tols1s byggetråd - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 51 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1015
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sidemaskeringen din ser jo helt topp ut den!

Hvilken type benk har du tenkt deg da, noe "køstom" kanskje?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hva er galt med den grønne?

Hehe, vel kona synes den er litt for grønnmalt-70-talls-arvegods-aktig Men det er praktisk med skuff, da...

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Sidemaskeringen din ser jo helt topp ut den!

Hvilken type benk har du tenkt deg da, noe "køstom" kanskje?
    Takk freddie. Ja, det blir nok køstom. Tenker litt i banen to sortmalt/beiset furu benkeplater med rom til utstyret mellom platene og hjul under. Den må jo være lav nok til at centeren får plass under bildet. Ble liggende å gruble på noe viftesystem også i går kveld... Nå som feriepengene er kommet kan det vel bli en åpning for noen slike innkjøp.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Lurer faktisk på om jeg skulle ta skrittet å lakkere kassetten sort matt også.
    Det tror jeg er en veldig god ide. Jo mer gjennomført sort et rom blir jo større utslag vil selv små reflektive flater ha. Spesielt når de ligger nær bildekant.
    Du kunne da sikkert ha brukt tavlemaling. Den er vel det matteste en kan få og Gorm er jo veldig fornøyd med det i sin batcave. Noe som burde borge for kvaliteten på malingen i kinosammenheng.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser utrolig flott ut!

Tråder som disse gir en nybegynner ro i hverdagen. Mye lettere å gå på en sti enn i uoppdaget terreng :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det tror jeg er en veldig god ide. Jo mer gjennomført sort et rom blir jo større utslag vil selv små reflektive flater ha. Spesielt når de ligger nær bildekant.
    Du kunne da sikkert ha brukt tavlemaling. Den er vel det matteste en kan få og Gorm er jo veldig fornøyd med det i sin batcave. Noe som burde borge for kvaliteten på malingen i kinosammenheng.
    Der har du faktisk et veldig godt poeng; desto mørkere omgivelsene det blir, jo mer stikker de lyse flatene seg ut. Tavlemaling ja, det var et godt tips. Spørsmålet er jo hvor godt dette sitter på slike plastbelagte metallflater? Kassetten er liksom ikke lakkert men det er litt sånn ru plastaktig overflate. Men med grundig vask med salmiakk og heftgrunn sitter det sikkert.

For øvrig har nok dette rommet blitt en mer dedikert kino enn det som opprinnelig var tenkt, men alle i familien er enig om at rommet i seg selv er innbydende og koselig, selv om det er ganske mørkt.

Sitat Opprinnelig postet av Bergli
    Ser utrolig flott ut!

Tråder som disse gir en nybegynner ro i hverdagen. Mye lettere å gå på en sti enn i uoppdaget terreng
    Takker Bergli. Nå har jeg jo faktisk ikke tråkket opp stien selv, men trålet diverse andre tråder her inne. Jeg vil vel tro at det meste som har med kinobygging er dekket av byggerne her inne på forumet, men utfordringen er jo å finne frem

Du må ha lykke til selv, det er jo ikke småtteri du står overfor. Vi skal nok følge med i tråden din

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir nok køstom. Tenker litt i banen to sortmalt/beiset furu benkeplater med rom til utstyret mellom platene og hjul under. Den må jo være lav nok til at centeren får plass under bildet.
    Trenger du noen innspill mht "køstom" komponentbenk, så si for all del ifra!
    Du har jo sett min, som kanskje kan være til inspirasjon?
    Ikke kostet materialer og beis / lakk all-verdens heller, men synes i alle fall sjøl at resultatet ble brukandes. ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tavlemaling ja, det var et godt tips. Spørsmålet er jo hvor godt dette sitter på slike plastbelagte metallflater? Kassetten er liksom ikke lakkert men det er litt sånn ru plastaktig overflate.
    Det tror jeg kommer til å gå helt strålende, tavlemaling har god festeevne. Eneste måtte være om plasten reagerer kjemisk, men det vil den kunne gjøre med all lakk. Tror ikke dette er noe å bekymre seg for.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Trenger du noen innspill mht "køstom" komponentbenk, så si for all del ifra!
    Du har jo sett min, som kanskje kan være til inspirasjon?
    Ikke kostet materialer og beis / lakk all-verdens heller, men synes i alle fall sjøl at resultatet ble brukandes. ;-)
    Jepp, det er noe i likhet med din jeg tenker, men tror jeg går for plater som vanger og vertikal deling i stedet for rør. Grunnen er at jeg rett og slett er usikker på hvordan man skal få festet gjengestag eller liknende uten å måtte ta hull gjennom hele platen. Mulig det finnes noen fikse løsninger til dette. Blir nok et eget tema her etterhvert, kanskje en egen tråd?

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det tror jeg kommer til å gå helt strålende, tavlemaling har god festeevne. Eneste måtte være om plasten reagerer kjemisk, men det vil den kunne gjøre med all lakk. Tror ikke dette er noe å bekymre seg for.
    Hmm, vil tippe at spraylakk nok er mer risikabelt i forhold til koking ja. Litt heftgrunning først og ett eller to strøk med tavlemaling bør vel være ganske safe.

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser helmax ut tols1 :thumbsup:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Schumi

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble veldig bra tols1. Størrelse på lerretet gir deg jo også alle salgs muligheter som f eks en konstant høyde- eller konstant areal-løsning! Jeg ser frem til fortsettelsen.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Zocral. Ja, lerretstørrelsen gir meg gode muligheter for utvidelse til ekte kinoformat. Meeen det ligger nok litt frem i tid er jeg redd.

Men nå er lister ferdig spikret og fjernstyrt lys er på plass. Og jeg var innom IKEA og kjøpte er par tepper på salg, det hjalp stort på lyden og rommet ble en del lunere men det er fortsatt en del klang i rommet.

Bilder kommer senere, akkurat nå har junior en kamerat på besøk og kinoen er opptatt med film.

Det som står igjen nå er (i noenlunde prioritert rekkefølge):
    - sparkle og male litt på listene, siste touch'en
    - dører og vinduer må males mørke
    - male lerretkassetten sort
    - ny DIY benk og maskering
    - få i gang viften

Men for øvrig er vel kinoen nå i full drift, og det som står igjen vel bare pusling.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja du klarte nå å bli ferdig før sommerferien i det minste da.. Rommet ble knallbra det Thorstein..:wink:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det ble en sen påske i år antiloop

Uansett, sent men godt. Her kommer noen bilder tatt med konas EOS450. Foran viduene har jeg rett og slett hengt opp to biter med molton for å holde lyset ute. Her blir på litt sikt rammer som skal passe inni karmen.
    -nestenferdig1-jpg

-nestenferdig2-jpg

Da jeg fikk på lyset ser vi faktisk at lerretduken er ganske bølgete nederst. Det er strengt tatt ikke plagsomt når man ser film, men jeg skulle gjerne ha rettet de ut på et vis.
    -nestenferdig3-jpg

-nestenferdig4-jpg

-nestenferdig5-jpg

-nestenferdig6-jpg

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock: Dette har blitt kanon bra tols1!
    Meget flotte farger og stilig belyst rom med flotte møbler

Gratulere med ein kjempeflott kino!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott kino du fikk deg! Sikkert inspirerendefor de som sliter med motivasjonen med sin egen kino - hvem de enn måtte være

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk! Nå skal det jo sies at spot-belysning gjør at rom fremstår som lekre på bilder nesten uansett. Men jeg synes selv at det ble bra.

Ja, det går faktisk an å bli ferdig Rune Man må bare ta til takke med noen bittesmå snarveier og svelge en kamel eller to.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo nydelig! Jeg var litt skeptisk til fargevalget ditt, men der må jeg bite i meg en fargepallett og ærklære at dette ser virkelig behagelig ut! :-D

Men jeg må bare spørre: Blir det ikke noe ekstralyder i rommet med trommesettet der det står? Tenker på at det klirrer og vibrerer i takt med lyden fra anlegget?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Dette ble jo nydelig! Jeg var litt skeptisk til fargevalget ditt, men der må jeg bite i meg en fargepallett og ærklære at dette ser virkelig behagelig ut! :-D
    Takker Kokken!

Ditto! Jeg var også svært skeptisk da jeg satte rullen på veggen første gang men ble litt beroliget da jeg så bildet av stua til Schumi. Med dempet belysning må jeg si at det ble mye bedre enn fryktet, faktisk ganske behagelig. Kona påpekte "-det var det jeg sa"

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Men jeg må bare spørre: Blir det ikke noe ekstralyder i rommet med trommesettet der det står? Tenker på at det klirrer og vibrerer i takt med lyden fra anlegget?
    Det har du fullstendig rett i. Ikke så mye klirring men generell "synging" ved de forskjellige trommenes resonansrekvens. Så det må dempes på et vis. Jeg har en plan om å skjære ut sirkler, sette på selvklebende lyddempingsmatter og trekke med stoff. Samt en form for strikk- eller fjærsystem for å holde på plass platene på undersiden. Så det kommer

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du fullstendig rett i. Ikke så mye klirring men generell "synging" ved de forskjellige trommenes resonansrekvens. Så det må dempes på et vis. Jeg har en plan om å skjære ut sirkler, sette på selvklebende lyddempingsmatter og trekke med stoff. Samt en form for strikk- eller fjærsystem for å holde på plass platene på undersiden. Så det kommer
    Jeg påsto vel en gang at det fantes noen gummiplater til dette bruket, men jeg har ikke klart å finne dem igjen på nett noe sted. Irriterende, da jeg VET at jeg har sett dem i praksis for en del år tilbake.
    En eller annen diy-løsning kan sikkert fungere bra!

Rommet ditt ser forøvrig meget bra ut!
    Ny stereobenk (og kanskje et eller annet på veggene sånn etterhvert?) så er du vel straks i mål?
    Håper også at du finner ut en måte å gjøre lerretet rynkefritt da slikt kan bli mer irriterende nå som du vet at de er der...

Side 34 av 51 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •