Takøytaler - fuktsperre

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takøytaler - fuktsperre

Jeg skal montere takhøytaler i taket i stuen. Det er kaldloft over. Det jeg lurer på er hvordan jeg gjør det med hensyn til funktsperre. Huset er fra 1967 og jeg har tatt en titt på loftet. Det ser ut til at dt er en for for papir i bunnen på loftet, så kommer isolasjonen og til slutt papp. Taket i stua er plater.

Skal trekke høytalerkabel opp på loftet. Den blir liggende åpen der.

Hvordan bør jeg gjøre dette? Skal jeg skjere hull til høytalerene nedenfra, og lage et lite hull i pappen som jeg trekker høytalerkabelen igjennom? Hva med isolasjonen, skal denne tas vekk eller skal jeg bare presse den sammen og la den ligge intill høytaleren?

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Heisan

Sitat Opprinnelig postet av ejo8210
    Jeg skal montere takhøytaler i taket i stuen. Det er kaldloft over. Det jeg lurer på er hvordan jeg gjør det med hensyn til funktsperre. Huset er fra 1967 og jeg har tatt en titt på loftet. Det ser ut til at dt er en for for papir i bunnen på loftet, så kommer isolasjonen og til slutt papp. Taket i stua er plater.

Skal trekke høytalerkabel opp på loftet. Den blir liggende åpen der.

Hvordan bør jeg gjøre dette? Skal jeg skjere hull til høytalerene nedenfra, og lage et lite hull i pappen som jeg trekker høytalerkabelen igjennom? Hva med isolasjonen, skal denne tas vekk eller skal jeg bare presse den sammen og la den ligge intill høytaleren?
    Hvis du har mulighet til det og en hammer tilgjengelig, kan du jo alltids lage deg en liten kasse i mellom bæringene fra Takstolene eller hvordan konstruksjon du nå har på taket ditt.

Denne kassen blir da uten noen isolasjon, eller bare dempemateriale som du har lyst til.

Ovenpå denne "kassen" din kan du legge ut mer isolasjon for å kompensere for det du har mistet i kassen.

Tror nok det skal fungere bra for deg. For hvis jeg ikke tar helt feil skal fuktsperren eller difusjonssperren ligge under isolasjonen mot innvendig rom. Grunnet kondensen varme overgangen.

Etterisolering av tak er jo rett og slett bare å rulle ut isolasjon oppå den gamle.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •