Møbelering og utnyttelse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Møbelering og utnyttelse

Hei,

Vårt kommende hus er under oppføring, og tiden er inne for å starte en ny tråd for min nye hjemmekino som selvsagt må få sin rettmessige plass i huset. Utstyret vil i stor grad bli det samme som i min gamle kino, som du kan lese om her:
    http://www.avforum.no/forum/hvilket-...2-0-plass.html

I forhold til planleggingen av rommet hadde jeg håpet på noen gode innspill til hvordan dette best kan løses. Under ligger bildet av tegningen av rommet. Hvordan bør jeg innrede rommet for å få best resultat ift.
    1. Lyd
    2. Bilde
    3. Praktisk bruk
    4. Best kombinasjon mellom TV-stue og kino

Jeg trodde jeg hadde det hele planlagt... helt til jeg stod i rommet og kikket på reisverksveggene... da fikk jeg plutselig en følelse av at jeg må tenke meg om før jeg handler.... :grin:

Grunnen er at jeg må sikre meg at jeg plasserer TV og bredbåndsuttak riktig, samt at kontakten til prosjektor og hjemmekinoanlegget forøvrig må plasseres riktig. Jeg ser for meg 3 stk. dobble stikkontakter bak selve anlegget, og en enkel en til prosjektoren oppe ved taket. Trekker trikkerør i veggene til høyttalerkablene bak, samt til HDMI kabel til prosjektoren. Jeg må derfor vite hvordan jeg skal innrede rommet før jeg kler inn veggene...

Rommet:
    Murgulv med parkett (varme under, så ingen panelovner i veien for planleggingen iallfall).
    Veggene vil bli malt gips.
    Vinduene på den ene veggen har dimensjonen 1,1x1,4 meter.
    Det er 2,5 meter takhøyde, og 0,4 meter fra topp vindu til tak. Dvs. det er 0,7 meter fra gulv til vinduet starter.
    Tak vil bli malt gips med innfelte spot'er (skal dimmes via fjernkontroll... ja, litt jålete er det vel...)
    Dobbeldør inn til rommet får glass oppe på døra og brystning nede (ja, dette er kanskje ikke så lurt, men kona insisterte...)

Ref. til tegning under:
    Jeg har skrevet opp veggdimensjonene og tegnet inn el-punktene, la inn en liten forklaring på punktene nede i høyre hjørne også.
    Jeg har tenkt til å ha tv'n på kortveggen. Denne er "spikret", så der blir det dobbelt stikk og TV uttak.
    Jeg tenkte først at jeg ville sitte med ryggen til vinduene, men nå er jeg litt usikker. Kunne det være bedre å sitte helt motsatt?
    Hvis motsatt, finner jeg lerret/løsning som kan dekke begge vinduene som gjør at det blir minimalt med lyslekkasje igjennom eller inn ved siden av lerretet når dette er trukket ned? Blir jo et relativt stort lerret også...

Hjelp, noen som kan dele av seg med erfaringer og kloke ord?? Takk til alle som har ideer.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.

Er det ingen som kan hjelpe meg her da,
    ingen tips til best mulig innredning av dette rommet?

Postet i feil kategori? :roll:

Jon

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Jeg tenkte først at jeg ville sitte med ryggen til vinduene, men nå er jeg litt usikker. Kunne det være bedre å sitte helt motsatt?
    Hvis motsatt, finner jeg lerret/løsning som kan dekke begge vinduene som gjør at det blir minimalt med lyslekkasje igjennom eller inn ved siden av lerretet når dette er trukket ned? Blir jo et relativt stort lerret også...

Hjelp, noen som kan dele av seg med erfaringer og kloke ord?? Takk til alle som har ideer.
    Hvis TV-plasseringen er spikret, så er det vel lurt å ha lerretet ved vinduene? Lerretet dekker da vinduene så du slipper å ha noen annen maskering av dem.
    Avhengig av hvordan du skal sitte, så vil en sofa ved TV'en kunne 'gjenbrukes' til projektortitting også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •