tols1s byggetråd - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 51 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1015
    Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Mest det siste, men fikk tatt et strøk på veggen i går. Men maling er sinnsykt kjedelig, jeg får nesten kvalmefornemmelser bare ved tanken. Men, det må gjøres.

Er 100% enig med at maling er dønn kjedelig!

Men det er bare å ta ett maraton med maling så går det fortere over

Lykke til videre tols1!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I like måte Schumi.

Vel, turneen med koret er ferdig, det ble spilt for fullsatt sal, ca 400 sjeler i kveld. Så nå kan jeg endelig :-? få jobbet mer med kjelleren. Kone og barn ute av huset et par dager, så jeg håper å få malt ferdig de neste to kveldene.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så jeg håper å få malt ferdig de neste to kveldene.
    Åhh, da er du jo mer "heldig" enn meg da!
    Her skal nemlig ca 80kvm vegger og tak i stua, beklés med ny farge. Med alt tilhørende "pes", ved å loppe rommet for lamper, bilder, gardiner og annet rusk og rask før rulle og kost kan taes fatt.
    Bare nevnt som en liten oppmuntring! Felles skjebne er felles trøst, heter det jo.
    God Påske!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, ja du sier noe. Alltid en trøst at noen har det "verre" enn en selv Og når stua er ferdig så kommer nok fruen med nye påfunn. Og så ble plutselig de gamle gardinene og sofaen veldig kjedelig... etc... Så det baller nok på seg skal du se :twisted:

God påske ja. Jeg får vel komme meg på jobben et par dager også, men kveldene er jo "fri", da.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dessuten kommer det vel en liten påskjønnelse på kontoen for jobben de siste to helgene, og da har jeg bestilt to par slike til surround i kinoen:
    -pc_sat-jpg

Grunnen til at det ble akkurat disse, er at de bygger kun 12 cm ut fra veggen, samt at de har en brukbar pris. Det er lite å lese om de bortsett fra at de etter sigende skal ha fått en bra test i Lyd&Bilde.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite malingspørsmål sånn på si. Grunnet du før du malte, egentlig? Jeg regner med at jeg har omtrent samme MDF-plater som deg så jeg tenkte å snylte på dine male-erfaringer ;-)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dessuten kommer det vel en liten påskjønnelse på kontoen for jobben de siste to helgene, og da har jeg bestilt to par slike til surround i kinoen:
    -pc_sat-jpg

Grunnen til at det ble akkurat disse, er at de bygger kun 12 cm ut fra veggen, samt at de har en brukbar pris. Det er lite å lese om de bortsett fra at de etter sigende skal ha fått en bra test i Lyd&Bilde.
    Hmmm, nå har jeg sovet i timen...:???: Jeg kjenner ikke igjen fabrikant. Enlighten me please!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Et lite malingspørsmål sånn på si. Grunnet du før du malte, egentlig? Jeg regner med at jeg har omtrent samme MDF-plater som deg så jeg tenkte å snylte på dine male-erfaringer ;-)
    Jeg har ikke grunnet nei, bare malte rett på, to strøk. Men jeg dro kjapt over med fint sandpapir (120?) etter første strøket for det virker som fiberne reiser seg litt. Du er kanskje på vei til å begynne å male snart?

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hmmm, nå har jeg sovet i timen... Jeg kjenner ikke igjen fabrikant. Enlighten me please!
    Hæ? Følger du ikke med? Det er
    Proson conquest Ikke noen eksklusive saker, men de får holde sånn i starten.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke grunnet nei, bare malte rett på, to strøk. Men jeg dro kjapt over med fint sandpapir (120?) for det virker som fiberne reiser seg litt etter første strøket.
    Denne irriterende fiber-effekten kjenner jeg meg igjen i, men bare i "sporene" - ikke på de store flatene, eller?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, flatene. I sporene gidder jeg ikke pusse. Det var ikke mye altså, men nok til at overflaten ble ru.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey dokey. Kanskje du ikke har samme panel som meg likevel. Hos meg hadde jeg ikke fiber-problemer på flatene i det hele tatt, men i sporene...

Mulig det kommer an på malingen. Brukte du oljebasert? Orker ikke lete meg tilbake - du har så lang tråd...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, det blir nok mer reisning :-? i sporene enn på flatene, men det ble litt på flatene også faktisk ...ved nærmere ettertanke kan det selvsagt hende at det var bøss eller støv som gjorde at overflaten ble litt ru.

Jeg har brukt Jotun Lady vannbasert, billigste sort. Han i butikken mente at denne var helt kurant så lenge det ikke er behov for mye vasking eller at det blir annen slitasje. Finishen er heller ikke veldig kritisk siden det stort sett blir dunkelt belyst der nede.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Det er vel noe lignende jeg har brukt på det samme panelet i resten av kjelleren og det har egentlig fungert brillefint.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, malingen ser ut til å bli bra, lett å jobbe med og dekker greit. Fargen begynner å bli brukbar også.

Så var kosten og rullen ryddet bort for kvelden og erstattet av en fortjent(?) pils. Jeg jobber antagelig utrolig tregt, men nå er hvertfall 2/3 av veggene malt ferdig, bakveggen har fått ett strøk.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -pc_sat-jpg

Hadde disse tidligere som surround høyttalere men de var av meget laber kvalitet lysmessig etter min mening. Men som en midlertidig løsning holder de nok. Jeg ville heller ha satset på XTZ 80. Billige de også. 8)

Blir kinoen klar til påskeaften da Thorstein?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei påskeplanen går nok i vasken, jeg er altfor lat. Men tanken var at litt nytt utstyr skal hjelpe på motivasjonen. Har jo dessuten en forsterker jeg gjerne vil ha i drift.

Ja, det er en midlertidig løsning med de Prosonene, men den dagen det skulle renne inn noen ekstra kroner på kontoen så blir det oppgradering rundt hele.

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten er det morro i seg selv å vente og tenke på oppgraderingene som kommer etterhvert

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javisst. Første pri er uansett og få dette opp og spille. Utstyret jeg har er stort sett langt under pari men det får holde sånn i starten. Jeg er spent på hvordan suben kommer til å låte men den er vel den enkeltkomponenten som jeg anser som mest kompetent i anlegget så langt, og så skulle jeg forsåvidt ikke mangle effekt heller. Men receiveren og center står nok først på lista over ting som bør byttes. En dedikert BR-spiller bør kanskje også på plass, men inntil videre blir PS3 brukt.

Det jeg helt klart mangler er projektor. Det er det vanskeligste valget så langt, for jeg regner med at den kommer til å bli relativt permanent de første årene.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du gidder, må du gjerne legge ut bilder etterhvert som malingen skrider frem, artig å se.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maling og ujevne overflater???

Hva er problemet:-D Lydmessig så strever vi etter å lage diffusorer og absorbenter m.m. Hva er vel bedre enn rue overflater i uberegnet format?

Plater som stikker litt lenger ut foran enn bak?
    Skjeve takbjelker?
    Dårlig tilpassede vegg-plater?
    Spot-kasser med 2 cm forskjell?

Yesssss - det er her vi får "gratis" tilpasning av rommet?

Side 26 av 51 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •