tols1s byggetråd - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 51 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1015
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Aha, det var smart. Takk for tipset.
    Ja, det fungerer som bare det. Jeg har gjort det samme flere steder i min kino. Hentet vel tipset fra akto som brukte slike bassporter til gjennomføring gjennom vegg til utstyrsrommet.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som dette seiler opp som en svært aktuell løsning, ja. Blir jo litt stiligere enn firkantede hull.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var det vel på tide med en liten oppdatering. Har ikke vært helt i toppform de siste dagene så tiltakslysten har vært på et minimum, men i dag tok jeg tak i nakkeskinnet.

Først monterte jeg lydfelle og vifta inne på snekkerverkstedet. Denne skal altså suge luften ut av kinoen og blåse den ut gjennom ventilen i ytterveggen. Det blir litt spennende å se om dette virker i praksis. Jeg frykter at det kommer til å hvirvle opp en del støv. Det ser kanskje litt uelegant ut. Det er to grunner til at det ble slik: 1) å kakke hull i Lecaveggen mellom to lag er vrient siden det er armeringsjern og slikt i fugen. Det hadde sikker gått men det blir mye ekstra styr. 2) bærebjelken som kommer rett over lydfellen gjør at jeg uansett ikke får montert alt oppunder taket.
    -lydfelle2-jpg

Her er det hele montert med viften i enden ut mot veggen.
    -lydfelle3-jpg

Jeg skulle absolutt ha ryddet litt før jeg begynte med dette. Verkstedet er omtrent 10 kvm, mens gulvareal som faktisk er tilgjengelig må antagelig måles i cm2. Det var balansekunst og akrobatikk på høyt nivå å få hengt opp dette rørmikket.
    -verksted2-jpg

I tillegg har jeg noen listemeter liggende, så jeg har malt de ett strøk. -lister-jpg

Bare lønninga kommer så skal jeg bestille rørflenser til rammene, og kjøpe lister og utforinger.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synes dette så ut som en helt normal snikkerbod, jeg :-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Synes dette så ut som en helt normal snikkerbod, jeg :-)
    Hehe, joda. Utfordringen var å finne fotfeste til å montere den lydpotta; holde tingesten oppe, få skruen på plass i bitet, få skruen gjennom patentbåndet uten at den faller av bitet, osv. Et under at det gikk bra.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par "øvelser" til, og du er klar for å gå på stram line over Niagara Falls!

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også enig at snikkerboden er helt normal, det viser at her er det en aktiv kar ihvertfall

Kinoen din ser forøvrig meget lekker ut!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det Schumi.

Vel, om snikkerboden vitner om en person som er aktiv eller bare ekstremt dårlig til å rydde opp, er jo et spørsmål Men jeg lurer på om jeg må ta et rusk nå som våren kommer. Burde egentlig hatt dør direkte ut.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremgang Veeel, tja, jo rent materielt kan man vel si det har skjedd noe. Har kjøpt inn diverse listverk, gulvlister, taklister, en passe lang lengde med kvartstaff for å dekke noen innerhjørner og en del meter med vinkellister til å dekke sponkantene på kassene. Gu'bbedre så dyrt lister er.:shock: Var også innom Biltema på Alna i forrige uke for å se etter refleksrørstusser, men fant ikke... Mulig jeg er gangblind eller bare var litt stresset.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lister er svinsk dyrt ja! :evil:
    Muligens har det sammenheng med at disse ofte er laget av kvistfritt materiale, litt avhengig av hva slags list det gjelder.

Biltema skal jo normalt ha slike stusser på lager? Mener å huske at man finner disse i samme avdeling hvor du bl. a finner høyttalerkabler.
    Gå så langt du kan rett frem etter inngangen, og så til høyre. ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, som sagt, jeg hadde det litt travelt. Men rett frem ( og opp den lille trappen?) og til høyre altså? Ender man ikke da opp borte ved ekspdisjonen til bildeleavdelingen?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opp den lille trappen ja, og i den innerste reolen halvveis bort mot ekspedisjonen bør du finne dem. Der hang de i alle fall den gangen jeg kjøpte mine!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for veiledningen. Får prøve igjen til uka, da er det tid for en liten reise til tigerstaden igjen.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du trenger borrelås til å feste rammer, har de solid borrelås (3 og 5 cm bredde) på biltema til fornuftige priser.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Dersom du trenger borrelås til å feste rammer, har de solid borrelås (3 og 5 cm bredde) på biltema til fornuftige priser.
    Jepp, disse har jeg brukt mye i min kino. Hvor mye som går med er avhengig av tyngden på rammene. Jeg har vel brukt fire lengder av 7,5cm på hver ramme (en i hvert hjørne). Men så har jeg små dimensjoner på treverket i rammene mine: 30x22mm, sånn ca.

Men jeg må korrigere breddene. Det er 2,5cm som gjelder for de smaleste.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jammen godt dere nevnte. Jeg kjøpte borrelås på Claes men den er litt smal, så da skal jeg plukke med det når jeg først er på Biltema.

Takk for tipset

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok riktig roffe, jeg har kun brukt den med 5 cm bredde.

Et annet bruksområdet som borrelås kan brukes til er å feste den harde siden under en gulvsville dersom en skal sette opp en lettvegg på et teppe for å få bedre feste. Jeg har også brukt den myke siden i bunnen av stendere dersom det har manglet noen mm for å få perfekt tilpasning.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du verden, kun fantasien som setter grenser altså

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strikker, fjærer eller annet holdbart elastisk materiale?

Når vi først er inne på diverse rekvisita. Jeg går med planer om en minimums budsjettløsning innen DIY rammelerret. Planen er å lage en ramme av tre og kle den med sort stoff. På baksiden festes lerretstoffet (har sett folk har brukt Tupplur fra IKEA), men jeg lurer på om det bør være en slags strammemekanisme som holdet duken stram i stedet for å bare stifte fast?

Ser da for meg å sette i maljer langs kanen og bruke fjærer eller strikker av noe slag som strekkes opp mellom maljene og noen kroker eller liknende. Har vært å kikket på tramplina til naboen og lurte på å stjele noen fjærer derfra, men jeg frykter det blir bråk når ungene hans blir liggende til behandling. Dessuten er de kanskje i strammeste laget.

Er det noen som har en idé om hvor jeg kan få tak i holdbare strikker eller fjærer? Jeg har kikket på Biltema der har de et fjærsett, det er muligens en løsning dersom noen av fjærene i settet passer.

Side 29 av 51 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •