Prosjekt "AV-hytte i hagen" i gang - STATUS: Nye bilder! - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 25 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 496
    Newcomer rovers sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nå som du skal gipse innvendig, er det jo mulighet for å få kabler å slikt skjult. F.eks lekte ut med 23mm lekter, rør er jo enten 16 eller 20 mm. Tar jo noe plass innvendig men... Kan jo også gå å kjøre en overfres i laftinga, men tar kanskje noe av bæringa da....:???:

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet så kan han jo bare legge rørene utvendig i stenderverket, og borre hull og sette opp boksene utenfra

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, rør til strøm legges på utsiden. Øvrig kabling kjører jeg trolig bare i kabelkanaler på innsiden, blir lett for store og for mange hull i den flotte lydisolasjonen om jeg skal borre meg gjennom for alle høyttalerkablene...

Newcomer rovers sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Såvidt jeg vet så kan han jo bare legge rørene utvendig i stenderverket, og borre hull og sette opp boksene utenfra
    Selfølgelig, litt enklere det ja.:-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...da har vi fått på gips på 3 av 4 vegger, samt en del av den ytre kledningen... Døra er flyttet et godt stykke mot midten for å få plass til den 210 høye lyddøra som bør dukke opp i morgen eller onsdag.

For øvrig har 2x SVS-subber nå dukket opp, ble 2x PCi 25-31 på meg, får holde i første omgang...

Mangler fremdeles svar fra Fresh, skal SI ting tar tid fra den leiren...

...mye er nok på plass i løpet av morgendagen tenker jeg...

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det ble "The pocket rocket" på deg ja. Er selv meget fornøyd med de, og jeg vil tro at de kommer til å skape en del trykk i "Kino-hytta".
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...beklager at jeg ikke har fått lagt ut flere bilder, skal få tatt noen i morgen...

Status er nå at første lag gips er på plass med unntak av gulvet, samt andre lag i taket. GreenGlue var jo relativt kjapt å påføre, og jeg valgte å kjøre 3 tuber 240x120cm pr. plate ettersom det skal gi noe bedre effekt i de nedre registrene enn om jeg sparte siste tuben...

I morgen skal jeg ut å kjøpe det jeg trenger for ventilasjonen, blir da de nødvendige rør, inntak og uttak samt en vifte. Viftene kommer jo i flere varianter, og de er temmelig kostbare, men det spørs nok om jeg må opp i en av litt kvalitet for å unngå ytre støy... Får se litt på de ulike sakene, for det er klart; 1500 vs. rundt 4000 for den "støyfrie" gjør jo en del med kostnaden på denne boden mener jeg!

Jeg venter fremdeles på teppeflisene som jeg håper dukker opp i passe tid til "gølvlegginga", og så har Joakim-G_R sagt seg villig til å hjelpe meg med installasjon av strøm og dukker etter planen opp på lørdag! Takker på forhånd!

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her svinger det skikkelig, Lygren:-D

Ikke lenge før kinohytta står klar nå. Må bare bli bra dette med såpass mye erfaring fra forumet!

Følger spent med i fortsettelsen og gleder meg til å høre noen lytteinntrykk etterhvert - spennende prosjekt....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, jeg må faktisk si at jeg er IMPONERT over hvor bra AVforum har utviklet seg innen dette feltet... Jeg tviler på at en finner samme grad av kompetanse innen AV-konstruksjon noe annet sted i Skandinavia - her er vi jo helt konge!

Nå har jeg ikke jeg fulgt alle de gode rådene jeg har fått da, men tatt en spansk en på bl.a. fundamenteringen. Det er jo derfor fullt mulig at dette prosjektet ikke blir like vellykket som jeg håper, men det vil jo vise seg... Funker det er jo definitivt "konseptet" noe jeg tror mange vil kunne ha god glede og nytte av - ikke minst fordi det er noe en moderat nevenyttig kar kan foreta seg uten nevneverdig ekstern hjelp (og jeg definerer ikke meg selv som moderat nevenyttig innen snekkerfeltet pr. dato, men lærer definitivt mye av denne prosessen, så kanskje jeg neste gang setter opp herligheten selv!).

Det vil nok skje en del i løpet av morgendagen også, men nå har snekkeren et par andre oppdrag han også må ta seg av, så det spørs om jeg får herligheten ferdig sånn med en gang, men så snart gipsen er på plass kan jo jeg begynne å kose meg med fuging og sparkling, tar jo tid det også!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...da har jeg vært ute hos Fresh og hentet det jeg trenger til ventilasjonen. Havnet på rundt 6000.-, som jo må sies å være helt OK ettersom det tross alt er mye deler som trengs.

Jeg gjør det da som de anbefalte, trekker inn luft bak, der også projektoren står og dermed får kjøling (blir det for kald pust i nakken regulerer jeg bare med ventilen), og utgående bak lettveggen i front.

Jeg kjøpte ikke den mest avanserte motoren, men en grei sak som jeg også kan regulere fra innsiden (det er også da tilbehør). Den kan flytte all luften i rommet noe slikt som 6-7 ganger i timen, så det er mer enn nok guffe i den i det minste, og dermed kan jeg redusere intensiteten slik at den nærmet er lydløs også fra utsiden.

Under vises "utsuget" i oppstilling, så nå "gleder" jeg meg til å begynne å fikle med dette opplegget... Tror det skal gå greit, de var veldig behjelpelige ute hos Fresh.

Jeg er jo spent på å se om ventilasjonen vil påvirke støydempingen i større grad, men antar jo dette vil gå veien!

Prosjekt "AV-hytte i hagen" i gang - STATUS: Nye bilder!-img_0063-jpg

Prosjekt "AV-hytte i hagen" i gang - STATUS: Nye bilder!-img_0066-jpg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir nok meget bra, Jon Eivind ! Jeg regner med du inviterer til visning når superhytta er ferdig ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, det er jo klart... Gleder meg jo som en unge til å endelig få et rom jeg kan kose meg med utstyr i igjen! Synes også "konseptet" er litt morsomt, der en i stedet for å okkupere et dyrkjøpt rom innvendig heller bruker rimelig bodplass innenfor gjeldende regelverk. Med kvadratmeterpris på 20-40.000 her til lands er jo faktisk 15 kinokvadrat litt å ta i for mange, men koster en på en 50-60.000 i en slik bodløsning er jo det langt mer spiselig både for konemor og egen lommebok og/eller samvittighet.

Forutsetningen er jo at lyddempingen fungerer tilfredsstillende, hvis ikke blir det jo ikke noe futt i opplegget. Dette gjelder jo da selvsagt spesielt i tettbebyggede strøk, men det er samtidig utrolig hvor langt støy kan vandre hvis en først ikke tar hånd om den!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir enormt Lygren :-D Og tenk på alle mulighetene da. Hytten er ikke større enn at du kan ta den med på AV-treff.:-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Dette blir enormt Lygren :-D Og tenk på alle mulighetene da. Hytten er ikke større enn at du kan ta den med på AV-treff.:-D
    Kanskje kino-campingvogn er det neste?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Pokker, de har jo DASS også!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike løysningar ender vel ofte opp med litt "skvetting" i hagen :P

Syns forresten at ein kvadratmeterpris på meir en 20k høres litt urimelig ut. Men no kommer jo eg fra bøgda

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...liten statusoppdatering... All gips er nå på plass foruten et par plater på gulvet. Ventilasjonen er også montert, men vi klør oss litt i huet rundt monteringen da... Ble til slutt til at vi monterte utsuget litt nede på bakre vegg og innsuget oppe på motstående vegg. Litt av utfordringen da er at lyden fra subbene muligens får noe friere "tilgang" til utsuget som ligger ute mot hvert hjørne... Samtidig vil i større grad kald luft suges ut, ikke den oppvarmede som gjerne beveger seg opp i rommet, og det er jo positivt. Den som lever får se! Blir det for ille får jeg rett og slett montere inn interne lydrør i tillegg, er jo ikke verdens undergang det heller.

I morgen blir det å få på plass resten av gipsen, fuge og sparkle.

For å slippe å måtte finpusse all sparklingen har jeg vurdert å bare legge strie på vegger og tak... En diskrete type da selvsagt, ikke noe fiskebensmønster eller lignende... Høres det ut som en grei ide gitt at jeg har et stort ønske om å slippe å bruke en hel masse tid på finpuss (og husk at dette er en avansert bod, ikke en kjellerstue...)? Mulig en grov maling med struktur også kan funke?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...For å slippe å måtte finpusse all sparklingen har jeg vurdert å bare legge strie på vegger og tak... En diskrete type da selvsagt, ikke noe fiskebensmønster eller lignende... Høres det ut som en grei ide gitt at jeg har et stort ønske om å slippe å bruke en hel masse tid på finpuss (og husk at dette er en avansert bod, ikke en kjellerstue...)? Mulig en grov maling med struktur også kan funke?
    Eller bare trekke alle vegger med molton....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det er jo absolutt også en VELDIG fin mulighet da... Forslag til hvordan jeg fester dette mot gipsveggen?

Side 16 av 25 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •