JROddens dedikerte hjemmekino - byggeprosess

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JROddens dedikerte hjemmekino - byggeprosess

Hola,

Er forholdsvis ny her - men fulgte med for en tid tilbake da jeg jobbet som utvikler hos projectiondesign, et navn som sikkert de fleste av dere kjenner til.

Nå har jeg kjøpt nytt hus, og ikke et hvilket som helst eller. I kjelleren venter et rom som er designet av Tangen AV Design. Han ble med husbyggeren på laget da han tegnet huset og det som hittil er gjort er gjort etter Tangens tegninger. Med huset følger også tegninger, elementer til fronter og suber + delefilter også laget av Tangen. Rommet er foret ut, isolert og stabelen til å legge dobbel gips ligger klar på gulvet. Alt av K-rør og spotkasser er satt opp og spoter følger med, så da er det bare å bestille trikker til å koble kablene OK... vet det er endel mer jobb altså, dette skal planlegges og jeg regner med å bruke rundt 40.000,- på rommet og ca 50.000 på det jeg mangler av receiver, blue-ray spiller høyttalere og kabler. Her er jeg veldig åpen for forslag, men det er nok vanskelig før jeg har litt mål på rommet osv...

Så... da er det bare å hoppe i det da? Jeg får tegningene til rommet og høyttalerne nå snart av han jeg kjøper huset av - men tar ikke over før 1/2/2009. God tid til å planlegge mao. Og det skal jeg/(vi?).

Av utstyr har jeg egentlig kun en projectiondesign Action! model One MKII og et lerrett på 106", men dette er i rullegardinform og jeg selger dette nå for å få et med fast ramme i stede.

Kanskje rart å starte tråden nesten 3 mnd før jeg "får" rommet? Ja.. kanskje, men er man ivrig så er man ivrig...

Vi hørs!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    O'yes, start med å tegne, legg ut tegninger, hent inspisrasjon fra denne: Flotte Rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir moro å følge med på Legg ut så mye planer, tegninger, bilder du kan så vi kan hjelpe deg med å få det optimalt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering: plantegninger og design

Da har jeg fått plantegninger/idéer fra selger (wuhu!) og også alt som Tangen gjorde rundt design av rommet.

Så her er litt bilder til felles forlystelse. Rapport og beskrivelse av designet gjort av Tangen kan jeg nok ikke publisere alt av? Regner med dette er åndsverk.. eller?

Rommet blir i alle fall ca. 23 m2, plantegning viser også kjellerstua bak (det er satt opp lettvegg der nå ift Tangens design. Jeg vet at det står lyddør fra Swedoor klar til å settes inn der, men det blir nok kun 1 dør og ikke to som designet egentlig spesifiserer - men vi får se.

Akustikkplater er ikke kjøpt inn men all gips, med unntak av noen få i følge selger, ligger i stabel i rommet. Det er også stort sett ferdig isolert med Rockwool. Mangler bare å fylle bass-absorbentene i hjørnene foran, og å isolere og gjøre ferdig taket... såvidt jeg husker

Men det er flere ting jeg ikke skjønner av diverse tegninger fra Tangen, så her blir det nok litt studering som må til.

PS. Hvordan legger jeg til sånn at store bilder syns i posten og ikke bare som vedlegg i bunnen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tegningen av taket var greit detaljert og bra, he he...burde være bra nok lydisolert!
    Har du ingen bilder fra rommet ennå?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knusse
    ...Har du ingen bilder fra rommet ennå?
    Nei.. jeg har spurt selger om han gadd å ta noen så jeg har å sikle på, og han lovte vel egentlig å sende det. Så jeg skal smøre meg med tålmodighet til litt over helgen så begynne å "mase" litt :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag til lyd?

Jeg er rimelig fersk i high-end lyd, men vil jo ha noe som jeg blir fornøyd med i den nye kinoen. Så hva er vel mer naturlig enn å be folket her om å komme med forslag til oppsett?

Jeg er opptatt av det estetiske og liker design som Electrocompaniet, Abrahamsen, Bladelius og slikt som ikke ser ut som standard Sony produkter. Stål er også fint

Jeg regner med at fronter blir enten B&W DM684 eller DM683 - da jeg har hørt (og sett disse) og var meget imponert over både utseende og lyden.
    Jeg bruker sub'ene og senteren som Tangen har designet så da trenger jeg forslag til bakhøyttalere, forsterker(e) og en god blue-ray spiller.

Anyone? Kom gjerne med bilder/linker...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •