Spørsmål om fuktsperre i vegg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håpet jeg skulle bli litt klokere av kommentarene i denne tråden Gonigogo, men nei... bare mer forvirret enn før ops:

Jaja, det er vel som du sier, det blir feil/riktig uansett hvordan man gjør det :-?.

For min egen del har jeg trukket samme konklusjon som Xell, men kun for vegger som skiller like "medier", f.eks. luft. I innervegger, hvor de tilstøtende rommene har forskjellig temperatur (varmt rom mot kald bod) har jeg plast på den varme siden, det samme med yttervegger som går mot friluft. I slike tilfeller er ikke problemet reell fukt som vil inn i huset, men fuktproblemet oppstår når varm luft treffer en kald overflate og det dannes kondens på den kalde overflaten.

Men i ditt tilfelle ville jeg kanskje brukt samme prinsipp (med plast på varm side vil du hvertfall ikke få kondens på muren pga. varm inneluft mot kald mur) men sørge for at det er lufting mellom stenderverk/isolasjon og muren, samt at det bør være mulighet for at denne luften kan sirkulere slik at den fukten som trenger gjennom muren har mulighet til å slippe unna. Pga. temperaturforskjeller vil det kanskje bli en viss naturlig sirkulasjon forutsatt at det ikke er helt lufttett?

Men jeg vet egentlig ikke, bare litt tankespinn fra min side.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette kan jo også være en mulig løsning om du er usikker på fuktighet i betongveggen ;-) :

Platon Xtra Innvendig Kjellervegg

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •