Pene Lytterom/ AV-relaterte rom til inspirasjon - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  31
Side 41 av 61 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1201
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstremt mykje flott her. Vert heilt grønn av missunnelse.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt pent...skjønner ikke hvor du finner alle disse bildene :P Men keep it up

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjennomført:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste der må være noe av det råeste gjennomførte jeg har sett. Billettluke med to innganger a gitt! På forsterkersiden å dømme, så ser det jo ikke ut som han har spyttet i glasset heller...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig mye lekkert her Øyvind.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste der er nødt til å være blandt topp 10 ever! Sygt flott igjennom ført! Utrolig kul stil

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkje godt for sjela for oss med normale budsjett å sjå sånt. Heilt uvirkelig bra.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye flott for øynene. Dog neppe så mye å la seg inspirere av lydmessig.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Mye flott for øynene. Dog neppe så mye å la seg inspirere av lydmessig.
    Du må gjerne legge ut bilder her selv som møter dine krav.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i grunnen ekstremt vanskelig å finne noe som virkelig ser bra ut. Enten så mangler rommene tiltak. Eller det er gjerne bare pøst på med enten mye demping eller diffusjon uten noen konkret plan og mål. Og ofte er det relativt middels høyttalere.

Nå finnes det riktig nok ikke en klar akustisk standard for hjemmekino, men det ville være naturlig og gjøre en del tiltak i forhold til hva vi kjenner om psykoakustikk. Og selv i disse millionær hjemmene, så ser det ikke ut som det ofte er blitt gjort.

Så kombinasjonen virkelig bra høyttalersystem, gode tiltak og noe som ser bra ut venter i stor grad fortsatt på noen som har penger og vett til å gjennomføre det.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de fleste av disse kinoene har akustikk som overgår det meste man ellers finner her inne. Flere av dem er konstruert og bygget av firmaer som har mere peil på akustikk enn de fleste av oss. Det kan være mye som skjuler seg bak tak -og veggpanlene. Som f.eks her:
    Minimalist Style, Maximum Performance | CEDIA Home Theater Ideas

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kombinasjonen virkelig bra høyttalersystem, gode tiltak og noe som ser bra ut venter i stor grad fortsatt på noen som har penger og vett til å gjennomføre det.
    BEF og Akto er helt klare og gode representanter jeg har hørt på. De topper det meste av kinoer i denne tråden på alle de ovennevnte kriteriene!
    Finnes sikkert fler også men dette er de jeg kjenner best.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg tror de fleste av disse kinoene har akustikk som overgår det meste man ellers finner her inne. Flere av dem er konstruert og bygget av firmaer som har mere peil på akustikk enn de fleste av oss. Det kan være mye som skjuler seg bak tak -og veggpanlene. Som f.eks her:
    Det er masse firmaer det ute med såkalte eksperter. Noe jeg har lært etterhvert er man har ingen garanti for at disse kan spesielt mye om psykoakustikk til små rom.
    Bildene som vises i linken bare bekrefter jo det.

Hvorfor skulle man plassere slike kurvete diffusorer i taket i et lite rom med lav takhøyde? Jo, trolig fordi det ser kult ut og eierne likte det. Lydmessig, så er det et dårlig valg. Det vil ikke senke refleksjonene tilstrekkelig slik det bør gjøres fra et lavt tak. Det finnes ingen undersøkelser som viser at vertikale refleksjoner er positivt, tvert imot. De ignorere kunnskapen om hvordan vi erfarer lyd og hva som er optimalt.
    I en større kinosal med god takhøyde, så hadde det derimot gitt mening.

Det er enkelt å overgå disse kule og flotte rommene i lyd hvis man har et dedikert rom til disposisjon med ok dimensjoner. Selv med ganske moderat budsjett.
    Bare ta kontakt folkens!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er klart at for 11 milioner (200K$) så kan en få til en ok kino :roll:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er masse firmaer det ute med såkalte eksperter. Noe jeg har lært etterhvert er man har ingen garanti for at disse kan spesielt mye om psykoakustikk til små rom.
    Bildene som vises i linken bare bekrefter jo det.

Hvorfor skulle man plassere slike kurvete diffusorer i taket i et lite rom med lav takhøyde? Jo, trolig fordi det ser kult ut og eierne likte det. Lydmessig, så er det et dårlig valg. Det vil ikke senke refleksjonene tilstrekkelig slik det bør gjøres fra et lavt tak. Det finnes ingen undersøkelser som viser at vertikale refleksjoner er positivt, tvert imot. De ignorere kunnskapen om hvordan vi erfarer lyd og hva som er optimalt.
    I en større kinosal med god takhøyde, så hadde det derimot gitt mening.

Det er enkelt å overgå disse kule og flotte rommene i lyd hvis man har et dedikert rom til disposisjon med ok dimensjoner. Selv med ganske moderat budsjett.
    Bare ta kontakt folkens!
    Kan du i tillegg få det til å se bra ut?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du i tillegg få det til å se bra ut?
    Spørs vel hva man definerer som bra utseendemessig. Bygger man fra bunnen av, så kan jo f.eks bassfeller og delvis absorbenter gjøres usynlige. Diffusorer vil derimot synes.

Men jeg mener nå også at mer synlige tiltak kan se totalt sett bra ut eller passe slik at det glir inn i rommet uten å ta for mye oppmerksomhet. Selv synes jeg noen absorbenter på sideveggene kan være penere enn helt nakne flater.
    En hjemmekino bør vel dessuten være relativ mørk og da er ikke f.eks svarte bassfeller spesielt synlige uansett.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs vel hva man definerer som bra utseendemessig. Bygger man fra bunnen av, så kan jo f.eks bassfeller og delvis absorbenter gjøres usynlige. Diffusorer vil derimot synes.

Men jeg mener nå også at mer synlige tiltak kan se totalt sett bra ut eller passe slik at det glir inn i rommet uten å ta for mye oppmerksomhet. Selv synes jeg noen absorbenter på sideveggene kan være penere enn helt nakne flater.
    En hjemmekino bør vel dessuten være relativ mørk og da er ikke f.eks svarte bassfeller spesielt synlige uansett.
    Bassfeller og demping for siderefleksjoner blir skjult bak paneler, egentlig akkurat som på de fleste kinoene jeg la ut bilde av. Ellers er jeg veldig enig i hva du skriver.
    Flere skjuler også diffusorer bak slike paneler.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ganske synlige tiltak. De hvite bak er bassfeller, så er det noen diffusorer i mellom. Litt dårlig oppløsning på bildet. Det i taket kunne man ha droppet og trolig hatt noe mindre demping på sideveggene. For en hjemmekino synes jeg det ser greit ut, men kanskje ikke som et daglig oppholdsrom til å lytte til musikk i. Blir litt for mørkt og dunkelt til det. Det er vel litt smak og behag. Noen liker også mørklagte avsides rom når man lytter til musikk da det får en til skjerpe hørselen.

Moderator EDIT: fjernet oversized bilde

Side 41 av 61 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •