Haavard (hobbysnekker) bygger sin første kino. Nesten ferdig - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt offtopic, men hvor handler du k-rør og veggbokser? Er elhandel.no billigste leverandøren for "oss dødelige"?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavard08
    Dette blir dedikert kino, så jeg skal ha null elektronikk i front. Tenker at jeg setter alt i hjørnet bak, har lagt opp rørene slik at de slutter i hjørnet. Har vært på utkikk etter hjørne rack, men kan ikke finne noe som passer når det kommer til skjuling av kabler. Så jeg må nok egenprodusere et rack etterhvert som rommet tar form. Tar gjerne i mot noen tips evt tegninger på det:-P

Har nå plassert spikerslaga for høytalerne, legger opp til 7.1
    Driver selv å bygger rack/benk, kall det hva du vil.
    Fikk min lokale Montèr til å kappe MDF plater på ønsket mål.
    60x60cm med høyde på ca 1 meter. Alle de innvendige hyllene er 50cm dype, slik at det er god plass til kabling på baksiden, men de vil ikke syns.
    Viktig med forborring når en bruker MDF, ellers så sprekker platene, også viktig å bruke en "dings" til å lage en fordypning i toppen av det forborrede hullet. MDF trekker seg nemlig ut rundt skruehodet (ellers blir det mye pussing ). 2-3 Runder med sparkel, et lag grunning. jeg maler det siste av 2 srøk med oljemaling i dag.

Har selv brukt 80 glans, da er det gunstig å male i et relativt kaldt rom, slik at malingen ikke tørker mens en maler.

Har ikke bilder, men poster dette når jeg er i mål.:-D

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Litt offtopic, men hvor handler du k-rør og veggbokser? Er elhandel.no billigste leverandøren for "oss dødelige"?
    Ja, virker som at det er billigst der, feks elhandel.no - Veggboks 1 1/2 S57/100 stender
    virker som at det er ganske billig. Kjøpt noen elko bokser hos chlas også, koster 55 tror jeg der, dyrt! Er litt lat, kjøper det som er lett tilgjengelig når jeg bare MÅ ha ting!
    Har brukt pipelife rør til el.anlegg som jeg har kjøpt på elhandel, tror jeg betale 199 for 50 m 16 mm rør. Brukte også ca 50 m med biltemarør til høytalerkabler. ca 149 tror jeg. Biltema røra liker visst ikke elektrikerne

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Driver selv å bygger rack/benk, kall det hva du vil.
    Fikk min lokale Montèr til å kappe MDF plater på ønsket mål.
    60x60cm med høyde på ca 1 meter. Alle de innvendige hyllene er 50cm dype, slik at det er god plass til kabling på baksiden, men de vil ikke syns.
    Viktig med forborring når en bruker MDF, ellers så sprekker platene, også viktig å bruke en "dings" til å lage en fordypning i toppen av det forborrede hullet. MDF trekker seg nemlig ut rundt skruehodet (ellers blir det mye pussing ). 2-3 Runder med sparkel, et lag grunning. jeg maler det siste av 2 srøk med oljemaling i dag.

Har selv brukt 80 glans, da er det gunstig å male i et relativt kaldt rom, slik at malingen ikke tørker mens en maler.

Har ikke bilder, men poster dette når jeg er i mål.:-D
    De bildene bør du ha på trykk snarest!
    Kunne tenke meg å se oppbygningen for inspirasjon!

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nyttårsnissen var på besøk

Nyttårsnissen var på besøk i går. Han hadde med seg en brand new epson tw980. Fikk så vidt testa den i i stuekinoen. Har aldri hatt projektor før, men ut av esken ble jeg blåst i veggen av godt bilde ved 1080p. Kjørte introen til den nye batman filmen som er innspilt med thx kamera. Pretty amazing! Iveren etter å få kinoen ferdig er verre enn noen gang!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavard08
    De bildene bør du ha på trykk snarest!
    Kunne tenke meg å se oppbygningen for inspirasjon!
    Maler siste strøk i dag, kansje det blir bilder til helgen.

Grattis med ny PJ, full HD er ikke å forakte

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 kurser?

Bør jeg legge egene k-rør for kurs til lysdimmer og spotter, eller kan jeg kjøre både varmepanelovn, recivever, alt av elektronikk og lys i samme kurs? Eller blir det for lite med bare en 16 A kurs til alt dette? Bør jeg ha en egen en til lys?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært heldig å brukt de fleste kvelder etter kl 2100 til arbeid i kinoen. Har fått gjort en god del. Elektriker har vært her å trekt kabler til strøm. Har også trekt alle høytalerkabler. Kommer en ekspert på vinduer som skal skifte ut de to vinduene de nærmeste dagene. De som står nå er gamle og trekker en del.Tror det vil danne seg en del kondens i disse gamle vinduene når varm og kald luft møtes?
    Har isolert og lagt gips på 3 vegger. Neste projekt blir gulvet. Skal legge isola platon stop på gulv som fuktsperre, derretter gulvspon, så teppe. JEG klarer ikke å få disse minitayrbildene store i tråden! Noen som kan fortelle meg hvordan?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilder som jeg skulle ønsket kom svære ut i tråden!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det her da? Venter i spenning på flere bilder...

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snart ferdig!

Her går det unna, har anlegget ned og prøvekjørt det litt.
    Blir et diy stativ til center etterhvert med de to beina fremfor.
    Sort molton i tak skal legges på til uken for å unngå mest mulig refleksjon fra lerret, slik som det er nå rett på gips i taket er jo uholdbart!
    Epson svarer til forventingene, har aldri hatt pj og lerret før, men må si at denne projektoren fortjener den skryten den har fått.

Se litt mer utfyllende info på http://www.avforum.no/minhjemmekino/show.php/haavard08 . Her kommer det fler blider etterhvert :-D

Hjemmekino er morro!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •