tols1s byggetråd - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 51 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1015
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke så vanskelig og fyre opp nei

Det blir sikkert bra :-D

Hvor mange kanaler regner du med at det blir ?

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1

Men til deres kanskje store forskrekkelse, så kommer jeg altså ikke til å begynne å pusse lecaen på innsiden. Om elgen og de andre ville dyra utenfor veggen blir forstyrret av mine påfunn i kjelleren, så kommer ikke det til å plage meg nevneverdig.
    Neida, ikke la deg stresse av krav om pussing. Det holder lenge å legge på gips :twisted:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Ikke så vanskelig og fyre opp nei

Det blir sikkert bra

Hvor mange kanaler regner du med at det blir ?
    Ta det helt med ro, jeg lar meg ikke fyre opp så lett. Kanaler? Tja, en 10-20...

Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Neida, ikke la deg stresse av krav om pussing. Det holder lenge å legge på gips
    Ja, med en 3-4 lag så skulle vel det meste være greit.

Nei, gutter, det skal nok mer til for å stresse opp en trysling (innflytter riktig nok, men man blir fort smittet)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Nei, gutter, det skal nok mer til for å stresse opp en trysling (innflytter riktig nok, men man blir fort smittet)
    Hehe, "Calm and Collected". Slik skal det være!
    God (h)elg! 8)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her forekommer ikke utidige løft i blodtrykket nei

En liten oppfriskning av tråden er på sin plass. Ting begynner å snøre seg til for tiden. Har anskaffet isolasjon og umalt Smartpanel. Isolasjonen stammer fra ByggMax mens platene er kjøpt på Malia, der de har de typen jeg ønsker til 115,- pr plate. Har også gjort om på alle boksene til surroundhøyttalerne som nevnt tidligere, jeg har bare ikke tatt bilde av det hele, det ble liksom litt overflødig.

Jeg holdt riktig nok på å ta livet av betjeningen på Malia. Jeg hadde rygget hengeren halvveis inn på lageret, og platene lå på en reol og såpass høyt at mannen måtte klatre opp for å få de ned. Det skal sies at han klatret opp med en fot på på en pall som sto på skrått og den andre foten på en kasse. Arbeidsfordelingen var slik at han tok de ned fra reolen mens jeg tok i mot og la de på hengeren. Men så falt det en vanndråpe fra taket som la seg på den øverste plata, og jeg måtte jo selvsagt tørke den bort før jeg la på neste plate, ellers ville de bli ødelagt av fukt. Mens jeg stod der og tørket bort dråpen lød det et brak bak ryggen min, og både plata og gubben lå langflate på betonggulvet. Jeg synes ikke jeg kunne be om prisavslag pga at den ene kanten fikk seg en liten smell.:roll: Men ellers var plata uskadd.

Vel nok om det.

De hadde forresten kun 14 plater igjen men skulle bestille fler. Her ligger de første til akklimatisering
    -plater-jpg

Som kjent har jeg delt opp rommet i arbeidssoner, denne sonen er nå klar til å isoleres:
    -reisv1-jpg

Forøvrig må jeg si at jeg er ganske skuffet over batterikapasiteten til den DeWalt-drillen jeg kjøpte for en tid tilbake. Mener selv at jeg følger alle laderegler; lades skikkelig ut før den lades helt opp igjen. Men det er faktisk ikke fryktelig mange 80mm skruer den klarer før den å lades på nytt. Den gode gamle B&D-en var betydelig med utholdende, selv om den nå også begynner å bli fort sliten.

Så jeg håper å komme i gang med litt isolering i løpet av uka. Fortsettelse følger.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er disse platene noe lignende som Huntonittplater, bare umalte? Virker rimelige til 115,- pr. stk.

Ellers må det jo være deilig å ha kommet så langt som til isolering av veggene, jeg ligger bak deg, men har ingen ambisjoner om å være rask ;-)

Flotte bilder tols1, bare pøs på med dem.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Bilder må vi ha. Og ikke minst for ettertiden, veldig greit å ha en slik logg. Går det an å laste ned hele tråden som en fil for å lagre lokalt?

Ja, jeg tror det er omtrent som Huntonitt, men umalt. Jeg synes ikke det er noen grunn til å velge ferdig malte når jeg allikevel skal male med en mørk farge. Dessuten er de billigere, men det går vel mer opp i opp når man skal kjøpe maling maling og alt annet i tillegg.

Men det begynner å likne noe nå, ja. Jeg har ingen forventninger til høyt tempo her, så du skal ikke se bort fra at du kan ta meg igjen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyt tempo?? "U ain´t seen nothing yet"!:
    http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post1044111

Med all respekt for RuneW´s prosjekt, må vel de fleste føle seg som "Lyn-Gordon" i så måte?
    Uten dermed å si at det ene blir bedre / verre enn det andre.
    Det gjenstår jo å se.............

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada jada...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såså, vær litt snill med mannen, da Scrooge. Det går kanskje litt sakte, men du verden så mye glede vi har av det.:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser forøvrig at du har valgt noe som er skremmende likt mine egne plater:

Jeg mener forøvrig bestemt av jeg gav 69,- per plate på SmartClub i sin tid. Det var det verste salget jeg har vært med på. Det var første og forhåpentligvis siste gang jeg har endt med blodige knoker på begge hendene etter et salg. Men billig var det...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da utrolig hvor billig dere får alt sørpå. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bruke sponplater og tapetsere dem og til slutt male dem, men kanskje det vil være bedre å bruke slike Smartplater som dere bruker? Man får jo da denne utfresingen, men den er kanskje bare bra for lyden

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bra det blir vet jeg ikke, men det er i alle fall lettvint!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det vil være mye mere lettvint enn med sponplater. Onkel P sa også at jeg må grunne sponplatene fordi de suger til seg lim...altså ennå mere arbeid på denne måten. Hvor tykke er disse Smartpanelene? Og det er meningen at man skal kunne male rett på dem, eller?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    69,- på SmartClub? Det var billig. Problemet mitt er imidlertid at SmartClub ligger et godt stykke unna, så da måtte jeg ha leid tilhenger med kapell og kjørt 20 mil tur/retur. Ved å handle lokalt så blir liksom transporten litt enklere; jeg kan kjøre to turer med min egen gamle henger (som jeg forøvrig ikke har lyst til å bruke på særlig lange turer, den har vel rundet 30 år nå) og bare slenge en presenning over i tilfelle regn. Jeg kunne til nød handlet på ByggMax på Hamar men det fristet egentlig heller ikke. Isolasjonen fikk jeg inn i bilen og skulle allikevel til Hamar den dagen.

Jeg tror ikke de sporene har så mye å si på lyden egentlig. For min del er det mest estetisk. Jeg vurderte også å bruke sponplater som har en liten fals i skjøten, og bare male de med en sneisen farge. Har gjort det i et annet rom og det er forsåvidt greit, men det blir penere med Smartpanel. Spon-sparkel-tapet-maling blir sikkert helt fint, men jeg vil tippe det blir dyrere og mer jobb.

En snekker jeg snakket med kunne fortelle at akustikken i et rom med MDF-plater er helt annerledes enn med trepanel, det blir visst en mye hardere klang. Men om dette blir det samme for spon vet jeg ikke. Og jeg er forberedt på å bruke litt tid på akkustikken med noen akustikkplater.

Edit: Rune var visst kjappere enn meg. Men det blir helt klart mye enklere med slike plater ja. Dere har vel kanskje Monter i nærheten Natural? Jeg fikk prutet ned slike plater til 99,- hos den lokale Monterbutikken, men det var med perlestaffprofil, ikke skygge slik som disse.

Edit2: Nordligste Monter er visst noe lenger sør enn Andøya...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, her i gokk må man klare seg med Byggmakker, BK og en og annen lokal forretning. Jeg vil anta at disse Smartpanelene ikke er så harde som sponplater og selvfølgelig mye lettere å jobbe med.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noe, er de vel enda hardere...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er nok en del hardere enn spon, ja. Og jeg tipper tyngre å jobbe med enn spon, dvs. tyngre i den forstand at de er hardere å skjære og kutte. Vektmessig er de kanskje litt tyngre enn spon.

Meningen er å male direkte på plata, muligens bør man grunne først. Men man slipper jo å sparkle-pusse-sparkle-pusse etc. Jeg hater å sparkle, antagelig fordi jeg ikke har tålmodighet til å får det helt strøkent.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh, da har jeg misforstått...igjen
    Jeg så for meg at de var endel tynnere og lettere, noe ala de Huntonittplatene jeg har i stuen. Jeg får undersøke de forskjellige mulighetene etter hvert.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ca 13 mm tykke på det tykkeste, akkurat som spon. Synes de var ok å jobbe med egentlig - i alle fall med ok verktøy. Har kommet meg gjennom 13 løpemeter vegg på en ladning med sirkelsaga hittil :-)

Side 12 av 51 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •