Prosjekt "AV-hytte i hagen" i gang - STATUS: Nye bilder! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 25 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 496
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har husket og tjore hytta godt til bakken ?
    Med den vifta er det vel en overhengende fare for at den vil lette og ta en skarp høyre ?

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest hele denne tråden, og må si at det ser ut til å bli bra, har jo lært litt om ventilasjon og, dessuten er den ikke fullt så lang som den supre tråden til RuneW ;-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg hatt besøk av Joakim-G_R, som nå har fått ordnet med elektrisk tilkobling av hytta! TAKKER Joakim-G_R - du kan dine saker!

Vifta funker nå som den skal, men innvendig justeringsboks og gode greier... Litt luftsug hører en jo, men det er helt minimalt. Fra utsiden høres den knapt, selv på full guffe!

NÅ begynner virkelig ting å flaske seg til her, mangler egentlig bare litt rundt døra, molton rund baut og selvsagt frontveggen samt de to plattformene til stolene bak. I tillegg må det legges noe mer strømkontakter innover i rommet, er kun oppkoblet en 4-punkts-stikk på den ene kortveggen nå... Dette må vi imidlertid ta etter moltonen er på plass.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du ble fornøyd!
    Godt å få igjen varmen også.. hehe

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hmmm, den døra er ikke helt god... Malingen tåler jo heller ikke vær og vind, så den driver å flasser av gitt... Jaja, sånn går det når en skal spare på alt!

Lurer på om jeg ikke ASAP må pusse ned døra og male den med noe passende oljebasert maling som tåler en støyt. Spesielt må jeg da påpasse at jeg dekker hjørnene, som nå suger til seg fuktighet. Jo før jo bedre, tenker jeg drar ut og kjøper maling i morgen!

For øvrig er døra et glimrende utgangspunkt mht videre isolasjon. Ettersom døra (og ventilasjonen) er de største svakhetene mht lydisolasjonen tror jeg det kan være lurt å legge et par lag MDF på døra på innsiden med GG mellom. Da slipper jeg å male den også, ettersom jeg heller trekker den med scenemolton... Tenkte først på gips, men da må jeg i så fall begynne å liste inn "utbygget" osv., noe jeg dropper ved bruk av MDF. Mulig jeg utsetter dette og bare maler det hele sort i første omgang...

Ventilasjonen funker for øvrig som en drøm, dette er jo uten tvil "husets" best ventilerte rom! Justerer jeg vifta helt ned flyttes fremdeles mer enn nok luft, så opplegget er definitivt ikke underdimensjonert...

Newcomer thell sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden siste oppdatering her, lygren. Har prosjektet stoppa opp?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han stanger vel fortsatt hodet i den vasstrukne døra?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at døra har trutna med Lygren på innsiden?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei da,Lygren er observert frisk og rask ( nu vel,i hvertfall frisk ) :-D

Kanskje noen av dere har fått med at det har vært messe i Oslo de siste dagene ?

Gi det litt tid så kommer nok mannen tilbake med godt mot :-D

(Bilde er med vilje litt ute av fokus,må ta hensyn til privatlivet hans vet dere )

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da er vi tilbake igjen! I dag venter jeg i spenning på herr BEF, som skal innom og ordne med molton på alle vegger og tak!

Den møkkadøra er noe herk da... Har fått stoppet videre "nedbrytning" ved å smøre inn kantene med primer, men det er jo ingen holdbar løsning. Må nok bytte den med en ekte ytterdør gitt, så der røyt noen tusenlapper på det forsøket gitt. Jeg skal først prøve å dytte på enda mer primer i kantene, men når det har begynt å boble ser det jo ikke spesielt lekkert ut. Døra har i tillegg flasset av masse maling nede, der jeg satt opp noe el-tape i et første mislykket forsøk i å stoppe ødeleggelsen... Ser rett og slett temmelig herpa ut hele døra nå...

Etter molton er på plass er det lettveggen i front som gjenstår, samt litt teppefliser på gulvet jeg tror det skal gå veldig greit å legge. Må også liste litt, samt legge noen kabelkanaler, og selvsagt installere høyttalerne...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det var for øvrig et lekkert bilde, Loffen68, tror verken jeg skal driste meg ut som fotomodell eller du som fotograf med det første...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...det var for øvrig et lekkert bilde, Loffen68, tror verken jeg skal driste meg ut som fotomodell eller du som fotograf med det første...

Nå ja,det er vel mine fotograf egenskaper som mangler,du er jo i utgangspunktet ganskje kjekk

Takk for sist forresten :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Scenemolton var jo enkelt som bare det, kunne gjort det selv uten problemer, men hyggelig med litt selskap fra BEF...

En gjør kun:

1. Skaffer seg en kompressor, lim til kompressor samt alt øvrig nødvendig tilbehør (tja, koster vel en 5-6-7.000 hvis en er heldig da... ).

Prosjekt "AV-hytte i hagen" i gang - STATUS: Nye bilder!-img_0082-jpg

2. Sprayet lim på veggen, ikke for mye, ikke for lite, men AKURATT passe... No problem!

Prosjekt "AV-hytte i hagen" i gang - STATUS: Nye bilder!-img_0080-jpg

3. Sprayer limet også på moltonen, heller ikke for mye, ei for lite...

Prosjekt "AV-hytte i hagen" i gang - STATUS: Nye bilder!-img_0084-jpg

4. Trekker moltonen over veggen, der en må få strukket det hele uten at det danner seg bobler... No problem, spesielt taket var SUPERENKELT...

5. Skjærer til kantene, påpasser at alt går riktig for seg...

Prosjekt "AV-hytte i hagen" i gang - STATUS: Nye bilder!-img_0086-jpg

Hmm, kanskje jeg heller skal være litt ærlig å si at dette hadde jeg ALDRI I LIVET fått til uten BEF, trekking av molton rett på gips/vegg er nok noe en bør overlate til "proffene". Trekking av molton på trerammer kan en nok klare på egen hånd, men også der er det en del triks en bør huske på tror jeg... Rett og slett møkkavanskelig må jeg nok si at dette var (eh, så ut som det var mener jeg... ), selv om resultatet ble strålende. Her slipper jeg altså både pussing av gips foruten det helt groveste og ikke minst er eneste malejobb som gjenstår litt listverk! I tillegg er altså moltonens evne til å trekke lys ekstrem, her blir det som svarte natta døgnet rundt...

DETTE KAN ANBEFALES!

Igjen fikk jeg for øvrig god nytte av ventilasjonen, selv limlukt tok den godt unna, og da skal nok en og annen kinofis gli temmelig lett gjennom systemet tenker jeg...

Nå er det like før! I kveld drar jeg ut og henter 3x CineSeat. Jeg skal teste litt forskjellig før jeg bestemmer meg for hvor jeg skal bygge opp til bakerste rad, mulig jeg utsetter den biten litt...

Teppeflisene gjenstår også da, samt selvsagt montering av utstyret samt lettveggen i front.

Jeg har dessverre også måttet innse at ingen projektor vil klare 265 cm på denne avstanden hvis jeg skal gå for lydtransparent lerret, så jeg må ned på 230cm. Det får bare være, for effekten av "innkassingen" av lerretet, og da i samme slengen receiver, Blu-ray og subber er rett og slett langt mer verdt enn 35cm i bredden. I tillegg er det jo vanvittig kinofeel å få dialogen og lyden servert rett fra lerretet fremfor fra sidene!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser ut til å bli helt knall, Lygren. Hvordan har du tenkt å gjøre det med belysning?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Belysning? Blir en plank tvers over som males sort (plasseres over eneste skjøt i moltonen), der jeg plasserer en spot på hver side tenker jeg... Trenger ikke mye lys, egentlig, kanskje en spot som viser i retning sitteplassene og en i retning "utstyrsparken" under lerretet...

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det høres jo greit ut. Kan være tungvint å måtte dra fram lommelykt hver gang du skal inn og se film

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, litt lys er kjekt, helt klart... Plasserer vel en strømstyrer mot spottene også, så jeg kan dimme og slikt...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøff "hule" du bygger Lygren.
    Du får sikkert en meget god filmopplevelse her!

Henter inspirasjon fra alle dere som står på og jobber fortere enn meg...8)

For mitt vedkommende så blir ikke rommet helt mitt. og bare mitt, så jeg kommer til å inngå et lite kompromiss med min andre halvdel ang fargevalg.

har du tenkt på en søt liten nødlysarmatur?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig arbeidstempo! Utrolig at du har fått til så mye på så kort tid. Kjempetöft!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg sett denne tråden med scenemolton på veggene før så hadde jeg jaggu prøvd meg på det selv. Fint driv! Blir jo helt rått!

Side 20 av 25 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •