tols1s byggetråd - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 51 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1015
    Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal du legge disse mdf platene rett på stenderne ? Altså gå veien utenom gips først? (Planegger kino selv og er helt grønn, forøvrig syns jeg gips er tungt!)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Haavard.

Jeg har vært en del frem og tilbake på dette, men den foreløpig endelige (tror jeg er sikker på at det kanskje blir sånn :-? ) planen er å legge de rett på stendere. Og grunnen er at det er kun to tilstøtende rom som deler vegg med kinoen; snekkerverkstedet og en kaldbod. De øvrige veggene er yttervegger. Jeg tipper at den største lydlekkasjen vil skje gjennom taket, og der blir det to lag, ett med gips og ett med TakEss-plater.

Gips er tungt, ja, helt enig

Jeg var forresten på nippet til å bestille 10 tuber GreenGlue til å ha mellom gips og TakEss. Men det er liksom noe med prisen. Jeg måtte hatt 10 tuber + skviseapparat = tett oppunder 2000,- + frakt. Kan ha ganske mye gøy for 2000,- : 10-20 filmer, godt på vei til BD-spiller etc.

Newcomer thell sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende stykke arbeid du har fått gjort her i det siste tols1, skal si det går unna! Jeg bøyer meg i støvet og er sikker på at dette blir bra.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det føles ikke som det går særlig unna, men takk allikevel Thell.

Jeg gøv altså løs på isoleringen nå i kveld og tenkte jeg skulle begynne på sørveggen, der hvor jeg har 75mm stendere og hadde kjøpt 70 mm isolasjon til dette. Jeg var egentlig ved ganske godt mot da jeg startet.

Men etterhvert som det gikk opp for meg, begynte jeg og forberede et tordeninnlegg om isolasjonen de selger på ByggMax. Det er altså denne det dreier seg om. På en etikett som er klistret på pakken står det SK INSULATION ROLL 040.
    -rullfrah-lvete-jpg

For det første: den lukter usannsynlig vondt, rett og slett urgammelt piss. La oss si du kommer hjem fra en 3 ukers ferie, stikker hodet inn på det bittelille rommet uten særlig ventilasjon som kun rommer et klosett og oppdager at noen har glemt å dra ned i do før avreise. Det er direkte ubehagelig og jobbe i den stanken.

Neste tilbakeslaget var at den er veldig porøs og myk. Jeg tenkte at -dette må da bli vanskelig å få til å stå oppreist mellom stenderne. Det stemte. Delvis også pga. at den ene kanten var... hva skal jeg si, liksom klissete og føltes våt, og dessuten komprimert. Det medførte igjen at den ikke rakk helt ut til stenderne på begge sider. Den ble forsåvidt stående, men jeg ser for meg at den på sikt vil klappe sammen og bli liggende som en klump nederst i veggen.

Etter noen "fakk" droppet jeg hele skiten, rev det ut og stappet det i plastsekker.

Men så har det begynt å demre. Kan det være at denne isolasjonen egentlig er tenkt å skulle rulles ut i etasjeskiller eller på loftet eller noe sånt? Det kan umulig være meningen at denne skal brukes i vegger. Uansett er det utrolig dårlig informasjon på ByggMax' nettsider om disse produktene, så jeg må vel undersøke grundigere på forhånd før jeg gjør flere innkjøp derfra.

Vel, det var dagens tilbakeslag.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsjda!
    Men dog: Hva var vel fremgang, uten tilbakeslag? :-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig surt det der. (bokstavlig talt også...) Får du byttet, eller "tar du tapet"?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iflg denne skal 040 kunne brukes til både vegg/tak.
    mulig du har fått en våt pakke eller noe?
    (Glava lukter heller ikke parfyme rett ut av pakken lukter litt kattepiss vil jeg påstså)

Synes selv det er enklere å jobbe med Rockwool Flexi plater, mye lettere å få ett godt resultat enn iso på rull.

Er på generelt grunnlag (uten å ha noe erfaring med Byggmax) skeptisk til slike "billigmerker", da det ofte er en grunn til at de er så billige...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lukten du beskriver minner fryktelig mye på den jeg fikk da glavaen under kinogolvet ble våt. Fysjameg..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes isolasjonen jeg brukte fra Byggmax fungerte alldeles utmerket, men husker ikke om det var nøyaktig samme type som det du har slitt med. Synes ikke det luktet noe spesielt heller...

Kan det være at den har vært vannskadet da? Kanskje du bør ta det opp med butikken?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all omtanke folkens. Du har selvsagt rett Scrooge, det blir en kjedelig dans med bare forovertrinn, man må ta et steg tilbake også.

Vel lukten likner på Glava, men den er bare ekstremt mye sterkere. Jeg tok pakkene direkte av en uåpnet pall som sto under tak, og de ble fraktet hit i bagasjerommet, så de kan bare ikke ha blitt våte. Dessuten så kjennes det ikke vått heller, bare seigt, kan nesten sammenlignes med sukkerspinn.

Antiloop: det var kanskje ikke bare Glavaen som gjorde at det luktet litt... stramt hos deg :?

Mindwaste: jeg fant omsider frem til den saken der også, men det er to ting som ikke stemmer. Det ene er tykkelsen, min rull er oppgitt å ha 70 mm tykkelse, og den dimmen står ikke listet i tabellen. Det andre er (forsåvid et kjent fenomen fra burgersjappa) at min rull ikke likner på den på bildet. Den på bildet ser litt fastere ut enn denne:
    -rullfrah-lvete3-jpg

Teddy: jeg er faktisk litt usikker på hvor kvitteringen er, men hvis den kommer til rette så skal jeg ta med de uåpnede pakkene tilbake og prøve å bytte.

Jeg begynner også å ane at dette er produkter av laber kvalitet (jaja, de er jo billig så man kan kanskje ikke forvente mer). Men samtidig ser det ut til at produsenten er relativt stor og leverer til mange land, så det kan jo hende jeg har vært uheldig og tatt med feil type.

Vel, erfaringer er som regel dårlige minner.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg synes isolasjonen jeg brukte fra Byggmax fungerte alldeles utmerket, men husker ikke om det var nøyaktig samme type som det du har slitt med. Synes ikke det luktet noe spesielt heller...

Kan det være at den har vært vannskadet da? Kanskje du bør ta det opp med butikken?
    Sier du det? Var det rull eller plater?

Det kan selvsagt skje at det er vannskade, men jeg åpnet faktisk en ny pall og måtte bryte meg gjennom to lag med ultraseig plast, og de er helt tørre bortsett fra den ene kanten som er seig. Jeg er fristet til å ta opp en 100mm pakke for å sjekke, men da har jeg somlet bort en hel pakke til...

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg fortsetter med og kjøpe glava jeg

Er det egentlig noen stor prisforskjell ?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke om jeg har brukt plater, men har helt sikkert brukt rull. Kommer rett fra julebord, så jeg klarer ikke å finne fram i min egen tråd...

Her er noen bilder av isolasjonen:

Den siste over her ligner da vitterlig på din?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flaks at du fant hjem da hvertfall Den siste må være helt lik, men din er sikkert i 100 mm antagelig. Mulig at den er litt stivere. Til og med fottøyet er likt bare at jeg bruker sokker og så har jeg rød bukse.

Men ja Loffen, det er stor prisforskjell, dreier seg om halve prisen hvis jeg ikke tar helt feil.

Men da tar jeg sjansen på å åpne en 100 mm pakke med utenlandsk vare, og så kjøper jeg en pakke med 75mm Glava.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok rett i at det luktet verre hos meg når det sto på som verst men i starten da det ikke var fullt så vått så luktet det katte piss og en litt søtlig lukt. Etter at vi fikk ut glavaen så luktet det ikke så ille som en skulle tro.. Glava + vann/fuktighet var det som luktet verst..:neutral:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Til og med fottøyet er likt bare at jeg bruker sokker og så har jeg rød bukse.
    Verne-slippers er undervurdert ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier du det. Fukt + Glava = sterkere kattepisslukt enn kun Glava altså?

Ved nærmere ettertanke, så lurer jeg på om den 70mm rullen ikke stammer fra den nyåpnede pallen, men fra stabelen ved siden av som var åpnet. Dette må etterforskes nærmere, kanskje ting ikke er så ille allikevel.

Takk for alle tips folkens.

For øvrig må jeg også avsløre at dere har blitt utsatt for en liten test. (Ok, kanskje jeg overvurderer antall lesere, men noen er det jo som vanker her jevnlig). For noe poster siden fortalte jeg om innkjøpet av plater. Men det er faktisk ingen som har lurt på hvordan det gikk med han som fikk et brått og ublidt møte med betonggulvet.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Verne-slippers er undervurdert ;-)
    Tja, de fungerer dårlig mot motorsager, men stort sett tar de av for det meste, ja.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte litt på han stakkars "duden" som falt i gulvet. Men ettersom han skulle klive i stilasjen og ikke bruke gaffel truck som er vanlig så syntes jeg ikke det var så synd på han alikevel. Gikk det ille med han eller?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei det gikk bra, men han ble litt sur.

Det lageret er forresten ikke egnet for bruk av truck, det er ting stablet opp etter vegger overalt og man må åle seg mellom pallene som står strødd utover gulvet.

Side 13 av 51 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •