Hei

Trenger noen tips ang lydisolering av kinorom. Rommet er ca 17kvm i et nytt rekkehus, så jeg vil ikke bygge om for mye. Det skal også være et kino/allbruks/relax/gjesterom.

På den ene siden er det en dobbel glasdør, resten er bod. Glassdør ja ja ikke så bra men det må bli slik WAF etc. Den andre veggen er ut mot hagen så der går det bra. SÅ!

Bakveggen er inn mot soverommet til naboen. I dag er det dobbel gips,75mm iso,30mm luft,75mm iso,dobbel gips. Holder det med ett lag ekstra gips på min side eller bør jeg også lekte ut 50mm til iso. Noen som vet om isoporplater blir bedre enn f.eks glava iso.

Siste vegg er halve mot vårt soverom, og resten ut. Har ikke mulighet til ekstra gips pga verandadør karm listing etc. Denne veggen er uisoler så jeg skal åpne for å isolere inni. Hva skal jeg bruke? gips på innside + litt iso(glava,glavalydmatte,isopor etc.)

I taket går det opp til stue. Uisolert. Ekstra gips elle med lydbøyler, kan disse henges i eksisterene plater (festes i takbjelkene over gipsen som er der i dag) eller må jeg ta ned taket.

Ble mye dette men håper noen gidder å svare

hola