Loffen68 sin hjemmekino, Ny tur til Kina/Hong Kong, meld deg på nå !! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 62 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1223
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Espen,, vi gjør en deal -

1.0:
    Jeg og Frode låner traktoren din og sliter oss ut i byen mens du får lov å leke med huset mitt (ingen restriksjoner!) :-D

1.01
    Jeg hater å ikke kunne alt! :-?

1.02a revisjon 2834:
    Programvare er noe dritt, hvis jeg ikke får koda den #$%"& dritt blu-rayen nå så dra jeg til statene å tvinger noen til å ete overprisede cd-plater med kule farger! :twisted:

Lars-
    Skulle ikke du sove søtt nå Lars ?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Skulle ikke du sove søtt nå Lars ?
    Jeg sliter!! Får du av og til spasmer fordi du ikke klarer å løse et problem du burde kunne løse. Vel i dag/natt har jeg lest alvorlig mye om mye jeg ikke kan. Det værste er at jeg ikke har lært en ting! Bortsett i fra at man blir trøtt av slike endeløse søk etter "sannheten" ..

NÅ sover jeg (lover!)
    Zzzzzzzz

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det vært en begivehetsrik helg, Hifi kaffe i Ålesund med henting av de siste MDF platene og henting av en gammel kjenning JBL Tik subben på Lørdag i dag kom L&B på besøk eller egentlig Lars, mengder med prøvelytting og ideer, vi startet med Bremnes og Lars ble lettere tvilsom, skulle dette være bra liksom ?? Jeg regner med at han kommer tilbake med lytteinntrykk når hodepinen gir seg :-D

Og Frode du må ha seriøse rom problemer... Lars legger vel igjen en kort oppsummering her også :-D

I morgen begynner demonteringen av anlegget, så får vi se om det blir litt sub bygging, er jeg heldig kommer det en XTZ romkorrigerings pakke på Tirsdag, skal se om jeg får tatt en måling før og etter nytt tak, noe som mest sansynelig er ett problem nå ( Taket altså ) 8)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kreativ kritikk!

Fy 'a meg!

Ja, dette var litt av en opplevelse, dere tror kanskje at det kommer en A4 side med nedlatende kritikk? Nei, det blir det ikke.

Espen er en hyggelig mann med en hyggelig kino og en hyggelig hund som trenger like stor oppmerksomhet som Espen's kino i tiden fremover. Lydbildet er i utgangspunktet upåklagelig, det er en stund siden jeg har hørt på skikkelige High-End oppsett men med tanke på at rommet var fult av Dewalt verktøy, plater, planker etc + et håpløst tak, er jeg direkte imponert over hva dette anlegget og rommet klarer å produsere.

Kari Bremnes (Blå Krukke): Her synger Kari med en bøtte over hodet! En del anlegg fixer ikke dette spes. godt. Karis nyeste album (over en by) ble fremført med meget stor detaljrikdom og bakgrunnsstøy, bra, slik skal det være. Victor Baily spiller instrumental fløtebass og er en av mine faste test-artister sammen med Kari.........

Inntrykk: Stereobildet.
    Etter å ha flyttet et arbeidsbord og litt kalibrering, fløt lyden bedre i rommet, bassen lå litt høyt men dette har med det uferdige rommet å gjøre. Av en eller annen grunn er det mye bass i taket! Taket er hull-huntonitt som burde gi god demping og gulvet er betongsåle med plastbelegg, her er det noen artige refleksjoner!!

Sterobildet er foreløpig godkjent, ikke en livsendrende opplevelse men den kommer når rommet er ferdig (håper jeg). Bikkja til Roger? lå til venstre i lydbildet men hoppet litt hit og dit. Kringlyd-testen fungerte selvom høyre side stoppet litt opp av ukjente grunner, det ordner seg når ting blir mer ferdig.

Stereoinntrykk.
    Mitt totalinntrykk er meget positivt. I denne "kino/lytterom" får man servert dynamikk, et sterkt og voksent stereobilde selv om det vil bli et ørlite kompromi mellom stereo og surround ettersom det optimale hadde vært å vinkle frontene en smule på stereo, ved surround ville dette ikke være gunstig.

Surround/kino:
    Som tidligere nevnt er rommet fullt av ting som ikke skal være der (fordi det er under bygging). Surroundeffekten blir nok sterkt påvirket av dette, Espen mente bi-boksene hadde litt av skylda, jeg avventer til rommet er ferdig.

Sub/kino:
    WOWWww! JBL Tik suben funker 100% i dette rommet, her er det ikke mye uklarheter nei. Til forskjell fra en SVS som produserer en del "rumble-bulder" er JBL'en presis og skarp men også naturtro i gjengivelse av buldrende stjerneskip. Jeg savner kanskje "litt" SVS effektbass men det er ikke plagsomt på noen måte. Jeg har hørt denne Sub'en hos Frode/Teddytusen der den ikke presterte noe i nærheten av det den gjorde hjemme hos Espen.

Generelt:
    For de av dere som enda ikke har besøkt Espen (på 2-mannshånd) og opplevd mannen i stua med en kopp kaffe, ja, dere har gått glipp av noe stort. Espen er en kjernekar med utrolig mye spennende å snakke om, man føler seg velkommen og etter at bikkja har lukta seg ferdig er den din beste lekekamerat også! Jeg hadde en veldig koselig kveld hos Espen og ser frem til å lure med meg kona, da blir det nok "storkino" på oss også for Berit har en tendens til å ønske seg mye av både lyd og bilde når hun har sett hva som finnes. En kvinne som på TV'shoping sier, sitat: "Den er jo ikke så stor" til en 50" er en kvinne man skal passe godt på! (ikke sant gutter) :-D Etter innkjøp av en liten Velodyne sub på soveromskinoen kan jeg bare glemme å se kino der uten den på, skal jeg det må Berit ha seinvakt!

Takk for en strålende kveld Espen.
    Hilsen Lars & etterhvert Berit.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne ha vært verre da Lars :lol:

Jeg saqtt oppe til 0500 i dag tidlig og justeret en hal masse, mest på vinkling av høytalere og fikk en del aha opplevelser.

Stereo bildet er nå veldig bra uten at det går på bekostning av filmlyd, det drar fremdeles litt til venstre ( mot rack skap og en åpning til disse ) men jeg fant ut at lydbilde er veldig vart for gjenstander i rommet da jeg flyttet forsterkerene som stod oppå JC1 og plasserte dem ved venstre vegg.
    Holografien forsvant momentant... det er altså ikke mye som skal til og med tanke på alt det andre som ligger og slenger tror jeg nok det er håp

Angående Tik subben så er ikke det den du vil ha hvis du er ute etter masse bulder og brak og lyd trykk på 100 og masse Db, men hvis du har ett rom på en 20-25 m2 gjerne med noen middels store frontøytalere som du bruker mye til musikk og film opptil ca 100Db vil den være en innertier, den gir en utrolig ren og fast bass, ikke noe slingring her.

Da blir det litt lytting til i dag, og så er det bare og pakke ned alt samme :???:

Og sist men ikke minst takk for en hyggelig dag Lars, du er altid velkommen tilbake

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    $ 12,200 - and reserve not met. 5 hours to go...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet :-?

Jeg satser på at han ikke for solgt og vil dele opp anlegget, vi får se hva som skjer :-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Jeg vet :-?

Jeg satser på at han ikke for solgt og vil dele opp anlegget, vi får se hva som skjer :-D
    Trodde du hadde planer om gjesterom og skulle slå til?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Trodde du hadde planer om gjesterom og skulle slå til?

Joda det stemmer det, så kanskje der eller på badet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott den funker hos deg Espen, men som Lars bekrefter så funker den heller dårlig hjemme hos meg. Eller rettere sagt, så funker sub heller dårlig hjemme hos meg. Dette må jeg finne ut av. Jeg kan godt ha 3 subber i rommet på sikt også, men må satse på mindre footprint, da det begynner å skorte på plassen. :???:

Har fått låne meg en Primare SPA 20 av Svenn-Andre, så jeg skal få sjekka litt fremover. Der skal hvertfall pre-outene funke.

Om du gir meg litt mer enn 20 timer varsel neste gang så er det større håp.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig, det skal du få, kom litt brått på I know.. Sorry :-D

Satser på at du finner ut hvorfor bassen blir borte hos deg, styggelig pussig det der.

Men tilbake til Tik subben hvis noen er interessert i den så ta kontakt, den er ikke noen god match til K2ene, der må det kraftigere saker til og rommet er i overkant stort for 1 stk :-D

Jeg regner med og sette opp anlegget en gang til før rommet er ferdig, dette vil bli før maling og pussing, hvis det er noen som vil komme innom da så gi meg beskjed, dere ser jo i tråden her når det nærmer seg :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir det fremover de nærmeste dagene nå da Espen? Blir det å plukke ned, eller vil du lytte litt mer?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hvordan blir det fremover de nærmeste dagene nå da Espen? Blir det å plukke ned, eller vil du lytte litt mer?
    Hvis du sier at du kommer om en dag eller to lar jeg det stå, men ellers begynner jeg i dag, må bygge sub vet du :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil heller at du rigger ned og gjør rommet ferdig før jeg kommer og lytter.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå trenger ddu ikke lete etter kinostoler mer Espen!!! HER er den..

The Puppet...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Nå trenger ddu ikke lete etter kinostoler mer Espen!!! HER er den..

The Puppet...
    haha for en rå stol, det var dog prisen og=)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ille gæli de stolene der ja - Vi kjøper "nesten" helt sikkert disse. Har natuzzi fra før og det er krem å sitte i og god kvalitet til en helt ok pris..

Lars.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir vanvittig sykt, Espen:shock:

Skal vel en tur til Sunndalsøra til sommeren, så da regner jeg med å ta en tur til deg i ferdig kino?

Er det langt fra Øra og til deg forresten?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunndaling?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Dette blir vanvittig sykt, Espen:shock:

Skal vel en tur til Sunndalsøra til sommeren, så da regner jeg med å ta en tur til deg i ferdig kino?

Er det langt fra Øra og til deg forresten?

Nja Morten, hvis du står i Åndalsnes så tar du til Venstre i steden for til høyre, eller så kan du kjøre over trollstigen, da tar det ca 45 minutter.

Eller så kan du ta av ved Otta på vei oppover og ta av på strynefjellet og kjøre over Geiranger,ta en ferge ( jeg bor rett ved fergekaia ) for så og kjøre over trollstigen til Åndalsnes.

Blir ikke store omveien heller :-D

Side 20 av 62 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •