Oban's lille kjeller-kino - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 213 av 213
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde det også svært hyggelig på Tirsdag, og ble i likhet med Tiger imponert over lyden Bildet var også flott. Ellers vil jeg si at rommet var utrolig flott, og virkleig apellerte til at man skulle sette seg ned forran skjermen. Du har fått dette til virkelig godt Oban

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten tilstandsrapport fra meg :

Jeg har endelig fått levert inn DVD-spilleren til "sjekk". Grunnen til at jeg har ventet så lenge, var først og fremst for at jeg ønsket å låne en Meridianspiller mens min egen var borte. Men nå ville skjebnen det slik at Meridianen var solgt, slik at jeg i stedet har fått låne en helt ny Yamaha DVD-S550.
    Og denne leverer faktisk et bedre bilde enn min Yamaha DVD-S1500, som jeg aldri har vært helt fornøyd med. Riktignok er ikke kantforsterkningen helt borte, men den er adskillig mindre framtredende med 550'en. Nå tror jeg at jeg har vært uheldig med mitt eksemplar, for selgeren hevder at han bortsett fra meg, kun har fått gode tilbakemeldinger på den spilleren. Det stemmer sikkert, for hvem vil vel betale over dobbelt så mye for å sitte igjen med dårligere bilde.

Ellers så er gardiner på plass foran åpningen, og de har ringt fra møbelbutikken og fortalt at de nye putetrekkene til sofaen er kommet.
    Til slutt kan jeg legge til at vi trives godt i kinorommet, som er i bruk flere kvelder ukentlig.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var nye putetrekk på plass :

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GRATULERER med putetrekk og en kjempefin kino! Lurer på hva selgeren sa da du endelig fikk de riktige putene jeg :lol:

Har for første gang lest igjennom hele tråden din og er blitt mektig imponert. Et tålmodighetsprosjekt med mange skjær i sjøen. Forøvrig genialt med kombinasjon av kino og bibliotek Nesten så jeg fikk løst til å sette på Nils Petter Molvær på anlegget og lese en bok

Mvh

Thomaso

EDIT: Hva med å legge det inn på minhjemmekino.no?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomaso
    Lurer på hva selgeren sa da du endelig fikk de riktige putene jeg :lol:
    De var ganske overrasket over hvor galt det virkelig var, da vi kom bærende på puter i tre forskjellige stoffer. Da vi kom tilbake en drøy time senere, hadde de skiftet trekk på putene.
    Vi bestilte samtidig et par "nakkestøtter" til sofaen - i samme stoff.

Har for første gang lest igjennom hele tråden din og er blitt mektig imponert.
    Hyggelig å høre.

Hva med å legge det inn på minhjemmekino.no?
    Hmmmmmmm...kanskje.
    Men jeg synes den passer best under hjemmekino-konstruksjon, foreløpig. Så får vi se om jeg endrer mening.... 8)

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går med planer om å bytte ut min DVD-spiller, Yamaha DVD S1500 i en Yamaha DVD S2500 (link).
    Dette avhenger av at jeg får den i sort utførelse og innen rimelig tid. Jeg er ikke så fristet til å ta tilbake min DVD S1500, som nå har fått skiftet drivverk og skal være "tipp topp". Problemet mitt med støy fra drivverket var tydeligvis ikke noe enkelttilfelle, for det var allerede laget et "oppdaterings-kit" til denne spilleren.
    Men hvis jeg får til en god deal på S2500, så blir det nok den.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    puh... Lest gjennom hele tråden din nå . Du har fått det skikkelig fint, dette gir meg inspirasjon. Gratulerer. Synes også du skulle få kinoen ut på minhjemmekino.no

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var var en helt ny Yamaha DVD S2500 BG på plass i hjemmekinoen min. (Førstemann her, kanskje?)
    Har ikke rukket å teste den noe særlig - men bildet er helt klart bedre enn forgjengerne i mitt oppsett.
    I tillegg gir den et mye mer solid inntrykk ikke minst byggemessig.
    Blir ikke tid til mer testing i kveld, men regner med at det blir noen timer foran lerretet i helgen.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av DVD-spilleren :

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan står det til, Oban? Er du fortsatt aktiv?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, aktiv og aktiv. På utstyrsfronten har det skjedd lite (ingenting). Mine behov for oppgraderinger og utbytting av utstyr får jeg dekket ved å ta en titt innom din hjemmekinotråd ;-) .
    Men jeg kjøper stadig nye filmer, og rommet blir flittig brukt. I forrige uke satte jeg ut sofaen og lot minstemann få hele golvet til å spille "Eye Toy Play" med sammen med en kamerat. Nå er det forøvrig tilbake til kinorom igjen.
    Jeg har vel egentlig ingen store oppdateringsplaner for nærmeste framtid heller. Vel jeg har avtale med en kar som har lovet å hjelpe meg å kalibrere det lydmessige - håper han kommer i år...
    Når det gjelder bildet, kommer jeg nok til å bytte ut projektoren etter hvert. Men jeg venter på en som har bedre bilde, er mer støysvak og har like go lens-shift som den jeg har (Sanyo Z3). Så vidt jeg har forstått, så er det ingen klare kandidater her ennå (hvertfall ikke i min prisklasse).
    Og så blir det vel også at jeg skaffer meg en HD-spiller etter hvert som filmer blir tilgjengelige i HD-oppløsning.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fin tråd Oban,

hvilke løsning endte du opp med ved trekking høytalerledningene gjennom veggen?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel - kanskje ikke noen elegant løsning, men jeg endte opp med at røret med kabelen stikker såvidt ut fra hull i veggen (panelen). Disse er ganske godt skjult av f.eks. høyttalere og kabelgate, så jeg føler ikke at det er noe problem hos meg.

Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •