Pene Lytterom/ AV-relaterte rom til inspirasjon - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  29
Side 59 av 60 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1197
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,700
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt klart - men vanvittig gøy å se på bildene :-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Litt spesielt med dusj i kinoen...
    Mener å huske at det er en inngang til en badstu bak veggen til høyre for dusjen. Hadde selv valgt å IKKE ha dusj i kinoen, men det er kanskje bare meg som er spesiell.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pene Lytterom/ AV-relaterte rom til inspirasjon-lilla1-jpg

Pene Lytterom/ AV-relaterte rom til inspirasjon-lilla-jpg
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kino har 2 mål for meg og det er å gi den beste lyd og den beste bildeopplevelsen (selvfølgelig må filmen være bra), og all mulig design og stasj har ingenting å si for det. Da er det å få så lite refleksjoner i rommet les matt stoff og dempetiltak som gjelder, allt dette dilldallet ser kult ut, men gjør selve opplevelsen dårligere.

Og selvfølgelig har utstyret man benytter seg av mye og si, en billig DLP projektor og billig surround fra Elkjip kan aldri bli bra, men for noen er det mer enn nok...
    For min del så holder det ikke med bra lyd og bra bilde. Jeg vil ha noe mere ut av rommet. Jeg vil rommet skal være behagelig å være i, jeg vil det skal være spennende/en glede å gå inn i det og oppholde seg i det, og siden jeg er over gjennomsnittet interessert i design og interiør, så synes jeg det er spennende å forsøke å blande både WAF (Werdenskrieg Acceptance Factor) og bra lyd/bilde, uten at det går nevneverdig utover noen av delene (noe jeg forøvrig mener du har klart med glans).
    Sist endret av AndreWerdenskrieg; 08-06-2015 kl 16:31

5. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

7. Liker sirant har likt denne posten
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,549
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    For min del så holder det ikke med bra lyd og bra bilde. Jeg vil ha noe mere ut av rommet. Jeg vil rommet skal være behagelig å være i, jeg vil det skal være spennende/en glede å gå inn i det og oppholde seg i det, og siden jeg er over gjennomsnittet interessert i design og interiør, så synes jeg det er spennende å forsøke å blande både WAF (Werdenskrieg Acceptance Factor) og bra lyd/bilde, uten at det går nevneverdig utover noen av delene (noe jeg forøvrig mener du har klart med glans).
    Jeg er helt enig med deg og ser at du er mer opptatt av interiør og design enn meg.

Men noen av disse rommene har alt for mye dilldall som vil forstyrre opplevelsen og når man legger mer penger i dilldall enn utsyret så mener jeg det er feil. Ellers så syns jeg denne tråden er en av de bedre på AVForum og jeg følger med på alle oppdateringer.

De siste bildene er fine, men for min del vil batman logoen over lerretet være forstyrrende (selv om lyset kan slås av noe jeg regner med) og plakater langs sideveggen vil også være det. Dette er en kino uten mye dilldall, men for min del er det for mange forstyrrende elementer i synsvinkelen. Jeg som aldri vil ha lydtransparent lerret har noen forrstyrrende elementer ved lerretet i form av høyttalere, men har gjort det jeg kan for å gjøre de usynlige når man ser film. Etter at jeg byttet fra Swans 1.1f til 2.6 har jeg kun senteren som syns svakt i lyse scener og er nesten helt fornøyd med det...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med deg og ser at du er mer opptatt av interiør og design enn meg.

Men noen av disse rommene har alt for mye dilldall som vil forstyrre opplevelsen og når man legger mer penger i dilldall enn utsyret så mener jeg det er feil. Ellers så syns jeg denne tråden er en av de bedre på AVForum og jeg følger med på alle oppdateringer.

De siste bildene er fine, men for min del vil batman logoen over lerretet være forstyrrende (selv om lyset kan slås av noe jeg regner med) og plakater langs sideveggen vil også være det. Dette er en kino uten mye dilldall, men for min del er det for mange forstyrrende elementer i synsvinkelen. Jeg som aldri vil ha lydtransparent lerret har noen forrstyrrende elementer ved lerretet i form av høyttalere, men har gjort det jeg kan for å gjøre de usynlige når man ser film. Etter at jeg byttet fra Swans 1.1f til 2.6 har jeg kun senteren som syns svakt i lyse scener og er nesten helt fornøyd med det...
    Bare så det er sagt; jeg vil også ha minst mulig dill. Skulle jeg f.eks hatt en Batman-logo eller lignende, ville jeg ha plassert den på bakveggen eller en annen plass bak sweetspot, eller f.eks i et rom tilknyttet til kinoen som en bar eller lignende.

Jeg er interessert i helhet, originalitet og at det er gjennomtenkt. Når jeg snakker om design som ikke nevneverdig drar ned lyd -eller bildekvalitet, så mener jeg f.eks at fargen ikke er den sorteste av de sorte, men gjerne noe med litt ...liv? Akto eller Hunsbedt har gode eksempler på slike kinoer. Ikke noe spesielt dill, men særdeles bra design uten at det drar ned filmopplevelsen nevneverdig.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,549
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Bare så det er sagt; jeg vil også ha minst mulig dill. Skulle jeg f.eks hatt en Batman-logo eller lignende, ville jeg ha plassert den på bakveggen eller en annen plass bak sweetspot, eller f.eks i et rom tilknyttet til kinoen som en bar eller lignende.

Jeg er interessert i helhet, originalitet og at det er gjennomtenkt. Når jeg snakker om design som ikke nevneverdig drar ned lyd -eller bildekvalitet, så mener jeg f.eks at fargen ikke er den sorteste av de sorte, men gjerne noe med litt ...liv? Akto eller Hunsbedt har gode eksempler på slike kinoer. Ikke noe spesielt dill, men særdeles bra design uten at det drar ned filmopplevelsen nevneverdig.
    Helt enig, de kinoene du nevner er kinoer som har akkurat det som skal til for å gi en perfekt lyd og bilde opplevelse.

Jeg personlig vil ha så godt som 0 refleksjoner i synsfeltet fra sweetspot og har derfor sort molton/protostar og fidelio velvet på alt der, dette for å være i nærheten av å kun se bildet på veggen og ingenting annet. Og i tillegg gir dette den beste opplevde kontrasten på lerretet da det ikke er noen ting som reflekterer lys tilbake til lerretet og degraderer bildet, gjør man dette kan man bruke et hvitt lerret uten at det går ut over bilde dynamikken. Jeg har nå byttet ut dnp Supernova med Pure White og angrer ikke på det.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, de kinoene du nevner er kinoer som har akkurat det som skal til for å gi en perfekt lyd og bilde opplevelse.

Jeg personlig vil ha så godt som 0 refleksjoner i synsfeltet fra sweetspot og har derfor sort molton/protostar og fidelio velvet på alt der, dette for å være i nærheten av å kun se bildet på veggen og ingenting annet. Og i tillegg gir dette den beste opplevde kontrasten på lerretet da det ikke er noen ting som reflekterer lys tilbake til lerretet og degraderer bildet, gjør man dette kan man bruke et hvitt lerret uten at det går ut over bilde dynamikken. Jeg har nå byttet ut dnp Supernova med Pure White og angrer ikke på det.
    Kult. Har selv tenkt ut en form for ramme som kan stå et stykke ut fra lerretveggen og som kan stoppe endel refleksjoner av lys fra lerret, men får se hvordan det integrerer med helheten og resten av opplevelsen. Vurderer også sort molton frem til førsterefleksjonene.
    Kommer til å hente mye inspirasjon bl.a fra enkelte rom i denne tråden for bakre del av rommet, dog ikke noe som er spesielt dillete. Helst enkelt og funksjonelt. Ellers må jeg si det er småforvirrende (på en meget positiv måte) med kommentarer og diskusjon i denne tråden. Gjerne mere av slikt!

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes denne ble fin jeg

Sist endret av Johnnygrandis; 09-08-2015 kl 09:11

13. Liker Torolan, lygren har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,533
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget stilrent og lekkert dette ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

15. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Særdeles vakkert, Johnnygrandis.

17. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Active J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Syntes denne ble fin jeg

Flott hjemmekino! Er det Gik-acoustic plater som henger i taket ?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, GIK plater - er vel 7cm tykkelse om jeg husker rett Og platemotivene på sideveggene er bestilt fra Sounds of Science.

Active J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, GIK plater - er vel 7cm tykkelse om jeg husker rett Og platemotivene på sideveggene er bestilt fra Sounds of Science.
    Takker. De Gik-platene ser jo veldig pene ut. Kan jeg spørre om det er sorte eller grå plater og om du var fornøyd med finish/kvalitet på utførelsen. Og ikke minst, om du var fornøyd med dempingen de gjør ?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platene er i svart utførelse, platene på sideveggene foruten om motivene er fra Viocoustic. Rommet jeg har vist bilder av (en kompis av meg sin kino) har mur sidevegger så det var ett fælt rom akustikk sett, platene gjør underverker og er som natt og dag med og uten.

Her er ett bilde fra kinoen min, i hjørnene kan du se GIK sine bassfeller - hjelper veldig bra de også og siden de er bredbåndet tar de ikke bare lavt i frekvens.

22. Liker Torolan, lygren har likt denne posten
    Active J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, stilig rom. Takker for svar

24. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platene er i svart utførelse, platene på sideveggene foruten om motivene er fra Viocoustic. Rommet jeg har vist bilder av (en kompis av meg sin kino) har mur sidevegger så det var ett fælt rom akustikk sett, platene gjør underverker og er som natt og dag med og uten.

Her er ett bilde fra kinoen min, i hjørnene kan du se GIK sine bassfeller - hjelper veldig bra de også og siden de er bredbåndet tar de ikke bare lavt i frekvens.

Meget pen
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

26. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 59 av 60 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •