tols1s byggetråd - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 51 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1015
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sånn er det når enkle mennesker som meg kun ser på bildene og ikke leser teksten 8)

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig tols1
    Bra å få "skoge" litt inni mellom kino bygginga tenker jeg.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, greit å få brukt skrotten litt også, man merker godt at man har en stillesittende jobb når man har holdt på med skog en et par dager

Men ellers blir det lite pusling i kinoen for tiden. Tar det litt etter hvert som lysten innfinner seg. Det fungerer jo ganske greit nå. Det blir mer grubling på videre oppgraderinger på utstyrssiden.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg er i samme båt som deg da, når det gjelder kinoen. Funker ok hos meg også, har fått lyd-dørene også nå men ikke montert disse enda. Fruen klager jo ikke slik som det er nå :S Utenom når jeg fyrer opp på demo nivå da...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny benk på plass.

Jysk er avlagt et besøk (egentlig er det kona som har handlet denne gangen...) og personlig synes jeg det ble riktig flott.

Jysk bruker hvertfall ikke unødige ressurser på fancy design og lure løsninger, det er rett og slett en benk med rette hjørner. Men det er helt klart funksjonelt.

Effektforsterkeren skaper egentlig litt plassproblemer siden den er 50 cm dyp, så kommer jo pluggene i tillegg. Derfor var eneste løsningen og skjære ut plass til plugger og kabler i bakplaten. PS3 skal stå i andre enden av benken, receiver og Squeezebox skal stå i midten. Grunnen er jo at effektforsterkeren ikke skal styres på noe vis og PS3 styres som kjent med blåtann.
    -nybenk1-jpg

For å bedre ventilasjonen noe har jeg i tillegg perforert bunnplaten for å få litt gjennomtrekk. Batteridrill var det hvertfall bare å glemme på denne bortypen i massiv eik, det ble ganske varmt etter hvert:
    -nybenk2-jpg

Til slutt ble det slik:
    -nybenk3-jpg

-nybenk5-jpg

Jeg skal følge med litt på varmeutviklingen, men mistenker vel at jeg må lage et viftesystem. Det er jo forsåvidt ikke akkurat rakettforskning og en relativt enkel sak å få til.

Planen var jo opprinnelig å beise den sort og montere hjul, så det kan kanskje bli litt modding etter hvert.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så veldig "clean" og pent ut.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det blir noe problem for effekt forsterkeren med varme i hvertfall. Sjelden den ble skikkelig varm hjemme hos meg. Kanskje værre med bråke bøtta fra Sony..8)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Kanskje værre med bråke bøtta fra Sony..8)
    Der har du et godt poeng. Vil vel avhenge av hvilken modell tols1 har. Jeg har selv en 60Gb i samme type skap, da må døra stå åpen ved bruk, for at vifta ikke skal gå "bananas".

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg prøvekjørte på litt volum i går og forsterkeren ble litt mer enn lunken. Da kjørte jeg riktignok kun 2 kanaler.

Men jeg vet neimen ikke hvilken PS3-utgave jeg har ops: men synes egentlig ikke den bråker så ille. Merker uansett ikke noe til støy under filmvisning. Men den blir varm ja.

Litt sent i går kveld begynte jeg med (de berømte) stofframmene. Så nå er de hengt opp mest som "dekorasjon", så blir det vel et innkjøp av akustikkplater som skal være bak rammene. Fikk ikke tatt noen bilder såpass sent, skal oppdatere litt i kveld.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes benken ble fin, jeg! Får du varme-problemer så er det vel ikke verre enn å bygge den ut med "aktiv ventilasjon" (dvs. pc-vifter).

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, synes det ble bra selv også.

Ja, et par stillegående PC-vifter på lavt turtall gjør nok susen. Det er jo bra med hull ellers så det er jo bare om å gjøre å få litt gjennomtrekk.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Takker, synes det ble bra selv også.

Ja, et par stillegående PC-vifter på lavt turtall gjør nok susen. Det er jo bra med hull ellers så det er jo bare om å gjøre å få litt gjennomtrekk.

Ho ho ho - "Vifter gjør susen". Tok du'n?

Men for å være seriøs. Når det blir min tur til å tenke benk, blir det vifter allerede i designfasen. Blir det for plagsomt, kan man jo bare skru de av...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW

Men for å være seriøs. Når det blir min tur til å tenke benk, blir det vifter allerede i designfasen. Blir det for plagsomt, kan man jo bare skru de av...

Så er det ikke alle som orker å lage ekstra arbeid uten nødvendig heller da

Er enig i at dette så flott ut, ble smooth

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Schumi.

*Humrer* Du har kanskje noen gode forslag til lydfeller?

Ja, men i motsetning til deg så designer ikke jeg hver minste detalj totalt fra bunnen av Og hvis jeg gjør det så blir det aldri satt ut i livet fordi det blir for mye styr.

Men jeg lovte en liten oppdatering med bilder av (de fremtidige) akkustikkplatene. Som nevnt er det nå kun rammer med stoff, men de ble jo litt stilig da:
    -akkplater1-jpg

-akkplater2-jpg

-akkplater3-jpg

-akkplater4-jpg

Det som gjenstår nå er:
    - vifte i benken i PS3-avdelingen
    - gjøre ferdig døra; montere gipsplate og stoffplate, montere gummilister.
    - male døra inn til boden (eller kle den med stoff som resten av frontveggen)
    - noe med lerretet og ellers maskering på frontveggen. Nå som benken er på plass skulle det gå greit å få til en heldekkende sak.
    - Ser du godt etter på bildene så er fortsatt de fleste kontaktpunktene ubrukt. Jeg bør få koblet opp strømpunktene i det minste.

PS Jeg kan jo forresten nevne at trommesettet som regel er dekket til med en dyne og et par puter foran på stortromma, men jeg fjernet det for å pynte litt på bildene.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooooo, dette begynner jo virkelig å smake av fugl! Eller rettere sagt; kino!
    Hva vifte(r) angår, så kan du vurdere et par 120mm SUNON 220v, i seriekoblet modus?
    Rimelige, og stillegående, i seriekoblet modus. Brukte de mye, i min "vannkjølingskarriere". (Vannkjølt PC).
    Fåes (forhåpentlivis ennå), hos Clas O.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, SUNON? Finner disse hos vår venn Clas. Men stillegående ...oppgitt til 43 dB men 2 stk seriekoblet bør kanskje redusere støyen noe...

Men så har jeg sett at roffe brukte noen svært stillegående vifter i sin C8 kino. Da trenger jeg imidlertid en batterieleminator i tillegg men det er jo ikke noe pes.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat sjekket sjøl, og det ser ut til at SUNON ikke lenger finnes i sortimentet deres.:?
    Viftene du linker til er forøvrig 12v. Sikkert greie de også, forutsatt seriekobling.

Ellers finner du et greit utvalg av vifter her: 120x120mm - MicroPlex

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    komplett.no selger vifter til en billig penge ^^,

Komplett.no - Noctua NF-S12-800, 120mm Vifte, 800RPM,
    Meget stillegående

Støvfilter lager man selv ved å stjele en strømpebukse ifra kjærringa i huset ;P

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Har akkurat sjekket sjøl, og det ser ut til at SUNON ikke lenger finnes i sortimentet deres.:?
    Viftene du linker til er forøvrig 12v.
    Høh? Neeei, de var da 230 V:

Vifte. Effekt 30 W/0,125 A. Luftm. 2,40 m3/min. Turtall 2800 o/min. Lydnivå 43 dB(A). Størr. 120x120x38 mm. Vekt 0,55 kg.
    Art. nr. 1- Antall Kjøp
    32-610 230 VAC 198,00 stk.

Men nok om dét. Ja de har bra utvalg på Microplex, så det å finne en vifte er ingen sak, det er bare å få gjort det.

Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    komplett.no selger vifter til en billig penge ^^,

Komplett.no - Noctua NF-S12-800, 120mm Vifte, 800RPM,
    Meget stillegående

Støvfilter lager man selv ved å stjele en strømpebukse ifra kjærringa i huset ;P
    Heisann, deg har jeg ikke sett i tråden før. Hyggelig med nye fjes.

DEN Noctua-viften er egentlig midt i blinken, den kan da umulig høres med 8 dB Og dette med støvfilter har jeg egentlig lurt på om er nødvendig, men det er kanskje ingen dum tanke for fysj-a-meg så støvete det var bak benken.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Heisann, deg har jeg ikke sett i tråden før. Hyggelig med nye fjes.

DEN Noctua-viften er egentlig midt i blinken, den kan da umulig høres med 8 dB Og dette med støvfilter har jeg egentlig lurt på om er nødvendig, men det er kanskje ingen dum tanke for fysj-a-meg så støvete det var bak benken.
    Hey hey
    Ja, man må jo titte litt innom her og der på aktive tråder for å se hvordan andre har det ;O *misunne folk som har muligheten til å bygge egen kino*

Støvfilter er igrunn nødvendig på vifter som trekker inn luft. Vifter som blåser ut er det bare tull å ha støvfilter på
    Tho er det ikke så mye fræs i den Noctua viften, men litt støv blir det alltids

8 dBa er generelt 0 støy.. Men er jo luftstrømmene som bråker.. Men tror ikke noe slikt vil bli et problem.

Side 37 av 51 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •