"C8", Norges minste(?) familiekino, siste: Ny BD-spiller (ikke med på bildet) - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 34 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 677
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja, må få gratulere deg med et flott rom, selv om jukseopplegget ditt ikke kan tilgis med det første
    Takk.

Tiden leger alle sår, sies det, så jeg regner med jeg tilgis etterhvert. ;-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Gratulere så mye med ein kjempe flott kino roffe!
    Nydelig utført
    Takk. :-) Det er utrolig hvordan bilder kan lyve... ;-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Jeg var litt i sjokk over den vannvittige fremdriften din Roffe ! Tror jeg prøvde å finne forklaringen i den grundige planleggingen din i et tidligere inlegg...jeg gikk rett i fella der
    Vel, selv med noen Hovig-triks må jeg si at resultatet er imponerende, gratulerer !
    Hvordan er inntrykket på lydsiden med de heftige basskassene, funker det som planlagt ? Og hva med PJen, fornøyd så langt ?

Akkurat kommet opp etter å ha kjørt første ordentlige film med de nye frontene. De er ekstremt detaljerte på en litt uvant måte ved musikklytting. Fantastisk mellomtone som gjør at vokaler og akustiske instrumenter gjengis veldig troverdig. Til film var de umiddelbart lette å like. Mange nye detaljer dukker frem i lydbildet, samtidig som dynamikken er der for de heftige sekvensene
    Hehe. Takk for gratulasjonen.

Må vel ta en tur til deg og høre de nye høyttalerne dine etterhvert. Der er det jo fortsatt en del som gjenstår for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Norges minste kino!!

Er vel bare rett og rimelig å gi tittelen videre til deg, siden min forsvant sammen med leiligheten. Ny kino er dessverre ikke på plass ennå i huset. Men den som lever får se ...

Morro å følge denne tråden iallefall! Veldig bra resultat.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsern
    Er vel bare rett og rimelig å gi tittelen videre til deg, siden min forsvant sammen med leiligheten. Ny kino er dessverre ikke på plass ennå i huset. Men den som lever får se ...

Morro å følge denne tråden iallefall! Veldig bra resultat.
    Hehe. Takk skal du ha. Det har jo ikke vært noe mål å bygge en minst mulig kino, men mer å hente det maksimale ut av begrensede ressurser. Får jeg større plass til dette en gang, så bygger jeg større... Helt klart.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Videre arbeid - materialer

Jeg er som dere skjønner nå à jour med fremdrift og bilder. Det blir ikke flere fremdriftsjuks i prosjektet nå. For jeg er jo ikke ferdig. Hele frontrekka av høyttalere er en provisorisk løsning, jeg trenger elektronisk romkorreksjon og fortsatt er det ikke satt inn noe ventilasjon.

Derfor har jeg begynt å røre litt på meg igjen. Her ser dere materialene til de prosjektene som er rett rundt hjørnet.

Jeg har ikke kappet alt dette i dag. Faktisk er noen av disse materialene skåret til for flere år siden(!). Så det jeg har gjort i dag er de fire øverste platene, samt kappet de to lektene som ligger på siden til riktig bredde på langs. De 19mm MDF-platene skal bli et par lukkede subwoofere i front for å få ”rett-i-fleisen”-punch i bassen.

Lektene er til avtrekksvifteløsningen, og her skal jeg også ha noen tynnere MDF-plater. Hadde noen 3mm tykke plater liggende som jeg hadde tenkt å bruke til maskering som det ikke ble noe av (foreløpig). De ble litt lite stive, så under stabelen over ligger det noen 3mm MDF-plater som jeg limer sammen til 6mm (sponplaten er bare for å fordele trykket jevnt, og skal ikke brukes til noe spesielt). Her kan disse skimtes under sponplaten.

Så det som er planen videre er altså subber i front og en avtrekksvifteløsning. Stay tuned. ;-)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra du er i gang igjen, nå har du jo hatt en hel uke med fri, bortsett fra å oppdatere byggetråden........
    Blir spennende å se hva du får ut av ny HT pluss "in your face" subbene.

Prøvde du noen gang "dempe effekten" av platene dine før du trakk dem med scenemolton, for så å sammenligne med molton på? Jeg føler at platene demper en hel del mindre etter at scenemolton kom på.....

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Det er bra du er i gang igjen, nå har du jo hatt en hel uke med fri, bortsett fra å oppdatere byggetråden........
    Blir spennende å se hva du får ut av ny HT pluss "in your face" subbene.

Prøvde du noen gang "dempe effekten" av platene dine før du trakk dem med scenemolton, for så å sammenligne med molton på? Jeg føler at platene demper en hel del mindre etter at scenemolton kom på.....
    Nei, det har jeg ikke. Det var aldri aktuelt. Jeg synes for øvrig dempingen fungerer meget bra nå. Kjører jo fortsatt min nå litt utdaterte Arcam AVR300 (den har ikke HDMI eller romkorreksjon), men lyden er ikke hakkende gal. Det hjalp MYE på lyden å få inn sofaen. Man føler at frekvensgangen ble jevnere. Jeg har ikke gjort noen målinger, men regner fortsatt med at det er en del å hente. Det er likevel ikke så galt som det en gang var før rommet var møblert med alle sitteplassene.

For øvrig tok det faktisk mye tid å legge ut bilder hver kveld i byggetråden. Er glad jeg er ferdig med det. Nå blir det nok sjeldnere, ja. Godt å være i gang igjen. Det er jo alltid en fare for at man stopper helt opp når man plutselig kan sette seg ned og se film. ;-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk jo mye pepper i starten for at jeg ikke gikk for mattsvart tak.

Jeg har tittet litt på dette og ser jo at det er gjenskinn i taket når jeg ser etter det. MEN når jeg sitter i sweet spot, så blir betraktningsvinkelen opp til dette såpass stor at det havner utenfor "oppmerksomhetsområdet" i synsfeltet. Jeg kommer derfor å la taket være som det er inntil videre. Mulig det må lyddempes når jeg får på plass senterhøyttalerløsningen, men det får jeg ta når det blir aktuelt.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe

Jeg har tittet litt på dette og ser jo at det er gjenskinn i taket når jeg ser etter det. MEN når jeg sitter i sweet spot, så blir betraktningsvinkelen opp til dette såpass stor at det havner utenfor "oppmerksomhetsområdet" i synsfeltet. Jeg kommer derfor å la taket være som det er inntil videre. Mulig det må lyddempes når jeg får på plass senterhøyttalerløsningen, men det får jeg ta når det blir aktuelt.
    Følger deg helt og holdent på dette punktet. Har jo selv hvitt tak, men siden hele fronten er svart, havner taket utenfor synsvinkelen. Det samme gjelder sideveggene. Her tar jo de store sorte rammene mine det meste av det hvite innenfor synsvinkelen. Batcave er jo kult, men ikke WAF på samme måte som lyse vegger og tak.

Jeg kan være enig i hva du sier ang demping av tak..... her må jeg kanskje gjøre noe.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ??

Kaller du de velmente innspillene om takfarge og gjenskinn for "pepper", så må du enten være utrolig hårsår eller ha en helt annen definisjon av "pepper" enn f.eks jeg har.
    I min forståelse er "pepper" = kritikk.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har tittet litt på dette og ser jo at det er gjenskinn i taket når jeg ser etter det. MEN når jeg sitter i sweet spot, så blir betraktningsvinkelen opp til dette såpass stor at det havner utenfor "oppmerksomhetsområdet" i synsfeltet. Jeg kommer derfor å la taket være som det er inntil videre.
    Ditt oppmerksomhetsområde er én ting, og det er sikkert riktig at du ikke direkte sjeneres.
    Men det er jo med lys som med lyd: Det reflekteres om det ikke dempes.
    Et "lyst" tak vil jo sørge for refleksjoner rundt i rommet, og tilslutt tilbake til lerretet.
    Dette vil vel uvergerlig påvirke sortnivået i bildet? Det er i alle fall min oppfatning. ;-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ditt oppmerksomhetsområde er én ting, og det er sikkert riktig at du ikke direkte sjeneres.
    Men det er jo med lys som med lyd: Det reflekteres om det ikke dempes.
    Et "lyst" tak vil jo sørge for refleksjoner rundt i rommet, og tilslutt tilbake til lerretet.
    Dette vil vel uvergerlig påvirke sortnivået i bildet? Det er i alle fall min oppfatning. ;-)
    Da trenger du mer enn en reflektiv flate. Jeg var på projektor shootout i helgen, og da i et helt sort lokale. Det var omtrent samme sortnivå der som i min kino, så da tror jeg dette reflekterte lyset er minimalt når det etter utallige flater havner tilbake på lerretet igjen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, greit nok.
    Men du kan vel strengt tatt ikke sammenlikne ditt rom med et som er helt sort?
    La gå at begge er like sorte når alt lys er slått av, men det må vel skje noe i det øyeblikk lyset treffer tak / vegger etc som ikke er sorte, i forhold til de som virkelig er det?
    Men nok om det, det er sikkert bare jeg som spikker fliser......

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    ??

Kaller du de velmente innspillene om takfarge og gjenskinn for "pepper", så må du enten være utrolig hårsår eller ha en helt annen definisjon av "pepper" enn f.eks jeg har.
    I min forståelse er "pepper" = kritikk.
    Jeg oppfattet det den gangen som kritikk, ja. Velment kritikk, ja, men like fullt kritikk.
    Når jeg nå opplever min egen kino så ser jeg at valget jeg har gjort er riktig for meg. Da synes jeg ikke det er så farlig hva andre synes, mener og tror.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ok, greit nok.
    Men du kan vel strengt tatt ikke sammenlikne ditt rom med et som er helt sort?
    La gå at begge er like sorte når alt lys er slått av, men det må vel skje noe i det øyeblikk lyset treffer tak / vegger etc som ikke er sorte, i forhold til de som virkelig er det?
    Men nok om det, det er sikkert bare jeg som spikker fliser......
    Sikkert, men i så fall gjelder det både gulv, tak og vegger, ikke bare taket. Og batcave der alt er sort er uansett ingen opsjon. Med respekt og melde så er det vel heller ingen som har en så stor sitteavstand:takhøyde ratio som meg heller. Det betyr at taket kommer mye mer i utkanten av synsfeltet enn i en større hjemmekino.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, gulvet også! Innlysende nok. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med ferdig kino

Den ble kjempe flott, du bør være stolt over denne:wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Gratulere med ferdig kino

Den ble kjempe flott, du bør være stolt over denne:wink:
    Takk. Ja, jeg er godt fornøyd, spesielt med at jeg har fått til såpass på så liten plass. Den er ikke perfekt, men god nok for meg. Blir spennende å se om jeg får til lyden slik jeg håper etterhvert også.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppfattet det den gangen som kritikk, ja. Velment kritikk, ja, men like fullt kritikk.
    OK, men slik var det ikke ment fra min side.

Ferdig med den saken.

Side 25 av 34 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •