langs sperrene slik at det kommer over taket og ned bak lerretet. Dette skal gå men det blir ikke lett. er VELDIG oppsatt på å få skjult de hersens kablene

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0