tols1s byggetråd - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 51 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1015
    Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Meget herlige naturbilder! Nydelig vær :-D

Ser det drar seg på i kinoen din, ser bra ut og jeg gleder meg til ferdig resultat.
    Hva koster platene pr m2 hos deg? Her i stavanger området har jeg sålangt funnet dem til 89kr m2

Venter også på AVshop som hadde det jeg bestilte på lager, har ventet nå siden 21 jan. :-?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hehehe, er det ikke akkurat derfor settere gjerne kalles "fireganger´n" da?
    De flyr jo alle andre steder enn hvor eieren egentlig har tenkt seg!
    Tro meg, det er faktisk sant: Uttrykket ble meg til del, nettopp i en av slalombakkene i Trysil!
    Vi var en gjeng (med tilhørende bikkjer), som gikk bakken opp, sommerstid.
    Min "Ronja" fløy jo som en idiot hit og dit hele veien opp, men kompisens Golden Retreiver nærmest måtte hales opp bakken.
    I likhet med meg sjøl, som fortsatt sliter med PC-kondis!
    Haha, fireganger'n, et svært treffende begrep. Gå opp bakkene i Fjellet er slitsomt nok, men det er nesten minst like tungt å gå ned igjen.

Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    NIBBER. Ja, det høres jo litt litt erotisk ut men det er visst Norge I Bilder som de driver med på VG Blogg.
    Erotisk falt meg faktisk ikke inn, trodde det hadde noe med skiaktiviteten å gjøre ops:

Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Meget herlige naturbilder! Nydelig vær

Ser det drar seg på i kinoen din, ser bra ut og jeg gleder meg til ferdig resultat.

Venter også på AVshop som hadde det jeg bestilte på lager, har ventet nå siden 21 jan.
    Ja, vi gleder oss alle sammen her i huset. Kona og jeg var å kikket på sofa her om dagen og vi har blinket ut en passende modell, men vi får se an økonomien litt (nei, jeg er ikke bekymret for finanskrisa, oppdragene renner inn nesten daglig på jobben hos oss)

Så du har ventet siden 21.? Tragisk, de oppgir jo 1-3 dager levering, hva er de surrer med der ned på Økern da?

Du jobber jo forresten ganske tritt du også. Det kommer til å bli helt konge

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette. Du har bra driv på byggingen, ser jeg.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Vel, driv og driv. Jeg stresser ikke, og driver heller ikke rovdrift på goodwill'en til resten av familien. Og prosjektet har heldigvis bra forankring oppover i ledelsen

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tols1

Jeg må bare få si en ting her: Ryddig arbeid!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jo takker for det. Forsøker å holde det sånn noenlunde, jeg har en mopp stående som jeg drar over med. Dessuten er jo den ene halvdelen av rommet i bruk til trommeøvelser, og da er det greit at man kan gå inn der i sokkelesten.

Og nå begynner det jo å nærme seg helgen. Den tidligere nevnte av-nettbutikken har OMSIDER klart å sende stoffet, tipper jeg har det her i morgen. I tillegg har jeg vært innom en blikkenslager i dag og fått tak i 1 meter med 160 mm spirorør og et 90 gr. bend. Skal se om ikke det blir litt ærbe med ventilasjon i helgen.

Forresten Timion, du skal ikke se bort fra at jeg stjeler litt fra deg, de surroundhøyttalerne du holder på med er akkurat det jeg har vært på utkikk etter.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Når det gjelder demping av tromme sett;

Hvorfor ikke bare skjære ut rundinger ( i MDF kapp?) som passer til hver tromme som skal dempes, trekke den med f.eks fleece pledd i passende farge og feste med en tråd eller bagasjestropp rundt tromma så det holder begge på plass. Evt kan en jo bruke en slik enhånds billig tvinge (med forsiktighet).

Burde bli både enkelt billig og lydløst.
    Men jeg har jo helt glemt å kommentere forslaget ditt Counterpointer ops:

Ja, jeg har vært inne på samme tanken, og i tillegg kanskje lime på noe skumgummi på platene for å få bra kontakt mellom skinnene og platen, tenker da i retning av slike lyddempematter med lim på ene siden og folie på den andre, og trekke de med molton eller fleece. Jeg har sett for meg en slags hengslet sak med en svak fjærbelastning, eller rett og slett bagasjestropper som du nevner. Den til stortromma blir jo ganske svær da... Bør nok også ha noe til cymbalene, de synger også en del.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hehe, jo takker for det. Forsøker å holde det sånn noenlunde, jeg har en mopp stående som jeg drar over med. Dessuten er jo den ene halvdelen av rommet i bruk til trommeøvelser, og da er det greit at man kan gå inn der i sokkelesten.

Og nå begynner det jo å nærme seg helgen. Den tidligere nevnte av-nettbutikken har OMSIDER klart å sende stoffet, tipper jeg har det her i morgen. I tillegg har jeg vært innom en blikkenslager i dag og fått tak i 1 meter med 160 mm spirorør og et 90 gr. bend. Skal se om ikke det blir litt ærbe med ventilasjon i helgen.

Forresten Timion, du skal ikke se bort fra at jeg stjeler litt fra deg, de surroundhøyttalerne du holder på med er akkurat det jeg har vært på utkikk etter.
    Ja!! Det må du bare gjøre. Jeg skal i så fall følge tråden :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var derfor jeg ymtet frempå om dette med tilgjengelige elementer i tråden din . Jeg er ikke noe særlig stø på delefilter og sånt og trenger en teskje-oppskrift. Men jeg skal ikke belemre deg med dét.

Litt om status: i dag har vi ommøblert i stua, noe som har medført at anlegget og høyttalerne har fått en mye bedre plassering. Tidligere var det hele klemt innimellom en vegg og peisen, nå står det mer fritt. Jeg må si de gamle JmLab-rakkerne gjør en god jobb, så de kommer nok til å bli med ned i kjelleren etter hvert. Jeg fikk montert 3 plater og nå er det kun 3 igjen, så i morgen blir det å få på plass de siste platene. Jeg har dessuten mottatt moltonen, så det blir kanskje noen rammer etter hvert også, vi får se.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som måtte være interessert, det er bra pudder i Trysil for tiden, 10-12 kuldegrader og snøvær. Tipper det har kommet 50 cm ny lett snø. Heldigvis har vi Magne som kommer med traktoren og freser gårdsplassen

Vel, jeg har selvsagt ikke stått på ski i helgen, her har det vært jobb. De siste platene er på plass :-D Jeg har ikke tatt bilde av prosessen så dere får stole på at jeg ikke lyver. Og så har jeg gjort litt mer på ventilasjonen. Som nevnt fikk jeg tak i litt 160 mm spirorø og et bend.

Jeg grublet en del på hvordan jeg skulle få laget en mal og få markert midten på røret, men det viste seg å være bortkastet energi, for røret var plugget igjen i den ene enden med et plastlokk hvor midten var markert.

Så da fant jeg frem et langt bor, puttet "lokket" inn i hullet fra snekkerverksted-siden og boret et hull:
    -venthull3-jpg

Så var det bare å sette lokket med senter på hullet i veggen og markere rundt:
    -venthull4-jpg

Dra frem stikksaga og sage rundt. Jeg skar litt utenfor streken, siden lokket jo var tilpasset innsiden av røret. Det viste seg at hullet egentlig er litt for nøyaktig, jeg skulle gjerne hatt plass til litt fugemasse. Her er røret på plass:
    -venthull5-jpg

Så var det å få på plass lydfellen. Jeg sparer dette litt, siden jeg kan ta det på kveldstid etter at ungene har lagt seg, det blir jo ikke noe særlig støy å snakke om.

Jeg har også kommet litt lenger på reisverket til downlight-kassen, men det var så marginalt at jeg tok ikke bryet med å ta bilder.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her er det fremgang ser jeg. Og nybarbert på hendene og greier...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Ja, her er det fremgang ser jeg. Og nybarbert på hendene og greier...
    Haha, ja jeg synes jeg måtte rake av den verste pelsen når jeg skulle ta bilde

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om dette blir litt OT i denne tråden, vil jeg uansett få takke for et hyggelig besøk i kveld, og et hyggelig gjensyn! :-D
    Håper din visitt i min "OBOS-kino" ga deg både lyd- og film-opplevelser, som kanskje kan være til inspirasjon?
    Ser i alle fall frem til et besøk i ditt rom, når det etterhvert står ferdig.
    Stå på!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det skal være sikkert&visst, Jan. Kikk i tråden din Og ja, jeg håper det kan bli anledning til et besøk.

Edit: Og på denne turen til tigerstaden har jeg kjøpt elektrisk stiftepistol og noen 1000 stifter, og jeg er antagelig eneste kunden på Plantasjen denne uken som har kjøpt barkduk. Kona har hatt symøte her i kveld og har påpekt overfor sydamene at jeg har kjøpt stor mengder stoff...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte selv barkduk fra plantasjen i mitt første kinorom på veggene men har du tenkt å stifte de på plass?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei antiloop.

Denne barkduken er egentlig kun tenkt som støvbarriere. Tenkte først på noe bllig stoff og var innom Jysk, men fant ut at det stoffet de har er veldig elastisk. Så lurte jeg også på denne Markdekkeduken de har på Plantasjen, men den ble liksom litt glatt i overflaten, derfor landet jeg på Barkduk.

Så ja, tanken er å stifte barkduken fast til reisverket fro å dekke til Glavaen, deretter blir det rammer med sort Scenemolton utenpå. Blir det et problem å stifte den fast? Jeg har ikke undersøkt den så godt ennå...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei tror ikke det skal by på problemer. Jeg brukte denne duken på veggene jeg ser du. Malte først veggene sorte og brukte vegg/tapet lim til duken..8)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phu, nå trodde jeg du skulle komme med noen dårlige nyheter, om at den kommer til å revne elns Jeg vet egentlig ikke om det er nødvendig, men folk har nevnt at Scenemolton tiltrekker seg støv, så da tenkte jeg at det kunne være en slags idé å dekke til Glavaen med noe.

Jeg hadde egentlig tenkt å få gjort noe i kjelleren i helgen, men så ble det en hyttetur i stedet. Men kona har nevnt at hun synes den kinoen kanskje burde bli ferdig snart, så jeg må nok komme i arbeid snart.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kaarnakangas

Og nå har jeg jobbet litt.

Ikke så mye riktignok, men litt. Må beklage litt dårlige bilder i kveld. Kameraet begynte å gå tom for strøm så jeg fikk ikke tid til å velge noen bra utsnitt. Men jeg har laget ferdig downlightkassene på langveggene, her er vestveggen.
    -dlkassevest-jpg

Nå gjenstår frontveggen, dvs. hulrommet mellom bjelken og veggen, her vist fra et tidligere bilde:
    -gipsmontferdig3-jpg

Og så kunne jeg ikke dy meg, måtte bare henge opp litt av barkduken*
    -barkduk-jpg

*For de som måtte lure: "Kaarnakangas" er altså bakduk på finsk. Synes bare det låt litt kult.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    *For de som måtte lure: "Kaarnakangas" er altså bakduk på finsk. Synes bare det låt litt kult.
    Jeg lurte jeg, vettu :-)

Side 21 av 51 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •