Pene Lytterom/ AV-relaterte rom til inspirasjon - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  29
Side 11 av 60 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1197
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

This was a home renovation. The client originally wanted the theater in a rather small room, but the design objectives and seating was not possible. We found another suitable room and were able to accomplish all goals for an outstanding home theater and 2 channel listening room.

In addition to the home theater the client, a professional drummer, wanted a rehersal room with excellent sound isolation--we did that too.
    Hvordan man kan ha et trommesett i et lytterom uten at det støyer og bråker er et mysterium for meg ...

Create a space where 2 systems on opposing walls could perform near optimally. This is not the typical client request, but rather one of Listen Up! our dealer in the Colorado area.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvordan man kan ha et trommesett i et lytterom uten at det støyer og bråker er et mysterium for meg ...
    Det er ikke noe mysterium, du har helt rett det er ikke mulig! (uten kraftige dempetiltak direkte på trommene) Leser du teksten så ser du at det er snakk om to rom, rommet som trommesettet står i er kun "rehersal room" som er i tillegg "addition" til lytterommet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er ikke noe mysterium, du har helt rett det er ikke mulig! (uten kraftige dempetiltak direkte på trommene) Leser du teksten så ser du at det er snakk om to rom, rommet som trommesettet står i er kun "rehersal room" som er i tillegg "addition" til lytterommet.
    Jeg bør helt klart lese litt nøyere igjennom det jeg poster, haha. Takk for rettelsen.

Her er dog noen rom jeg vil tro er Orsos våte drøm:

XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My bra rom Det miderste lurer jeg faktisk på om er Ethan Winer sitt eget?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,597
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Liker god lyd jeg vettu.

Og jeg følger på med noen.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det er i alle fall ikke mitt!

Ellers er det fantastisk mange flotte (og dyre) rom å se her!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Ser slik ut gitt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det, ja. Lånt fra denne artikkelen:
    Stereophile: RealTraps room treatments

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lov å banne litt i kirka?

Synes det er mange av disse rommene som nok er gode lytterom med flott utstyr, men spesielt pene er de virkelig ikke. Synes det blir for mye av det gode med store absorbenter synlig på en lite integrert måte (eksempel post #203) Mens rommene hvor ting er integrert sømløst fremstår mye mer attraktive for meg (eksempel post #201).
    Virker som en del blir blendet av at ting tydeligvis koster tonnevis med $$$. Nå er smak ikke noen definert størrelse og opp til hver enkelt, og dette var bare mitt innspill.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,777
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...rike amerikanere er nok ikke alltid kjent for å ha stil som korresponderer med lommeboka, i det minste ikke i den typiske, minimalistiske europeers øyne...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå har vel ikke minimalisme det første man tenker på når begrepet Amerikaner blir nevnt...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,597
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synes det er mange av disse rommene som nok er gode lytterom med flott utstyr, men spesielt pene er de virkelig ikke. Synes det blir for mye av det gode med store absorbenter synlig på en lite integrert måte (eksempel post #203) Mens rommene hvor ting er integrert sømløst fremstår mye mer attraktive for meg (eksempel post #201).
    Virker som en del blir blendet av at ting tydeligvis koster tonnevis med $$$. Nå er smak ikke noen definert størrelse og opp til hver enkelt, og dette var bare mitt innspill.
    Enig når det gjelder mye og dyr elektronikk, men synlige store absorbenter er faktisk helt nødvendig for god lyd i mange rom. Og absorbenter er heller ikke dyre, de kan lages selv til slikk og ingenting. Skal man ha akustiske tiltak skjult, må man bygge rommet fra grunnen av. Og da koster det faktisk langt mer dollar. :wink:
    Minimalistiske europeiske rom har lyd som suger. Har vært i altfor mange.....

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to nederste bildene i post 201 falt VIRKELIG i min smak, både utseende og utstyr (Sonus Faber på ?, B&W på Classè). Sonus Faber er bare noe av det fineste jeg vet innen høytalere, med en lyd som er helt fantastisk. Men hvilen elektronikk er det de spiller på? Virker kjent, men klarer ikke sette fingeren på det.
    Øystein

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    De to nederste bildene i post 201 falt VIRKELIG i min smak, både utseende og utstyr (Sonus Faber på ?, B&W på Classè). Sonus Faber er bare noe av det fineste jeg vet innen høytalere, med en lyd som er helt fantastisk. Men hvilen elektronikk er det de spiller på? Virker kjent, men klarer ikke sette fingeren på det.
    Er det ikke Musical Fidelity?

Edit:
    Jeg er enig med Counterpointer selv om det er jeg som poster de fleste bildene her.
    Jeg vil ha et oppsett fint integrert i en tøff stue, men sikler også på et dedikert kinorom som er akustisk best mulig, men der designet er opprettholdt.
    Jeg setter design og lyd like høyt.
    Jeg har jo lyst på en kino med Svanå-akustikk, men foreløpig er vel det mest realistiske en 30/70-blanding av Svanå og Rockwool.
    Det er dog lite av det amerikanske maksimalistiske greiene jeg liker, men poster gjerne bilder av dette siden vi alle har forskjellig smak og dermed er det kanskje noe som kan inspirere andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Delevis enig her, det går jo an "integrere" de akustiske tiltakene litt ivertfall, f.eks på kinoen til trådstarter her, rommet har jo blitt penere med absorbenter og diffusore på plass!! Så det ser ut som om det er fullt mulig og få ett fint og stilfullt dempet rom også. Selv om mange av desse rommene er vel litt i den "ekstreme" ligaen og da er det vel kun en ting som gjelder8) Men for all del, det gir jo mye inspirasjon og se "galskapen" og ta med seg noen tips

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke Musical Fidelity?
    Det kan det være ja... Musical Fidelity A...-serien? Aldri hørt Sonus Faber på Musical Fidelity før. Noen som har erfaringer på det?

Må også føye meg til de som vil ha Hifien integrert i rommet, og ikke at den skal skrike ut Stil er en viktig del hos meg ihvertfall...
    Øystein

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ville nok valgt en større bildeflate, men det er sikkert rimelig tøft å lytte på musikk på kvelden der med den utsikten.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,757
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her snakker man om heftig beliggenhet!!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Her snakker man om heftig beliggenhet!!
    Ja, ganske så vilt. Så koster nok leiligheten minst 15 mill mere pga dette også, men har man pengene ...:-D

Her en med litt bedre oppsett. Ikke så ille beliggenhet dette heller.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ganske så vilt. Så koster nok leiligheten minst 15 mill mere pga dette også, men har man pengene ...:-D

Her en med litt bedre oppsett. Ikke så ille beliggenhet dette heller.

Lekkert men kjipe lyttestoler da

Side 11 av 60 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •