Planlegging av kino - innledende spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Planlegging av kino - innledende spørsmål

Hei

Jeg planlegger for tiden kino i kjelleren og har derfor noen spørsmål rundt konstruksjon. Rommet er 7 x 5,5 meter og takhøyden er 2,30 før himling med lydbøyler. Dette blir ikke en dedikert kino, men en kjellerstue for mange sosiale formål.

1. Jeg skal fore ut veggene for å etterisolere samt legge K-rør. Blir 48x48 stødig nok eller bør jeg gå opp til 48x73?

2. Skal jeg legge K-rør i en spalte mellom stender og murvegg eller skal stendere stå nærmere murveggen og K-rør borre gjennom stendere?

3. Er det slik at man ikke trenger type Platon plast innvendig hvis murveggen ikke er under bakkenivå? Gjelder det samme fuktsperre utenpå isolasjon?

4. Kan jeg bestemme plassering av projektoren uten å ha valgt hvilken type pj jeg skal ha? Til en viss grad i hvertfall.

5. Kan pj henge i lydbøyle-himlingen?

Takk for svar !

-C-

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bazze
    Hei

Jeg planlegger for tiden kino i kjelleren og har derfor noen spørsmål rundt konstruksjon. Rommet er 7 x 5,5 meter og takhøyden er 2,30 før himling med lydbøyler. Dette blir ikke en dedikert kino, men en kjellerstue for mange sosiale formål.

1. Jeg skal fore ut veggene for å etterisolere samt legge K-rør. Blir 48x48 stødig nok eller bør jeg gå opp til 48x73?

2. Skal jeg legge K-rør i en spalte mellom stender og murvegg eller skal stendere stå nærmere murveggen og K-rør borre gjennom stendere?

3. Er det slik at man ikke trenger type Platon plast innvendig hvis murveggen ikke er under bakkenivå? Gjelder det samme fuktsperre utenpå isolasjon?

4. Kan jeg bestemme plassering av projektoren uten å ha valgt hvilken type pj jeg skal ha? Til en viss grad i hvertfall.

5. Kan pj henge i lydbøyle-himlingen?

Takk for svar !

-C-
    Hei! Bra størrelse på rommet. Flotte forutsetninger for å få til et bra rom Svarer litt raskt på spørsmålene dine:

1. Ville gått opp til 48X73 mtp isolasjon og stivhet i stendere i forhold til evt vibrasjon.

2.Jeg borret i stendere. Skal jeg en gang lage ny kino/kjellerstue blir det helt klart montert på vegg i glippa mellom stendere og eksisterende vegg. My lettere med tanke på isolasjon.

3. Hvis du ikke er under bakkenivå trenger du hverken plast på isolasjon eller platon så vidt jeg vet. Se under "guider" så finner du det ut. Det er en fin rettledning på å bygge.

4. Sørg for at du måler hvor lang unna PJ kommer lerretet. Deretter går du inn på Projectors, Projector Reviews, LCD Projectors, Home Theater DLP Projectors at ProjectorCentral.com og regner ut hvor høyt den kan henge og hvor langt ifra. Dobbeltsjekk med dataene på produsentens side. Er ikke alltid det stemmer.

5. Jeg har gjort det. Har to PC Ultra som står og dundrer og det har ikke vært trøbbel til nå. Jeg har forsterket to lag gips med en MDF plate skrudd og limt med Tech7. Ikke noe prob. Et tips: regn ut dette og legg spikerslag over gipsen så er du sikker på at det blir bra. Sjekk evt i RuneW's tråd (hvis du finner det). Han har såvidt jeg kan huske dokumentert det med bilder.

Lykke til!

Chris

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •