"C8", Norges minste(?) familiekino, siste: Ny BD-spiller (ikke med på bildet) - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 34 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34
Viser resultater 661 til 677 av 677
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette har virkelig blitt bra Roffe. Gøy å se at man kan kan gjøre så mye ut av et lite rom om bare viljen er tilstede. Kommer gjerne innom på en liten demo en dag
    Så lenge du ikke skrur forventningene for høyt, så er du hjertelig velkommen.

Det er klart mulig å få det bedre enn hos meg, men samtidig er det fullt mulig å nyte film i min lille hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ventilasjon

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det skal med tid og stunder bli ventilasjon i C8. Viftene er blant verdens mest stillegående 12x12cm PC-vifter, og drives av en batterieliminator. (Ref: Noctua.at - sound-optimised premium components "Designed in Austria"! )

Det har faktisk vært litt jobb med å få disse delene sammen, siden ingen av delene hadde terminaler som passet sammen. Jeg har derfor måttet splitte kabelen fra batterieliminatoren i separate pluss- og minusledere. Så har jeg måttet kappe og avmantle en adapter som fulgte med viftene, slik at jeg kunne koble dette sammen med en sukkerbit. Satte også en bryter på en lampettskjøteledning for å enkelt kunne skru det hele av og på.

Testkjøring av disse viftene svarer absolutt til forventningene. De høres lydløse ut på lenger avstander enn 10cm, og man kan ved å regulere spenningen få ned turtallet ytterligere.

Nå vet jeg at det virker, så da er det bare å få bygget en lydfelle og viftekanal for disse viftene. Til sammen skal disse to flytte minst like mye luft som en baderomsvifte fra Clas Ohlson. Forskjellen er at disse to viftene til sammen gir maks 11dB støynivå… ;-)
    Først og fremst; kinoen din ser bra ut!

Jeg har tenkt å bruke det samme prinsippet til ventilasjon, og har den samme batterieliminatoren fra Clas Ohlson. Men hvordan lager man + og - av den ene kabelen ut fra eliminatoren?? På forhånd takk!

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en fin tråd, Roffe! Her er det mye å hente for meg, i og med at jeg har et lite rom selv. Føler at dette er en bra plass å snylte på andres visdom! Ha en fin kveld og kos deg med mye ambient bass!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OJ. Her var det lenge siden det har skjedd noe. Kan nok ha noe med at jeg har begynt i ny jobb med mye pendling siste året.

Først til HåkonL:
    Ventilasjonsløsningen min er kraftig underdimensjonert. Ikke å anbefale en sommerdag med mer enn en person i kinoen.
    Koblingen fra eliminatoren gjøres på eget ansvar. Her må man splitte kabelen, og om jeg husker rett er det en koaksialkabel, Mål deg fram til hva som er pluss og minus av senterlederen og "skjermen".
    Generelt bør man ikke jobbe med elektronikk uten multimeter. Viktig å kunne måle at man har riktige spenninger, at man har kontakt der det skal være kontakt og at man ikke har kontakt mellom ting som ikke skal ha kontakt.

Så:
    Har nå byttet ut den tilårskomne Samsung BD-P1400 med en Philips BDP7500mkII. Det var på tide. Nå har jeg full 7.1 analogkobling mellom spiller og den gamle surroundreceiveren, og bedre lydstøtte. Det er også helt klart at alt går kjappere og smoothere, og filmer jeg ikke har fått spilt på grunn av shaky Samsung-firmware funker som bare det. Virkelig en oppgradering verdt den rimelige prislappen på Philipsen akkurat nå (hadde ikke så stort budsjett denne gangen).

-philipsbdp7500mkii_small-jpg

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Norges minste... Men i hvert fall ikke Norges verste 8)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Kanskje Norges minste... Men i hvert fall ikke Norges verste 8)
    Takk. Siden selvgjort er velgjort, så kan jeg ikke si meg annet enn enig. 8)

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ulempen med 8" er jo at det er vanskelig å få like dyp bass med så små elementer som man får til med større elementer.
    Klarer ikke å la være å kommentere denne litt...

-> kommer ann på hvor mange "små" elementer du har Har selv 9+9 stk 8" i dipol i stereoppsettet, og har pr idag ikke høre noe som har like falt respons helt ned i undergrunnen(og samtidig like bra). Denne bassen er riktignok ikke typisk "kinolyd", men til musikk vurderer jeg ikke noe annet iallefall.
    I film er JEG derimot mer glad i bulder og brak (i forhold til 2kanals musikk..)

mvh Kai

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Klarer ikke å la være å kommentere denne litt...

-> kommer ann på hvor mange "små" elementer du har Har selv 9+9 stk 8" i dipol i stereoppsettet, og har pr idag ikke høre noe som har like falt respons helt ned i undergrunnen(og samtidig like bra). Denne bassen er riktignok ikke typisk "kinolyd", men til musikk vurderer jeg ikke noe annet iallefall.
    I film er JEG derimot mer glad i bulder og brak (i forhold til 2kanals musikk..)

mvh Kai
    Jeg sa vel at det var vanskelig å få til dypbass med små elementer, ikke umulig. Det er klart at med mange nok, så kan man flytte nok luft, og gitt rett kombinasjon av rom, kabinett og elektronikk, så er det ikke størrelsen per element det kommer an på.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne hjemmekinoen ferdig?

Det er kanskje noen som lurer på det, og svaret er nei. Men den fungerer, og det vil neppe skje så mye mer før resten av kjelleren pusses opp, noe som er et stykke fram i tid, siden det er utvendig vedlikehold av huset som haster mer.

Jeg bruker hjemmekinoen jevnlig, men den har også fått et nytt bruksområde. Jeg bruker den nemlig til å spille elgitar i. Fint når ferdighetene er så som så og man ikke vil forstyrre resten av familien FOR mye. Lyddempingen i rommet fungerer bra også til dette formålet.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette ble utrolig lekkert, skal lagre dette for inspirasjon til den dagen det er min tur

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig bra !!!

Et spørsmål: Hvor har du mellom gulvet og projektoren ?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay
    Utrolig bra !!!

Et spørsmål: Hvor har du mellom gulvet og projektoren ?
    Oj. Her er det visst et spørsmål jeg gikk glipp av en gang i tiden, men jeg vet ikke om jeg skjønte spørsmålet?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det var ikke så lett å skjønne det spørsmålet.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje en orddelingsfeil der? Han spør kanskje hvor mellomgulvet ditt er og hvor projen er??.....8)

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay
    Et spørsmål: Hvor LANGT har du mellom gulvet og projektoren ?
    ... er my wild guess

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit:
    Dobbelpost

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyde mellom gulv og prosjektor? :???:

Meget bra tråd Og mange finurlige men gode løsninger På etterskudd, gratulerer med en pen kino

Side 34 av 34 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •