Erstatning for glava/rockwool - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    De selger jo Windows...
    :lol:
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De selger jo Windows...
    Haha! Dagens

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De selger jo Windows...
    Hehe Kanskje derfor jeg har valgt Mac :-D Det er kanskje like brannfarlig med Windows og Ultimat også...

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange fine innspill. En annen negativ ting med isolasjon som støver/drysser er at stoffet som maskerer fort ikke blir særlig pent men masse gult isolasjons støv.
    Kan selvfølgelig sy stoff rundt, men ville helst slippe den jobben, har nok annet å få ferdig. Hvordan endrer dekking av plast, som Lefse foreslo, de akustiske egenskapene? Vil kanskje ikke dempe de høyste frekvensen lenger? Skal ha stoff utenpå igjen, så det spiller kanskje ikke så stor rolle uansett.

Hvor bra demper skumgummi i forhold til glava/rockwool? Er kanskje den greieste løsningen hvis det funker like bra. Lett å skære til og støver ingenting.

Har masse skumgummi som blir brukt til å beskytte enkelte innkommende varer på jobben. Blir vanligvis bare kastet, så det skader ikke å prøve.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det skremmer meg litt også idet jeg har brukt en del av det i tak og vegger i kinoen Trodde ikke de hadde lov til å selge noe som ikke var gjennomtestet??
    Isolasjonen er testet ut i fra de isolerende egenskapene. Dette gjelder forøvrig alle isolerende produkter på markedet. Rockwool er i tilegg ikke brennbar, noe de bruker som reklame. Isolasjon er til for å isolere. Sammen med andre produkter som for eksempel gips, fungerer det knallgodt også brannteknisk. Hva en bruker som isolasjon er nesten det samme bare det isolerer godt, hørte senest i dag om et hus på stange hvor det var brukt halm som isolasjonsmateriale. Fungerer bra det også, men det er jo brennbart, derfor blir yttervegger og innervegger pusset, hvilket gjør det mer brannsikkert. Så lenge arbeidet er utført ordentlig etter boka så skal isolasjonen isolerere, mens andre ting skal ta seg av det branntekniske.
    Ultimat er testet ut fra isoleringsevnen og den er meget bra, det er forholdsvis lett å skjære i og lett og jobbe med. Det er i tillegg laget av resirkulerte klær etc, hvilket er et pluss for miljøet.

Tilbake til trådstarters spørsmål. Hadde det kanskje godt ann å bruke en form for vatt, samme type som en bruker i høyttalere ,der hvor en vet en skal ha ting inn og ut. I veggen ellers kunne man bruke det man kom over billig, rockwool, glava, ultimat o.l feste med plast etc. slik at det ikke detter sammen når man avdekker konstruksjonen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringsbu
    Ultimat er testet ut fra isoleringsevnen og den er meget bra, det er forholdsvis lett å skjære i og lett og jobbe med.
    Forholdsvis lett å skjære sammenlignet med hva? Tjære?

Burde kanskje a spart meg for morsomheter siden jeg ikke har prøvd selv, men i følge Kokken er det helt forferdelig å jobbe med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kokken og meg selv har helt sammenfallende meninger når det gjelder skjæring i Ultimat. Tjære er jeg helt sikker på det faktisk går fortere å skjære i....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringsbu
    Isolasjonen er testet ut i fra de isolerende egenskapene. Dette gjelder forøvrig alle isolerende produkter på markedet. Rockwool er i tilegg ikke brennbar, noe de bruker som reklame. Isolasjon er til for å isolere. Sammen med andre produkter som for eksempel gips, fungerer det knallgodt også brannteknisk. Hva en bruker som isolasjon er nesten det samme bare det isolerer godt, hørte senest i dag om et hus på stange hvor det var brukt halm som isolasjonsmateriale. Fungerer bra det også, men det er jo brennbart, derfor blir yttervegger og innervegger pusset, hvilket gjør det mer brannsikkert. Så lenge arbeidet er utført ordentlig etter boka så skal isolasjonen isolerere, mens andre ting skal ta seg av det branntekniske.
    Ultimat er testet ut fra isoleringsevnen og den er meget bra, det er forholdsvis lett å skjære i og lett og jobbe med. Det er i tillegg laget av resirkulerte klær etc, hvilket er et pluss for miljøet.

Tilbake til trådstarters spørsmål. Hadde det kanskje godt ann å bruke en form for vatt, samme type som en bruker i høyttalere ,der hvor en vet en skal ha ting inn og ut. I veggen ellers kunne man bruke det man kom over billig, rockwool, glava, ultimat o.l feste med plast etc. slik at det ikke detter sammen når man avdekker konstruksjonen.
    Dette var nytt for meg. Trodde det skulle tilfredstille både brann og isolering. Lærer noe nytt hver dag

Btw: Jeg bør kanskje gi meg i denne tråden...kommer ikke med noe vettugt uansett...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det egentlig noe å si når firmaet er gått konk og produktet borte fra markedet?

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har det egentlig noe å si når firmaet er gått konk og produktet borte fra markedet?
    Joa, sjekk tideligere post. Er firma utafor Bergen som har mykje på lager nevnes det, kan kjøpes rimelig derifra, og penger spart er penger *****?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påstår du med andre ord at jeg må slutte å drømme om Tomahawksykkelen jeg hadde tidlig på 80tallet?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt så finner man rester av det her og der. Vi sier heller ikke nei takk til lærerik informasjon. Dessuten så skal du ikke se bort fra at produktet kommer tilbake med nye eiere om ikke så lenge.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg startet oppsamling av skumgummien fra jobben. Kan virke som den vil utføre dempejobben greit. Skumgummien har åpene porer og absorberer lufen godt når jeg blåser gjennom et lag av 6 stk med disse skivene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så så fin farge da, utmerket i et maskulint hjemmekinorom
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke veldig synlig bak denne veggen: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/bullfire

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel kanskje like greit

Håper dette virker slik du ønsker da. Skumgummi bør vel strngt tatt dempe bra.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •