Valgets kval

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: Valgets kval

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Valgets kval

Hei alle "kunnere" og ikke "kannere"
    Har så smått begynt å "sette sammen" min egen lille hjemmekino.
    Føler meg ganske så handlingslammet til tider da valgenes kval er mange,men har imidlertid bestemt meg for en begynnelse av komponenter(Trodde jeg) .(måtte jo begynne et sted)Har skjønt at kunnskap, og lidenskap blomstrer her på AV forum ,så jeg tenkte kanskje noen ville være vennlige å hjelpe litt lenger på veg!Her er ståa så langt: AVforum.no - t-h-o-m-a-s-k's hjemmekino
    Hvet ikke helt om dette er måten å gjøre det på , men jeg kaster meg uti det,så for heller noen event kaste meg tilbake igjen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Start med en HDMI reciver av kjent merke, sammen med at par gode fronter.
    Masse gode tilbud på torget her.

Du kan trøste deg med at du sikker kommer til å bytte ut uansett i fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgets kval

Joda du har et poeng der! Er kommet noe lenger enn som så! Har bygget rom osv.. la inn en link på innlegget,hvis du kunne gått inn å se!!?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja. Du har jo en god startops:

Syntes frontene dine står veldig opp i hjørne. Har du prøvd å flytte dem til ut fra side og bakvegg?
    Finn den ideelle plasseringen av frontene, så måler du opp hvor stort lerret du kan ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valgets kval

Hei igjen!
    skal teste dette i kveld når barna er i seng! Er i utg punktet ikke veldig glad for å krympe lerrettet , men... Kanskje mere plasseringsvennlige høytalere kunne løst noe? eller står de for nærme vegg uansett ??
    Takk for svar!! Frekkt oppsett du har foresten!!Lurt litt på klipcs selv , men har ikke fått hørt på enda....

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra front sett det, har hatt di samme høyttalerene selv inkl. senteren. Angrer på at jeg solgte di. Fortjener en god reciever til di høyttalerene.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mål opp og masker omrisset av lerretet i den størrelsen du ønsker på veggen med maskeringstape(200x119?). Prøv så å trekke høyttalerne frem fra veggen. ser ut som du kan trekke de et godt stykke frem enda. Da vil du også se at du kan flytte de litt ut fra sideveggene, uten at de kommer i veien for lerretet. Prøv tipset ikveld.

Er jo flotte høyttalere du har der, så hadde vært trist om du hadde måttet bytte med en gang.

Flott kino du vil få der!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgets kval

Joda høytalerne er bra de! hadde nok blitt en del bedre med en god stereo forsterker , og cd spiller! Har kun testet med yamaha rx-v1900,med ps3 som avsp media, ja også ipod (sånn fort og gæli kan man vel si!) Hvet ikke hvor mye en god blue ray spiller vil gjøre med lyden i forhold til ps3 men er vel litt tidlig å si jeg ikke er helt fornøyd med klangen.....får vel prøve litt div først! Har prøvd å få tak i cdm 1nt til bakhøyt en stund , men dengang ei! Får smøre meg med tålmodighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valgets kval

Kjempe gøy med svar!! Tusen Takk!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valgets kval

Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Bra front sett det, har hatt di samme høyttalerene selv inkl. senteren. Angrer på at jeg solgte di. Fortjener en god reciever til di høyttalerene.
    Har ikke så veldig greie på ting akkurat.. leste vel en del bra om yamaha`n (rx-v1900) og kjøpte egentlig uten å teste noe i butikk! Har litt dårlig med tid til sånt da jeg jobber mye , og har 2 små barn. Har forøvrig hatt en del B&W før barna kom til verden,kjørte da først denon , og deretter marantz.i tillegg befant jeg meg i høytaler serien under de jeg har nå. Er ett eller annet jeg ikke er fornøyd med men får ikke helt satt fingeren på det!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Mål opp og masker omrisset av lerretet i den størrelsen du ønsker på veggen med maskeringstape(200x119?). Prøv så å trekke høyttalerne frem fra veggen. ser ut som du kan trekke de et godt stykke frem enda. Da vil du også se at du kan flytte de litt ut fra sideveggene, uten at de kommer i veien for lerretet. Prøv tipset ikveld.

Er jo flotte høyttalere du har der, så hadde vært trist om du hadde måttet bytte med en gang.

Flott kino du vil få der!
    Takk for tips.. Jeg skal ta meg tid til dette i kveld!! Det har kanskje ikke så mye å si om ikke høytalerne står på linje med duken?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgets kval

Mye god omtale de høytalerne der visst, har lagt allt ut for salg her på AVtorget...Var kanskje litt rask i svingene, burde kanskje ha testet noe mere!

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av t-h-o-m-a-s-k
    Takk for tips.. Jeg skal ta meg tid til dette i kveld!! Det har kanskje ikke så mye å si om ikke høytalerne står på linje med duken?
    Nei det spiller ingen rolle det. La høyttalerne heller få litt pusterom. Når du sitter og ser filmen i en mørk stue legger du ikke mye merke til om høyttalerne står klin inntil veggen eller 50cm fra så lenge du ser hele bildet.

Trekk gjerne senteren litt ut også.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av t-h-o-m-a-s-k
    Mye god omtale de høytalerne der visst, har lagt allt ut for salg her på AVtorget...Var kanskje litt rask i svingene, burde kanskje ha testet noe mere!
    Skal du selge di pga lyden eller at di tar for mye plass?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som sagt et eller annet som gjør meg litt usikker..klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er,men jo mer jeg tenker på det jo flere ting kan det være! Har for det første kun spillt musikk fra ps3 (hvordan er denne på lyd?) Ipoden som er blitt brukt er full av "uoriginal"musikk. Rommet de står i er flislagt, og kun møblert med et par sofaer.(ikke dempet utover dette) Yamaha har jeg 0 erfaring med, har ei heller hørt yamaha på andre høytalere. Som sagt det kan være så mangt.. Kanskje biviring kunne løst noe?! Syntes de er litt..hvet ikke om ordet er harde men ,i mellomtone/diskant (på høyere volum! Mener jeg fikk varmere lyd fra tidligere B&W opsett , dog med andre typer forsterkere (Denon , og marantz)

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å komme noen Parasound Halo på bruktmarkede, lexicon også hvis du får tak i, det er jo konge prosessorer/forforsterkere, så kan du (hvis du har mulighet) låne med deg hjem forskjellige effekttrinn og se hva du liker best.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Begynner å komme noen Parasound Halo på bruktmarkede, lexicon også hvis du får tak i, det er jo konge prosessorer/forforsterkere, så kan du (hvis du har mulighet) låne med deg hjem forskjellige effekttrinn og se hva du liker best.
    Ja er redd jeg havner der jeg var for 10 år siden.. bytte bytte bytte

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •