Oban's lille kjeller-kino - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 213
    Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    funker det.............

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pepa
    funker det.............
    Hvis det er splitteren du mener, så har vi fortsatt samme, middelmådige bildet fra UPC på TV'en i stua. Det signalet som går til kinorommet er ennå ikke testet.

Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay så blei iallefall ikke verre. må nok kople til en slik på loftet jeg også.....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt her, Oban?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Noe nytt her, Oban?
    Ja, men det går treeeeegt.
    Har blitt mye jobbing i det siste (på jobb). Men nå er planen å komme i gang med bokhylla til uka. Jeg begynner nemlig å få forferdelig lyst til å få på plass noe AV-utstyr der nede. men jeg kan i det minste ta kameraet ned i kjelleren nå og knipse et bilde slik at du og eventuelt andre interesserte får se status.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    .... men jeg kan i det minste ta kameraet ned i kjelleren nå og knipse et bilde slik at du og eventuelt andre interesserte får se status.
    Beklager - flatt batteri på digitalkameraet. 2 timer oppladningstid. Bildet må nok komme i morgen.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn :

Det er plassert noen møbler rundt om i kjellerstua, og den stolen som står i kinodelen nå skal flyttes vekk når det blir kino.
    PS: Jeg har brukt opp mine 2 Mb som kan brukes til bilder her, så jeg måtte begynne å slette noen eldre bilder for å få plass til dette.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir "berre lækkert"!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Dette blir "berre lækkert"!
    Takk, takk.
    Forøvrig så savner jeg muligheter til å bruke større vidvinkel på kameraet jeg bruker. Umulig å gi et brukbart inntrykk av et så lite rom med mitt Canon Ixus 400.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Takk, takk.
    Forøvrig så savner jeg muligheter til å bruke større vidvinkel på kameraet jeg bruker. Umulig å gi et brukbart inntrykk av et så lite rom med mitt Canon Ixus 400.
    Dette er jo off-topic, men jeg er hjertens enig. Mangelen på vidvinkel i digitalkameraverdenen er etter min mening utrolig sær. 10x optisk zoom skal "alle" ha, men ikke søren om de tilbyr vidvinkel.
    Jeg har i lengre tid vært på jakt etter nytt digitalkamera, men vidvinkel-kravet mitt har hittil hindret meg i å kjøpe. Hører dere, kameraprodusenter!

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vidvinkel på digitalkameraer er ett lite savn ja! :wink:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå jobbet med bokhylla som skal fylle den ene sideveggen av kinorommet. Med utgangspunkt i 17 stk. hobbyplater 18x308x2400 har det blitt mye kapping og boring av hull. Beising av platene var absolutt mer tidkrevende enn jeg hadde trodd på forhånd. P.g.a at den lyse panelveggen skal være synlig bak hylla, må platene beises og lakkeres før montering. I kveld kom jeg bare litt over halvveis med beisingen. Det å finne plass for platene mens de tørker er også en utfordring. Håper å få beiset ferdig og helst også lakkere alle hylleplatene i løpet av morgendagen.

PS: Jeg bestilte 4 stk Cobalt SR800 høyttalere (for surround og senter bak) i går. I den forbindelse fikk jeg vite at Cobalt-serien over nyttår skal komme i helt nytt design. Greit å vite i tilfelle det er andre som vil komplettere et Cobalt-oppsett men gjeldende design, mens de enda er tilgjengelige nye.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kom med forslag !!!

Da er bokhylla ferdig beiset og lakkert, pusset og lakkert igjen. I kveld blir det montering.
    Så kommer det store valget som jeg har skjøvet foran meg lenge nok nå : hvilken projector skal jeg gå for.
    For tiden er det Panasonic PTAE 700 som vurderes mot Optoma H57. Og like bak lurer Sanyo Z3. Jeg har heller ikke bestemt med for om det blir takopphengt PJ eller om jeg skal plassere den på hylle.
    Videre har jeg også problemer med å velge DVD-spiller og kabel. To sterke kandidater er Denon 2910 med HDMI eller Yamaha 1500 med komponentkabel.
    Dette er ikke lett - og jeg blir glad om noen har lyst til å komme med inspill og forslag som kan hjelpe meg å velge riktig.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For tiden er det Panasonic PTAE 700 som vurderes mot Optoma H57. Og like bak lurer Sanyo Z3. Jeg har heller ikke bestemt med for om det blir takopphengt PJ eller om jeg skal plassere den på hylle.
    Videre har jeg også problemer med å velge DVD-spiller og kabel. To sterke kandidater er Denon 2910 med HDMI eller Yamaha 1550 med komponentkabel.
    Dette ser virkelig bra ut Oban, blir morro å se når allt er installert.

Etter hva jeg har hørt vil 2910 gi et bedre bilde enn 1550'n. Jeg har ikke sammenlignet selv dog. Jeg tror det kommer en stor test av dvd spillere i neste nr. av dvd&hjemmekino, så det kan kanskje være en ide' å vente litt?

Hva projektor angår er det mange valg. Har du sett andre enn AE700 enda? Og dersom du vurderer H57 som er rimelig dyr er det bare 1-2k opp til Benq 8700 som har mye høyere oppløsning.
    Dersom du skal holde deg litt nede i pris er Z3, AE700, PE7800 de heteste kandidatene.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Etter hva jeg har hørt vil 2910 gi et bedre bilde enn 1550'n. Jeg har ikke sammenlignet selv dog. Jeg tror det kommer en stor test av dvd spillere i neste nr. av dvd&hjemmekino, så det kan kanskje være en ide' å vente litt?
    Takk for innspill, Ak !

1500 har heller ikke DVI/HDMI, men ellers har jeg hørt mye positivt om bildet på denne. Men jeg er lei av å vente, så jeg har nok tatt et valg i løpet av november.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1550 har heller ikke DVI/HDMI, men ellers har jeg hørt mye positivt om bildet på denne. Men jeg er lei av å vente, så jeg har nok tatt et valg i løpet av november.
    Ok. Det ser ut til at 2910 har fått veldig mange gode reviews fra personer på forumet her, samt ute i verden. Så jeg tror ikke du gjør noe dumt om det er den du kjøper.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kjekt å høre hva du går for av projektor, Oban.

Passer alle 3 inn i hjemmekinoen din mtp. bildestørrelse? Mtp. støy så er vel AE700 og Z3 de beste kandidatene. Synes å huske at du nevnte at screendoor of støy var viktige momenter for valget.

PS: Yamaha-spilleren heter vel 1500 og ikke 1550 (ennå). Nevner det dersom andre ønsker å søke etter informasjon om DVD-S-1500.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mtp. støy så er vel AE700 og Z3 de beste kandidatene.
    Optoma H57 har oppgitt 23db.
    Yamaha-spilleren heter vel 1500 og ikke 1550 (ennå). Nevner det dersom andre ønsker å søke etter informasjon om DVD-S-1500.
    Stemmer det, Tiger (jeg har nå korrigert mine tidligere poster). Dette er en spiller som jeg har blitt varmt anbefalt. Har ikke fått sjekket den nærmere ennå.

Og nå er bokhylla på plass. Jeg trodde vi hadde mange bøker, men hylla er ikke halvfull ennå.
    Ellers forventer jeg at det skal skje mye her i kinorommet løpet av den neste måneden.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn :!:

Da var følgende bestilt :
    Sanyo PLV-Z3, Black
    Yamaha DVD-S1500 B (sonefri)
    Adeo Greyvision, bredde 1.85m
    Takoppheng (universal?)
    Oelbach komponentkabler.

Så nå kan jeg nok snart pakke opp Arcam forsterkeren :wink:

Målet er å få ting på plass før jul.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis da Oban, la oss håpe du blir godt fornøyd Fikk du sett Z3'n før du bestilte?

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •