"C8", Norges minste(?) familiekino, siste: Ny BD-spiller (ikke med på bildet) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 34 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 677
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Enig. Flette-opplegget gjør susen! Vet ikke om det var tekniske eller estetiske årsaker til at det blir gjort slik, men stilig er det!
    Det er ikke estetiske årsaker... Jeg er ikke designmessig dyktig nok til å gjennomføre noe slikt i rommet. Det blir hovedsaklig stående rammer.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Enig med Rune og Kokken på det flette-systemet. Kunne blitt stilig å gjennomført dette på hele veggen, fått et slags mønster.

Jeg har tenkt tanken om noe slikt med hjemmelagede akustikkplater, altså laget mindre plater i litt forskjellige størrelser og med trekk i forskjellige men matchende fargenyanser.
    Høres utrolig tøft ut. Er du flink nok med interiørdesign er det bare å gå for det. :-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle hyggelige kommentarer. :-D Flere bilder kommer. Skal prøve å legge ut noe bilder av rammebyggingen etterhvert.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg synes det tekniske tilnærmelsen din er estetisk vellykket også. Du kunne bare fortsatt med "mønsteret". Men jeg skjønner at det blir mye ekstra jobb, ja. Stilig er det hvertfall, vi gleder oss til flere bilder.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Veldig flott løsning med disse platene Roffe !

Du beskrev dem tidligere, men jeg må jammen si at resultatet ble overaskende profft.
    De kombinerer stilig utseende med fin fleksibilitet både i forhold til kino-infrastruktur og evt utfordringer knyttet til kjellermurene.

Prosjektet ditt har gitt inspirasjon i forhold til min egen kjellerstue. Skaffet meg nettopp et kvalitetsrack på finn.no som gjorde at elektronikken kom betydelig mer til sin rett, og ble mer tilgjengelig.
    Takk.

Du har jo betydelig mer greie på kjelleroppussing enn jeg har, så det er godt å høre at du synes det ser greit ut. Det med borrelås gjør jo også at inspeksjon av murveggene blir meget enkelt.

Gratulerer med nytt rack. Håper jeg får tatt en tur innom med tid og stunder for å se på forbedringene dine. Vet jo du er grundig når du først setter i gang med noe.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Vel, jeg synes det tekniske tilnærmelsen din er estetisk vellykket også. Du kunne bare fortsatt med "mønsteret". Men jeg skjønner at det blir mye ekstra jobb, ja. Stilig er det hvertfall, vi gleder oss til flere bilder.
    Ikke bare ekstra jobb, men det er krevende å gjennomføre et slikt asymmetrisk mønster sånn at det blir tøft og stilig og ikke bare rotete. Jeg kjenner mine begrensninger. ;-)

Flere bilder blir det, men vær forberedt på en del ensformighet i tiden framover. Det er mange rammer...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer jo til å bli helt sjef! Ser veldig bra ut så langt! Blir aldri så lite misunnelig her man sitter i liten leilighet uten dedikerte rom til denslags.

Inspirerer til fremtidsplaner i hus når man blir familiefar med plass til slikt!

Gleder meg til å se det ferdige resultatet!
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Det er litt uvant for meg at folk er misunnelig på noe jeg gjør/har i denne hobbyen. Jeg har av ulike grunner aldri vært den som har kunnet strekke meg etter det største, dyreste eller beste. Men det er klart at jeg opplever selv et lite rom som dette som en forbedring i forhold til ikke å ha et dedikert rom.

Det jeg liker spesielt med dette rommet er utfordringen. ;-) Enkelte vil sikkert avfeie et slikt rom som uegnet. Jeg synes derfor det er spennende å se hva jeg kan få ut av det.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hehe. Det er litt uvant for meg at folk er misunnelig på noe jeg gjør/har i denne hobbyen. Jeg har av ulike grunner aldri vært den som har kunnet strekke meg etter det største, dyreste eller beste. Men det er klart at jeg opplever selv et lite rom som dette som en forbedring i forhold til ikke å ha et dedikert rom.

Det jeg liker spesielt med dette rommet er utfordringen. ;-) Enkelte vil sikkert avfeie et slikt rom som uegnet. Jeg synes derfor det er spennende å se hva jeg kan få ut av det.
    Selv små rom kan fungere utmerket til både musikk og film

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hehe. Det er litt uvant for meg at folk er misunnelig på noe jeg gjør
    Åh? Jeg har lenge vært misunnelig på mye av det du gjør - jeg anser deg som en av dem på forumet som sitter med mye fakta og kunnskap og (og ikke minst) evner å lete opp ny kunnskap som formidles saklig og nøytralt!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fordelen med et slikt prosjekt, gjerne i motsetning til de med 20-30 kvadrat å boltre seg på, er jo at dette er mer potensielt overkommelig også for oss "dødelige"... Har en altså et krypinn på 8-12 kvadrat ledig ER det mulig å få til noe som ser ut til å bli en veldig hyggelig kinoplass! Gleder meg til å se fortsetningen!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Åh? Jeg har lenge vært misunnelig på mye av det du gjør - jeg anser deg som en av dem på forumet som sitter med mye fakta og kunnskap og (og ikke minst) evner å lete opp ny kunnskap som formidles saklig og nøytralt!
    Takk for det. :-) Jeg finner ofte glede i å lære meg mer om ting, og synes det er spennende å forsøke å formidle det jeg har lært.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kledning av veggen fortsetter

To nye veggplater klare. Første veggen ferdig. Ting tar tid.

Disse hadde mange ”morsomme” vinkler også. :-|

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bygging av ramme

Jeg har tatt noen bilder av slutten av prosessen med å bygge disse akustikkplatene jeg kler veggen med, siden noen spurte etter det. Starten er såpass rett fram at jeg ikke tror det er så veldig interessant. Det jeg ikke har bilder av er oppmåling av rammestørrelsen, kapping av materialer til rammen, forboring av hull til skruer, selve sammenskruingen, avrunding av kanter med håndoverfresen og tilskjæring av akustikkplatene. Her er en ramme med akustikkplaten i.

Et nærmere blikk på hjørnet viser hvordan det er skrudd sammen og avrundet.

Etterpå kapper man til stoffet. Man må ha så mye ekstra stoff at det lar seg spenne opp rundt rammen.

Stoffet spennes opp på rammen ved at man begynner å stifte fast på midten på sidene og jobber seg utover mot hjørnene.

I hjørnene forsøker man å brette det sammen så pent man klarer. Dette er metoden jeg har valgt.

Jeg forsøker å klippe vekk en del, slik at det ikke bygger for mye.

Etterpå legger jeg på borrelås. Teipen sitter dårlig på stoffet, så borrelåsen må stiftes fast.

Man fester borrelås også på veggen (stifter her også), og så er det bare å hekte opp stofframmen på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært ivrig leser av tråden din. Utrolig gøy at noen bygger en liten kino Er jo ikke alle som har 20m2 å bruke på det. Blir gøy å se slutt resultatet! Stå på.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du følger med. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden din er en av de jeg følger med på hver dag. Bygger også kino i en bod i kjelleren(litt lengre, men smalere. ca 14m2). Ble stilig med de rammene , blir nok en lignende løsning hos meg. Takk for flere bilder, fortsett slik slik:-D. Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for bildene Roffe, det var mer en bra nok forklaring, begynner montering i morgen. Bare et lite tips, kjøp spray lim på Claes Ohlson, spray denne på fronten på platen før du trekker de, da sitter stoffet litt bedre. Også lettere å holde rene ved f.eks støvsving.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det å ta form, roffe. I tilleg ser det veldig bra ut også, du som går såpass grundig til verks. Ser fram til å se sluttresultatet av kinorommet ditt!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Bare et lite tips, kjøp spray lim på Claes Ohlson, spray denne på fronten på platen før du trekker de, da sitter stoffet litt bedre. Også lettere å holde rene ved f.eks støvsving.
    Takk for tipset, men jeg er ikke sikker på hva du mener her. Hvilke flater er det du foreslår å lime sammen?

Side 10 av 34 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •