Cato`s hjemmekino og kjellerstue!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cato`s hjemmekino og kjellerstue!

Heisann!jeg bor i ett hus som er bygd ca på 50 tallet!
    I kjelleren der har det bare vert oppevaringsrom, men jeg har i lang tid tenkt på å lage kjellerstue! jeg er komt litt i gang allerede!

Jeg har gjort følgende:
    1-Det var to små rom, som er gjort om til 1 stort rom. På ca 28 kvadratmeter!
    2-har revet alt av panel og gulv!
    3-Jeg la isopor, plast, hønsenetting og tilslutt armering!
    4-Deretter la elektrikeren varmekabler
    5-25 April støypte jeg! Og det har tørket i straks en måned!

Planen fremover nå er å mure opp med noe som heter "leca rep" på ytterveggene. På grunn av det kan være fare for kondens! etter det så skal jeg legge fliser på gulvet! og innerveggene blir det panel!
    I taket blir det 2 lag gips!

Men så er det problemet mitt! Jeg vil ha en stue som en kan sitte å drikke øl i, se på film, eller bare sitte å ta livet med ro i! så jeg lurte på om noen kunne lagt en slags liten tegning med ideer til åssen rommet kan være ved hjelp av den lille skissen jeg har lastet opp? ( jeg kommer med bedre tegning imorgen! jeg er ikke hjemme nå, og husker ikke målene i hodet. det som er merkt rød på tegningen er yttervegg!

Håper på mange gode råd! Det kommer update så fort jeg får gjort noe! er bare 17 år og begynner i lære som tømrer nå i sommer! så får ikkje gjort alt like fort som dere andre hadde klart det :P

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, ikke stor trafikk her gitt. Litt vanskelig å hjelpe deg med en tegning når vi vet såpass lite om rommet. Trenger hvertfall målene på rommet, hvilken type vinduer det er (kjellervinduer eller full størrelse?) osv.

Du har selvsagt sett på Google Sketchup? Genialt program til å lage skisser og tegninger.

For øvrig; alle vi som bygger slike rom har nok egentlig samme mål, nemlig et fristed man kan drikke øl og løse livets gåter Og kanskje resten av familien kan slippe til en gang i blant, da.

Men du må legge på noen bilder, da skal du se det blir litt trafikk her.

Edit: forresten, 17 år? Du har da ikke lov til å drikke øl?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal fikse litt bilder og mål imorgen! har hatt så mye annet å gjøre i det siste, så har rett og slett ikke fått tid!

det jeg kan si er at det er kjellervindu!
    og det som jeg står fast på foreløpig er åssen jeg skal gjøre det med ytterveggene! for det er bare ren gråsteinsmur uten knotteplast eller noe på utsiden! og for å unngå kondens er problemet mitt! jeg kommer ikke til med noe gravemaskin på denne siden av huset..desverre!

jeg har ikke sett på google sketchup nei, er ikke så inn i tegne program! men skal sjekke dette ut selvsagt!

hehe 17 år ja:P blir 18 i desember av en eller annen grunn! men regner ikke med at kjellerstuen blir ferdig så veldig mye før det! så da blir det lov å drikke øl! men fin lyd kan det bli før jeg er 18!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin størrelse på rommet, men endel utfordringer. Som tols1 sier, så er det litt lettere å si noe med mål på rommet.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skisse til rommet! mål og størrelse

noen som kunne hjulpet meg med nå? artige løsninger, og diverse? hadde blitt veldig glad!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen?