"C8", Norges minste(?) familiekino, siste: Ny BD-spiller (ikke med på bildet) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 34 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 677
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg var veldig i tvil om den selv, da elektrikeren foreslo det. Jeg ba spesielt om at projektorstikket skulle kobles utenom denne, men jeg har faktisk ikke sjekket dette... Burde jeg vel gjøre så raskt som mulig.
    Godt nytt år, og gratulerer med kinoprosjekt i full gang Roffe !

Dette ser ut til å bli riktig lekkert. Misunner deg frihten til å optimalisere, selv innenfor kompakte rammer.

Angående bryter for elektronikken så er det en god ide. Jeg famler selv rundt bak komponentene etter hovedbryteren. Men jeg ville definitivt byttet ut selve bryteren til en vippe- eller vri-variant som slår inn mer eksakt. Vanlige lysbrytere har en lei tendens til å prelle ved innkobling av reaktive laster, noe som kan gi stygge spikere på inngangen av utstyret. I tillegg oppnår du beskyttelse mot de nevnte "fomle-utkoblinger" av strømmen.

Det blir artig å følge prosjektet videre Roffe !

...og kanskje få en mulighet til å teste ut herlighetene ?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tomlene opp, Bønna.

Når dette omsider står ferdig, optimalisert innenfor alle kompromissenes regler, så blir det åpning for besøk, vet du. :-)

Men det er et stykke igjen. Spesielt det at det blir DIY-høyttalere nesten overalt kommer til å bli et eget prosjekt (surroundhøyttalerne blir innfelte, ferdige in-walls, men ellers blir det DIY, ihvertfall i første omgang).

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elektrikerbesøk nummer 4 (siste?)

Klart for ny statuspost etter at elektrikerne har vært på besøk for fjerde gang. Og endelig er downlights på plass. Her sees den ene sonen som blir foran ved lerretet. Tror dette kan bli ganske fint, jeg. :-D

Et detaljbilde som viser at bryterne har fått en ramme rundt seg. Man kan også se den relativt røffe overflaten i materialene jeg har brukt.

Ny sikringsboks er plassert i en annen bod rett under hovedsikringsskapet i 1. etasje. Det kommer trefas ned, og det er lagt opp til tre individuelle 16A sikringer. To av dem er til bruk i hjemmekinoen. En til alle stikkene som skal fore elektronikken, og en til gulvvarmen. Til lyset brukes felles lyskurs for kjelleren.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meget bra ut. Er vel kjekt å slippe og være avhengig av arbeidslampe når man skal jobbe.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ser meget bra ut. Er vel kjekt å slippe og være avhengig av arbeidslampe når man skal jobbe.
    Å, jeg bruker nok arbeidslampe likevel. De er ikke SÅ lyssterke, de downlightsene.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vanker vel en liten belønning til deg selv for en slik milepæl? 8)

Fin fremgang hos deg!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Det vanker vel en liten belønning til deg selv for en slik milepæl? 8)

Fin fremgang hos deg!
    Nei, ikke annet enn at er det opp til meg igjen. Det er belønning i seg selv (liker ikke så godt å være avhengig av håndverkere).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De verden så mye flottere all ting blir med downlights på plass! Grattis!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    De verden så mye flottere all ting blir med downlights på plass! Grattis!
    Takk skal du ha. Det er jo moro når man ser det kan bli all right.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her er sikkelig moro å følge med på altså! Synes du har hatt en jevn og fin fremgang hele tiden, og med masse bilder! Det liker vi!

Ser veldig bra så langt og er utrolig spent på slutt resultatet. Er fin en inspirasjon for de med små rom!

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det treverk rett over spotterne? og ikke kasser?:?

Forøvrig så ser det veldig bra ut, kommet godt på vei

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Er det treverk rett over spotterne? og ikke kasser?:?

Forøvrig så ser det veldig bra ut, kommet godt på vei
    Det er ikke kasser over spottene, det er riktig. Men husk at dette er installert av elektriker. Spottene er kun 10W stykket, og i henhold til elektrikeren er det helt uproblematisk når de har såpass med luft rundt seg som disse kanalene har. Dersom jeg hadde fylt kanalene med isolasjon og brukt 50W spotter hadde det stilt seg betydelig annerledes.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke kasser over spottene, det er riktig. Men husk at dette er installert av elektriker. Spottene er kun 10W stykket, og i henhold til elektrikeren er det helt uproblematisk når de har såpass med luft rundt seg som disse kanalene har. Dersom jeg hadde fylt kanalene med isolasjon og brukt 50W spotter hadde det stilt seg betydelig annerledes.
    10W ja, pinglelamper asså :-P trodde det var 35W/12V eller 50W/230V som er "standard" vi setter opp jeg

Med isolasjon så blir det fort fryktelig brennbart ja, har selv sett helt svart isolasjon pga feilmontering (35W 230V)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel liten vits med en lysstyrke som sola inne i en hjemmekino. 10W er ikke mye, men 9x10W er 90Watt, og det er ikke så galt i et rom på drøye 8 kvadrat.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel liten vits med en lysstyrke som sola inne i en hjemmekino. 10W er ikke mye, men 9x10W er 90Watt, og det er ikke så galt i et rom på drøye 8 kvadrat.
    Det er sant. Selvom jeg har vært hos kunder som skulle trykke 12 35w/12v spottere på ca 11 kvm.. Skulle bli godt nok opplyst iallefall :P Det var ett kjøkken, da men.

Men nok OT

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektrikeren hos meg la også opp 10W spotter uten kasse over. Jeg var litt skeptisk til å begynne med, så jeg la et trådløst termometer opp over takplatene. Det kom aldri lenger enn til 35 grader, så det var jo beroligende.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runer
    Elektrikeren hos meg la også opp 10W spotter uten kasse over. Jeg var litt skeptisk til å begynne med, så jeg la et trådløst termometer opp over takplatene. Det kom aldri lenger enn til 35 grader, så det var jo beroligende.
    Godt å vite. Jeg har også kjent litt på dem, og de kjennes ikke spesielt varme heller, men det er jo uten sidene på kanalene på plass.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    En ting jeg reagerte litt på er den dedikerte bryteren for elektronikk. Jeg regner og håper at da er ikke projektor-stikk med i den kursen. Ser for meg fomlete (gjeste-)hender som dulter borti bryteren på vei ut av rommet, ørlite p-trengt, pop - der slo projektør seg av uten å gi kjøling til pæra... De andre tekniske komponentene pleier ikke være så kritiske å miste strøm på, bare litt irriterende - utenom HTPC/HDPC da :???:
    Viste seg selvfølgelig at dette var feilkoblet og at projektorstikket også ble kontrollert av bryteren. Jeg skal ikke slakte elektrikeren for dette, for jeg hadde mange spesifikasjoner til dette anlegget, og akkurat denne spesifikasjonsdetaljen ble vel overlevert muntlig, og var "lettglemt". Heldigvis har jeg en grei elektriker, og hadde besøk i dag tidlig kl 0730, så nå er projektorstikket koblet utenom den nevnte bryteren.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Det er sant. Selvom jeg har vært hos kunder som skulle trykke 12 35w/12v spottere på ca 11 kvm.. Skulle bli godt nok opplyst iallefall :P Det var ett kjøkken, da men.

Men nok OT
    Jeg har slike downlights (50W/230V, riktignok) både på kjøkke og bad, og der er det bokser over alle punktene (dette er kontrollert i ettertid, siden det ble installert rett før jeg overtok huset). Men 12 sånne på 11 kvadrat er mye. Jeg har vel 5 slike i taket på mitt kjøkken, noe som gir bra med lys.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betryggende å ha PJ på en litt "vanskeligere" tilgjengelig kurs, er kursen nå bare ON/OFF via sikring i sikringssapet?

De sikringene du har fått installert, er det typen med egen jordfeilbryter pr krets? Jeg ser at de er litt bredere og har en knapp som jeg antar er testknapp. Vurderer slike selv, men trodde de hadde samme formfaktor som vanlige sikringer, dvs uten den ekstra bredden.

Side 8 av 34 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •