Oppgradering av kino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må oppdatere litt her da. :-)

En grei kar hjelper meg med kinoen. Med små barn i huset får jeg ikke gjort noe som helst før de har lagt seg, og etter at de har lagt seg må jeg være stille. :evil: Godt å få hjelp til det som bråker mest mens barna er ute av huset.

En elektrikker har kikket på sakene, og det meste skal løse seg nå. Alt havner i rør oppunder taket.

Planene mine endrer seg i takt med arbeid og nyttige innspill, og budsjettet kan straks ganges med pi. R i annen dukker sikkert straks opp. Det blir ny lettvegg der det ikke er lecavegg, og jeg setter inn inn en B30-dør der. Veggene får panelplater i full høyde i stedet for brystning. Jeg har begynnt å tenkte på belysning av rommet og møbler, men det er langt frem.

Når alt er revet og byggeprosjektet starter så kommer det bilder. Det blir ganske snart faktisk!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Ganske snart og ganske snart fru blom, men kinobyggingen min er i allefall i gang. Nå har jeg fått dobbel gips på lydbøyler i taket, og vurderer nå finishen. Tipper det blir tapetering av taket med Leco-Demp. Denne tapeten skal ha en viss akustisk dempning.

Det er plenty med byggetråder på forumet som har bilder, så jeg håper jeg er unnskyldt min latskap på det området.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette går med museskritt, men det går fremover. Nå sparkles det, og snart skal jeg tapetsere taket med Lecodemp. Jeg er spent på de akustiske egenskapene til dette tapetet.

Styrer litt med nytt coax spredenett i huset også. Har fått meg en dekoder nummer 2 som skal plasseres i kinoen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du er i gang Petter! Det er ikke bare hos deg ting går med museskritt, trøst deg med det Hva med bilder da mann? Er ikke lov å være kjip på det :-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal se om jeg ikke får lagt ut noen bilder straks.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Taket er på plass, og det er sparklet. Nå skal veggene kles med MDF panelplater før taket skal tapetseres med Lecodemp.

Snekker kommer til uka allerede, og jeg gleder meg som en guttunge til å se kinoen ferdig.

I dag har jeg handlet en B30 dør (35dB) fra Swedoor, og i morgen shopper jeg panelplater og 36x68 på OBS Bygg. Pussig nok var begge deler på tilbud denne uken!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder.........

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har endelig somlet meg til å ta noen bilder. Riktig nok ikke all verdens kvalitet, men bilder i alle fall.

På dette bildet kommer det nye taket godt med. Veggene skal kles med panelplater, og taket skal tapetseres med Lecodemp.

Her ser dere baksiden av sikringsskapet mitt. Skal ta ut 2 x 16 amp derfra til kinoen. Døra skal byttes ut, og veggen skal isoleres godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser bra ut Har du noe plan ift akustiske tiltak på panelplatene?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal henge opp noen "bilder" på veggene med lyddempende plater trukket med noe pent stoff. Kona er rammemaker, så jeg håper å dra litt fordel av det.

Ellers håper jeg at panelplater generelt er noe snillere med lyden enn pusset murvegg. Jeg er og spent på hvordan de nye målene på rommet skal påvirke bassen. Jeg hadde noen utfordringer i det gamle rommet som det hadde vært flott å få gjort noe med. Håper bare ikke jeg nå får en hævv nye utfordringer. Hehe....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snekkern er kommet, og i morgen kommer elektrikker. Skal ha 2 kurser inn i kinoen.

Oppgradering av kino-stendere-jpg

Jeg satser på enkel belysning med 2 lamper på hver langvegg (1 meter fra kortvegg). Skal prøve å finne noe som lyser opp i taket, men som og sprer lyset pent inn i rommet. Forslag mottas med takk. Her er et eksempel på funksjonaliteten jeg er ute etter, men jeg er ikke helt fornøyd med designet:

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt disse syns de er kule og de er leddet så man kan vinkle dem utover i rommet. Hvis du liker dem kan jeg finne ut av hva de heter.
    Lykke til i jakten.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke tenkt på det konseptet. Takk for tipset. Skal surfe litt rundt. Likte den løsningen. Jeg må muligens ha en noe større klump på veggen for å skjule uttaket fra ledningen. Vet ikke helt hvor stort et slikt høl blir.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TTT=Ting Tar Tid!

Elektrikker har gjort seg ferdig og kinoen er nå malt. Det ble pent med Lecodemp i taket. Malte med latte i taket, ørken på veggene og leire på frontveggen. Har handlet inn scenemolton i dag som skal brukes som dobbel gardin bakerst i rommet. Blir nok lystett da.

Nå mangler det bare å liste rommet, føre kabler til surround og surround back og skru opp 4 lamper. Må også finne en lur løsning for projektor i taket. Mulig jeg skrur opp en plate i gipstaket som jeg kan skru festet i.

Håper jeg blir ferdig nå så jeg kan se film i jula. Bilder kommer snart. :-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er endelig kinoen klar for film igjen. Det gjenstår en del småting som gardiner bak i rommet, belysning og litt malingklatter og slikt. Foreløpig sitter jeg på hagestoler, men venter møblement i uke 6. :-D

Oppgradering av kino-kino-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja Må være deilig å ha lyd og bilde igjen...til tross for klappstoler. Har du tenkt noe på akustiske tiltak i førsterefleksjon?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ordne med noen 120x60x5 akustikkplater som jeg har tenkt å sette i ramme med tøyfront. Gleder meg også til møbler kommer på plass, for det høres at det er tomt i rommet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne uka skal møblene komme! Gleder meg villt til å kaste ut hagemøblene.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uh... Mandag kommer møblene.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og endelig kom møblene. Skal pakke ut og montere i morgen, og så kommer det vel noen flere bilder. Må få opp gardiner bak i rommet også før kveldssola dukker opp. :-)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •