Foreldre-godkjennings tråden!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Foreldre-godkjennings tråden!

Jeg er selv av den yngre graden her på forumet, som enda bor på gutterommet hjemme hos mor og far!

Jeg antar at jeg ikke er den eneste som må krangle så filene fyker for å få gjøre som jeg vil nede på rommet mitt

Som oftest siden jeg er i fåtall,havner jeg i den tapende delen av krangelen og får et stort og sukkent nei

Men men jeg er optimist og lever i håpet om optimale forhold til lyd og bilde. Og blie forelder også da! men det er kun en bonus hehe

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eneste gangen foreldra mine rynka på øyenbryna når jeg bodde hjemme var når jeg kom hjem med ett par cerwin vega al1000 og en nad c370 og c270.. nå bor jeg sammen med dama å får kunn kjeft om jeg sier jeg vill ha noe som er litt mindre enn mine dc15 :P

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Stereo forsterkeren og cd spilleren fikk jeg i komf gave om jeg ikke husker feil, så kjøpte jeg tv og videospiller selv og et par små dålige philips pinglehøytalere.
    (Alle produktene var da philips hos meg den gang)

Etter det har det gått slag i slag... kjøpte noen godt brukte Jamo D 265 for en billig penge og en passiv Paradgim pb110 i skoletiden og hadde med de et par ganger på internatet på skolen jeg gikk.

Bra ingen var i nærheten da en SVS PB12 plus/2 kom en tidlig morgen... Jævla stor og tung eske altså, fikk hjelp av han som kjørete transporten til og få den opp i andre etasjen på huset.

Men alt i alt... ting har gått greit uten for mye klager.
    Nyte de stundene huset er tomt til og lytting av musikk over de normale lyttenivåene. Suben har bare godt av og røre litt på elementene av og til :-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av reimers
    eneste gangen foreldra mine rynka på øyenbryna når jeg bodde hjemme var når jeg kom hjem med ett par cerwin vega al1000 og en nad c370 og c270.. nå bor jeg sammen med dama å får kunn kjeft om jeg sier jeg vill ha noe som er litt mindre enn mine dc15 :P
    De fleste bor vel hjemme? Jeg gjør det iallefall. Men ikke hos mor og far Hadde det slik jeg også. Far rynka på nesa og mor skjønte ingenting. Nå er det kona som klager om det blir alt for høyt.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt egen bolig for lengst, men husker en gang jeg dro med meg en 18" subwoofer med en tilhørende kasse på oppimot 1000L hjem og inn på gutterommet, som jeg hadde kjøpt fra den lokale kinoen.

Mamma var lite medgjørlig...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor hos mor og far å alt jeg må forholde meg til er hviletimen fra 16.00 til 17.00 - ellers spiller jeg som jeg vil :twisted: Så jeg har ingen ting å klage på

-front-med-sonoer-jpg

-svs-front-jpg

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget mitt når jeg bodde hjemme hos mor og far, bestod en periode av PA høyttaler med to tolvtommere og et diskanthorn som passet best hjemme på en russebuss, det var populært kan du tru!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rf7 og la scala 1 på 2x600w ga modern ei og anna hodepine, men med litt moderasjon (og hennes håp om at pjokken snart skulle forlate redet) ordna det meste. Men sånn vil det alltid være; er man ung, bor hjemme og har en gryende interesse for lyd og bilde blir det noe gnisninger. Det positive er at man en dag flytter ut og kan styre som man vil. det negative er at man i de fleste tilfeller en dag vil befinne seg i sine foreldres situasjon med en vilter tennåring i huset som guffer på det han\hun er mann\kvinne for, og gjerne enda litt når far og mor setter foten ned
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må ha vært heldig. Fattern bygget kjellerstua mens jeg gikk siste del av ungdomsskolen. Det var på Dolby Pro Logic tiden og fattern _så_ faktisk det kule i "surre-rundt-lyd" som han kalte det. Tror vi var forrut for vår tid når vi tidlig på 90-tallet la opp skjult anlegg til høyre-front, venstre-front, center, høyre-bak og venstre-bak høyttaler. Vi trakk også en RG6 kabel fra kjellerstua til mønet på huset i påvente av satelitt-utstyr, noe som ikke ble kjøpt før jeg hadde flyttet hjemmefra :-(

Etter en sommerjobb gjorde jeg et kupp på en pioneer cd-spiller, pioneer kassett-spiller med dolby b/c og en-knapps kopiering fra cd-spiller, en TEAC dolby pro-logic surroundreceiver og et par B&W2004-høyttalere.

Fattern bidro med en skikkelig Panasonic vhs-spiller og vi dro skikkelig på etter å ha handlet Top Gun. Ingenting slo den følelsen av å ha fighter-jets surrende rundt i hele stua .
    Panasonicen hadde vi to fjernkontroller til, og den ene ble modifisert til å kunne styre vhs-spilleren fra stua oppe også. Loddet ut ir-proben og trakk kabler slik at spilleren kunne brukes i begge stuene.

Anlegget spiller den dag i dag som det gjorde i de dager. Ikke akkurat top-notch nå, men det har gitt valutta for pengene og mange kino-kvelder.

Det er selvfølgelig(??) en evighet siden jeg flyttet hjemmefra, men jeg kan ikke huske å ha fått _veldig_ kjeft for høytspilling, all den tid fattern også liker å høre på musikk. Såklart, Rammstein, Metallica osv var litt tungt å svelge for fattern, men hans egen Anarchy in the UK på LP gikk fint.

Det jeg husker å ha fått kjeft for var min totale avhengighet av Commodore64 på barneskolen... Det ble såpass mye "the last ninja" at fattern tusla ut i sikringsskapet og mørkla C64'en og omkringliggende irritasjonsmomenter.

Nå i dag er jeg i den situasjonen at jeg selv må passe på mitt avkoms hørsel når keyboardet eller postman-pat dvd'ene durer på max volum

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor selv hos foreldrene mine. Lærling lønn for ein IKT arbeidar er ikkje top notch, så det å flytte hjemmefra er ikkje mulig per i dag. Ellers så bur eg i kjellaren som er ganske dempet. Så eg har som oftest ingen problem å spille som eg vil.

Kanskje det blir eit større problem når eg får ein SVS i hus?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje det er jeg som er uheldig. Akkurat nå driver jeg og masser om å få hive ut klesskapet mitt,men nei da det er ikke så lett å få til jeg får ikke ha klernene mine andre steder en på rommet mitt

Så jeg må da kjøpe meg en ny kommode/skap som er mindre en det jeg har nå, men selv da blir det ikke optimalt. Jeg har også en hylle, hylla kommer da ca 25 cm fra bakvegg;(

Er det foresten noen som vett om en kommode med, en hylle oppå på en måte, vist noe sånt fineste til en rimelig pris hadde det vert greit

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bor også hjemme og foreldrene mine.
    huset er sykt dårlig dempet , så har bare muligheten å spille høyt når de ikke er hjemme, da jeg har rom i 1 etg.

det jeg sier til foreldrene når jeg kjøper ny høytalere er at det ikke spiller no høyere/mer bass enn det jeg har :twisted:. da er det ikke no problem , helt til høytalerne kommer hjem da, men da er det forsent hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •