dalnetslem sin dedikerte hjemmekino - Lagt inn bilder 11.11.08

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dalnetslem sin dedikerte hjemmekino - Lagt inn bilder 11.11.08

Ja, da har jeg begynt den lange ferden på og få et dedikert hjemmekinorom i underetasjen. Hadde en hjemmekino der fra før, men var ikke fornøyd, så tok ned alt igjen,reiv opp vegger og gulv, fjerna boder og skit og skal denne gangen få det virkelig bra.

Rommet er på ca 33-35 kvadrat, eller er vel egentlig på ca 60 kvadrat, men skal få opp en lettvegg for å få en ordentlig romfølelse, bilder kommer seinere som forklarer hvordan jeg har tenkt det.

Men jeg har fått revet alt som har vært i rommet før, og det innebar da at jeg måtte kjøpe inn mer laminat av den typen som lå på gulvet fra før, siden det har vært en "scene" der jeg rev bort og tidenes styggeste vegg til vegg teppe åpenbarte seg. Jeg la da laminaten rett opp på dette (stikk i strid av hva som sto man kunne på pakka), for det lå en annen type vegg til vegg teppe på det resterende, men ikke lik. Men dette ble rett og slett for mykt og "svevende" gå på og jeg var redd skøtene skulle gå i stykker.

Så nå har jeg revet bort vegg til vegg teppe, men det er da 1 cm høydeforskjell fra der det gamle gulvet med det andre vegg til vegg teppe ligger, så jeg får ikke lagt nytt gulv, og lite lysten på å ta bort de resterende 40 kvadratene med laminat som ligger der for å fjerne vegg til vegg teppe som er under det.

Så da undrer jeg over om noen har noen gode forslag til hva jeg kan ha oppe på sponplatene på gulvet, som er ca 1 cm i høyden som jeg etterpå kan legge underlagsfoamen på?

Noe teppe av noe slag hadde jo vært det beste, så jeg hadde sluppet å slepe unødvendig mange plater ned, litt lei etter bæring av alle de nye veggene.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dalnetslem
    Så nå har jeg revet bort vegg til vegg teppe, men det er da 1 cm høydeforskjell fra der det gamle gulvet med det andre vegg til vegg teppe ligger, så jeg får ikke lagt nytt gulv, og lite lysten på å ta bort de resterende 40 kvadratene med laminat som ligger der for å fjerne vegg til vegg teppe som er under det.

Så da undrer jeg over om noen har noen gode forslag til hva jeg kan ha oppe på sponplatene på gulvet, som er ca 1 cm i høyden som jeg etterpå kan legge underlagsfoamen på?

Noe teppe av noe slag hadde jo vært det beste, så jeg hadde sluppet å slepe unødvendig mange plater ned, litt lei etter bæring av alle de nye veggene.
    Hva med teppefliser? Kan jo funke og koster forhåpentligvis ikke skjorta.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer thell sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dalnetslem

Hva med 1 cm isoporplater? Er ikke helt hardt, men burde ikke være mykere enn et gulvteppe.

Ikke blir det tungt å bære heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vil ikke muligens isopor knirke? Eller kanskje ikke?

Prøvde å finne 1 cm tykke, men fant kun 2 cm tykke, får titte litt videre.

Angående teppefliser, så hadde nok dette fungert best, da det ser ut som det noe slikt som ligger under, men har veldig liten lyst til å legge noe mer enn noen hundrelapper på dette, så isopor hadde vel vært det beste, om det fungerer bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da skal jeg få lagt inn litt bilder her, så man kan få vist hvordan rommet ser ut per dags dato og kanskje forklare litt om hvordan man har tenkt at det skal bli. Dette er da underetasjen, som ligger sånn nogelunde under bakken.

Jeg hadde jo opprinnelig ikke de altfor store planene for rommet, har allerede hatt en hjemmekino i gang der nede, men skulle bare gjøre det litt hyggeligere å være der. Men etter å ha tittet rundt og blitt meget inspirert av tols1 sitt prosjekt, da jeg så visse likheter ved våre rom, så fant jeg ut at det ikke var noe vits å gjøre noe halvgjort, og å få lyst til å gjøre det om igjen seinere, bedre å bruke litt mer tid (og penger) med en gang, få ledninger skjult og alt forhåpentligvis nogelunde pent. Så nå har det ballet på seg. Har hittils revet 2 vegger, en bod, en scene og en del vegg til vegg teppe.

dalnetslem sin dedikerte hjemmekino - Lagt inn bilder 11.11.08-img_3799-jpg

Her ser man da noe av rommet forfra, og to reclinere har allerede funnet frem til rommet, de var da med på første runde av hjemmekinoen, den utrivelige varianten. Om man titter litt ekstra nøye oppe i venstre hjørner ser man at dette er umalt pluss at det går inn litt bak veggen der, der har det da vært en bod før og litt usikker på jeg skal gjøre der. Sponplate veggen bakerst der skal ned, spent på hva som er bak der, dette er en vegg til en nabo, av sart art, fikk oppskrevet liste over når han hadde hørt "suspekte dunk" fra forrige gang kinoen var oppe og gikk, så her må det virkelig isoleres så jeg slipper flere lister med "Lørdag 08.06.08 kl 20:38 ; Mye harde dunk, fest?" påspandert fra den gamle mannen av en nabo.

dalnetslem sin dedikerte hjemmekino - Lagt inn bilder 11.11.08-img_3801-jpg

Jeg har tre slike bekledde dragere, under dem er det da grønne stålbjelker, denne bekledninge skal taes bort og nytt opplegg ordnes.

dalnetslem sin dedikerte hjemmekino - Lagt inn bilder 11.11.08-img_3803-jpg

Dette er da høyre vegg som skal rives ned og man vil da se

dalnetslem sin dedikerte hjemmekino - Lagt inn bilder 11.11.08-img_3808-jpg

dette, som er baksiden, så her må det jo da legges opp plater på begge sider.

dalnetslem sin dedikerte hjemmekino - Lagt inn bilder 11.11.08-img_3814-jpg

Taket er da bekledd av slike hvite planker, meget vakkert, og under plankene ser det da

dalnetslem sin dedikerte hjemmekino - Lagt inn bilder 11.11.08-img_3809-jpg

slik ut, noe brunt papp lignende sak som er stiftet fast, alt tak skal rives og jeg er spent på og se hva som befinner seg under disse brune platene.

dalnetslem sin dedikerte hjemmekino - Lagt inn bilder 11.11.08-img_3800-jpg

Her er da venstre veggen, som fører til naboen, men naboen har ingen underetasje, så skal vel gå greit, men isoleres må den da hans "kjøkkenglass sto å rista" som han sa, når jeg hadde hatt på subben ved tidligere anledninger, han satt da og så på ballett og dette forstyrra egentlig litt sa han.

dalnetslem sin dedikerte hjemmekino - Lagt inn bilder 11.11.08-img_3807-jpg

Ved enden av den siste drageren i taket skal det opp en vegg, rommet skal da bli på ca 7,5 x 3,8 meter, burde holde.

dalnetslem sin dedikerte hjemmekino - Lagt inn bilder 11.11.08-img_3806-jpg

Her er da andre enden av rommet, blitt litt rot allerede. Man kan skimte mine veggplater i en stabel der, som ble innkjøpt før de større planene ble lagt, nå skal gips plater og diverse da også kjøpes inn. Enden av det kommende rommet vil da ca bli hvor stabelen med veggplater begynner, der det skal bygges vegg.

Så er en virkelig en god del som skal gjøres, og da hjelper det da at jeg egentlig er helt grønn og føler jeg virkelig har tatt meg vann over hode, men fokuserer på en liten del av gangen så får man satse på at man tilegner seg kunnskap underveis!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har det blitt en halvannen times økt nede i dag, der det har blitt fjernet en del plank fra taket, tar litt lengre tid enn jeg antok, men sånn er det nå.

dalnetslem sin dedikerte hjemmekino - Lagt inn bilder 11.11.08-img_3815-jpg

Gikk til innkjøp av denne, en stor utvidelse av powertools samlingen min, da den består av en drill :-D

Her er da resultatet av kveldens lille økt

dalnetslem sin dedikerte hjemmekino - Lagt inn bilder 11.11.08-img_3823-jpg

Så om det ikke går unna, så rører det hvertfall på seg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja var ikke akkurat i går det ble lagt inn en ny post her, så her tar ting virkelig tid. (Trodde faktisk ikke det var SÅ lenge siden jeg begynte på dette prosjektet)

Ja da er jeg hvertfall straks ferdig med veggene, det som gjenstår er en lettvegg som skal settes opp (og da skal den ekstra døren altså brukes), sette opp taket, male, og legge lister. Ting tar virkelig lenger tid enn det man tror, men jeg er vel ikke den eneste der. Og jeg ser jeg virkelig trenger et nytt digital kamera.

Elektrikeren kommer på mandag for å få opp støpsler, håper han kan rette opp at jeg lagde noen av hullene der kontaktene skal være når jeg hadde tatt noen øl og slettes ikke burde skjære med stikksagen, for noen av de ble litt drøye gitt.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fremdriftsrekord, dette Men lykke til med prosjektet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har det blitt malt litt, ferdig med alt elektriske, det som gjenstår er da taket, og deretter lister!

TV er bestilt & høyttalere er innkjøpt, så nå begynner det å ligne noe!

Har også blitt litt endringer underveis, så nå er rommet 9 m x 3.9 i steden for det opprinnelige 7.5 m som var planen, men som underveis
    viste seg å være en dårlig plan, da dette ville medført mye ekstraarbeid med å innføre frisk luft i rommet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •