tols1s byggetråd - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 51 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1015
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, nei de rammene er et selvpålagt merarbeidsprosjekt. Det har ingen annen funksjon enn at det skal se stilig ut. Tanken var å få til et slags mønster uten at det blir rotete. Nå skal det også sies at mesteparten av mønsteret blir dekket av lerretet...:-? Jeg er veldig spent på hvordan det blir seende ut på veggen, men det burde være en mulighet om ikke alt for lenge for å kunne testmontere litt.

Rammene er forresten ikke fylt med noe, kun trukket med stoff.

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skjer det ting ja begynner virkelig å ta form!

Skal bli spennende å se de rammene montert i rommet Og det å lage en ramme for døra i front hørtes ut som en god plan.

Er nok også smart å vente til rommet er ferdig som du sier, med å ta refleksjoner av både lyd og lys Holder også med deg i at en batcave kan bli litt vel dystert, siden man skal bruke rommet til en del andre ting og enn kun se film

Og lykke til med sisste innspurt! ikke lenge til påske nå

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Og lykke til med sisste innspurt! ikke lenge til påske nå
    Takker! Ja, tida flyr. Vi planlegger å få på noe maling til helga, da begynner det straks å ta ennå mer form.

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, uansett så ser det veldig stiligt ut slik du har laget dem

Så du skal til med malinga ja, jeg får skyndte med ned i dypet igjen ( har hatt 1 strøk på den ene veggen nå) og har en liten pause før siste vegg med denne malingen skal males.
    Så blir det strøk nr 2 imorgen og håper det holder.

Lykke til videre

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Jeg får nok ikke gjort noe før helgen uansett.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå er det helg og jeg maler.

Vet ikke helt hva jeg skal si... blir ikke helt fortrolig med den Mørk Aubergine-fargen, men kona synes den er grei. Det blir litt for Playroom-på-Danksebåten-aktig for min smak. Her belyst med 2x500 W arbeidslamper riktignok, men allikevel.

Jeg har malt 1/3 av veggene to strøk og halve taket med ett strøk. Regner med å få på to strøk i taket i dag, så blir det å flytte litt på saker og ting for å ta resten.

Legger ut noen bilder. Her er veggen belyst med lampene pekende opp i taket. Fargen kommer egentlig dårlig frem på bildet, den er mer lilla i virkeligheten :?
    -maltvegg1-jpg

Her et forsøk på å skape en mer normal belysning:
    -veggstemning-jpg

Og til slutt taket. Der det er hvite striper blir det lister i samme farge som taket.
    -malttak1-jpg

Så nå venter jeg på de 2 timene som skal til før jeg kan strøk 2 i taket.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det ser helt nyydelig ut jeg! En kino skal jo helst bekles med litt mørke farger, i alle fall etter min mening.
    Dessuten ser jo fargen ut til å ligge farlig nære kuløren på mine gardiner her, så da må det jo bli bra!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, den skiller seg nok noe fra dine gardiner, hvertfall med såpass mye lys. Dessuten det blir jo noe helt annet når man får inn møbler.

Ja, forresten, angående møbler. Vi slo til å et knalltilbud i går. Den sofaen og pallen vi hadde kikket på tidligere som en het kandidat, var plutselig på salg til 1/2 pris. Utstillingsmodell riktignok, men det skal vi tåle. Nøyaktig likt oppsett som på bildet, inkl. lamellbordene + at vi har bestilt en ekstra nakkestøtte.
    -sofa-jpg

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så forsåvidt behagelig ut den..

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fargen er veldig fin, og funker meget bra når lyset er dempet (altså følesene av sort)
    Vi har også denne fargen...

Du er forøvrig kommet lengere enn meg når dine 2 strøk i taket er ferdig
    Imorgen begynner sparklingen hos oss, og regner med å få malt taket så siste strøk på veggene iløpet av neste helg.

Dette er spennende å følge med på, flott farge kombo og ikje minst hvem blir ferdig først :lol:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, antiloop, den er helt grei. Vi har montert den opp i stua og prøvde den til en film i går kveld. Det går faktisk helt fint å sovne i den også Stua er riktignok en smule overmøblert akkurat nå, det er ikke helt optimalt med to sofaer.

Se der Schumi, det var faktisk ganske kult. Du har en slik fondvegg som kona har drømt om. Joda den blir mye mer behagelig med dempet belysning, og det hjalp faktisk å få malt taket, det ble mye dusere da. Så jeg ser lysere på det nå.

Og til info, det er bare halve rommet som er ferdig malt. Nå må jeg flytte på litt stæsj og de berømte trommene for å få tatt resten. Trenger forøvrig mer maling også.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte fargen dere hadde valgt godt jeg. Den så forøvrig noe matt ut men det er kanskje lyset som gjør det.!? Holder selv på å vurderer om jeg skal bytte ut reclinerne til noe som også kan soves på..:-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bør / skal være matt!
    Selv en kullsort vegg vil reflektere lys på en uønsket måte, om den er speilblank... ;-)

Newcomer thell sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei tols1,
    Lenge siden jeg har kommentert her nå, selv om jeg er innom om titter nærmest daglig. Artig å se når det begynner å komme farge på vegger og tak, det er da man virkelig ser at det går fremover. Syns også fargene så flotte ut, behagelig kombinasjon. Og som du sier, når ting begynner å ta form og man får inn møbler og med dempa belysning blir det nok enda bedre. Sofaen ser også rimelig comfy ut, spesielt ute på venstre flanke..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelige ord, folkens. Takker.

Det er riktig som scrooge sier, den bør være så matt som mulig. Malingen her er ikke helt matt, det er glans 10 dvs. silkematt. Hvis du ser på bildet med den lampen med alle de små pærene, kan du se refleksjonen ganske godt. De hadde dessverre ikke den riktige basen i glans 02, så da ble det som det ble. Håper det blir brukbart allikevel.

@antiloop, vårt førstevalg hadde nok vært reclinere, og vi hadde sett ut en modell på Skeidar til 3500,-, men pga. dette tilbudet ble det sofa i stedet. Men rent stilmessig synes jeg nok sofaen har et fortrinn, selv om reclinere kanskje er mer kinoaktig. En annen ting med sofaen er at den er såpass stor at det faktisk er plass til begge ungen oppi også, og det kan kanskje være en fordel hvis filmen skulle bli litt skummel.

@thell, hyggelig at du stikker innom. Ja, sofaen er ganske comfy. Venstre flanke er nok den beste slik sett, men sweetspot blir mer mot høyre

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobbet! :-)

Gleder meg til å se resultatet videre. Tror det blir en lekker helhet når alle flater og lister er på plass.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker roffe. Ja, lister har utrolig mye å si for helheten. Det blir ikke ferdig før listene er på plass.

Men det spørs om ikke påskeplanen min går i vasken. De neste to helgene er forsåvidt booket store deler av dagene. Jeg skal være med som lydteknikk-lærling (i praksis sjauegutt) i en turné som skal gå på kveldene begge de to neste helgene. Menmen, det er jo AV-relatert.

Newcomer thell sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått malt resten av rommet nå eller har det bare blitt sjauing av lydutstyr siden sist?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest det siste, men fikk tatt et strøk på veggen i går. Men maling er sinnsykt kjedelig, jeg får nesten kvalmefornemmelser bare ved tanken. Men, det må gjøres.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes isolering er en mye kjedligere og ubehagelig jobb enn maling og nå må jeg igang med det igjen...grøss og gru :evil:

Side 25 av 51 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •