Hjemmekino i kjeller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer auvala sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino i kjeller

Har sånn smått begynt å planlegge kino i kjelleren. Rommet vil bli ca. 30m2. Lengde ca. 6,5m og bredd ca.4,5m. Yttervegger er av betong og 40cm tykk. Takhøyden er ca 2,14 under bjelkelaget. Gulvet vil bli lakt flytende med underlagsplast og 22mm sponplater og teppe av en eller annen form. Vegger vil bli lektet ut for 5cm isolasjon og rør til skjult annlegg for signaler og strøm. Taket vil også bli lektet ned for det samme.

Hva er det beste og kle rommet med? Er gips et godt alternativ? Eventuelt to lag? Hva med mdf-panel?

Newcomer Reiny sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av auvala

Hva er det beste og kle rommet med? Er gips et godt alternativ? Eventuelt to lag? Hva med mdf-panel?
    Gips er mye brukt i årtider med gode lydegenskaper. Har du mulighet, så ville jeg selv valgt gips og mdf-panelen på utsiden av det igjen.

Lykke til med prosjektet!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gips og mdf

Jeg har huntonittplater over gips på veggene i min kjeller kinostue( meg bekjent er det samme som mdf plater) hvis så, sliter jeg med frekvenser fra 60-100 hrz. De boostes ca 10-15 db over resten av bassområdet. samme i stua. Eneste likhet i de rommene er huntonittplatene. gulv, vegger og innhold i dem er forskjellige, både tykkelse, og i kjeller har jeg også 2 vegger med grunnmur bak. Vet ikke om det er problemet, men kommer ikke på hva annet det kan være. Noen idéer på at det kan være noe annet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •