tols1s byggetråd - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 51 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1015
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, å ta rom i bruk før de egentlig er ferdig er nok en ganske vanlig "feil". Jeg har vært inne på tanken å vente med å trekke strøm til rommet helt til det er så godt som ferdig. Men det spørs.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Absolutt ikke nødvendig å fuge mellom svill og leca.
    Underskriver. Det har i alle fall ikke noe for seg hvis du tenker på tetting av rom-i-rom'et.

Når jeg bare så skissen trodde jeg at du kanskje hadde tenkt å legge på "en larve" for å gardere deg mot skrangling, hvis du skulle være så uheldig at stenderverket kom for nære Lecaen, men det var jo ikke slikt du tenkte...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stror ikke dette vil skrangle noe særlig, hele konstruksjonen ble ganske stiv da jeg fikk på plass takgipsen.

Jeg tenkte egentlig at evt. lekkasjer som kommer seg gjennom veggplatene, f.eks. gjennom bokser etc. (nei har ikke laget bakbokser ) vil kunne stoppes på sin vei opp mot stua ved å tette der. Men da tror jeg uansett at jeg dytter litt isolasjon i denne sprekken.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt isolasjon rundt omkring på tilsvarende steder, men mest for å sikre meg mot skrangling i k-rørene som ligger faretruende nærme en tilstøtende flate.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så har jo du et par tuber som antagelig vil få det meste til å vibrere, jeg er ikke så sikker på om noe slikt utstyr kommer i hus her. Men det koster jo ikke'no å være forberedt.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering etter en kort arbeidsøkt mens junior øvde på trommeleksene sine i kveld.

Inspirert av TheNaturals holdning om å ta høyde for enhver eventualitet, har jeg kommet til at det kan være/bli en fordel og ha trukket rør til høyttaleruttak langs gulvet bak. Med slike uttak i bakhånden kan man sette opp gulvstående bakhøyttalere eller man kan fore et par subber med høynivåsignal. Man må selvsagt ha et par bilder:
    -gulvboksbak-jpg

Jeg har ikke tilsvarende uttak for sidehøyttalere, jeg får se om det blir ved neste øvingstime. Også her er det "huskelapper" med målene for plassering av surround:
    -bakskisse-jpg

Jeg fikk det også for meg at jeg burde bore hull til jukseboksene i spikerslagene før jeg setter opp plater. Men ved nærmere ettertanke var det antagelig en dårlig idé, jeg tror nemlig det kan bli vrient å få plassert hullene i panelplatene til helt nøyaktig å passe disse jeg nå har borret. Jeg har ikke rørt en dråpe siden lørdag kveld, så jeg kan ikke skylde på fylla heller...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg lest igjennom hele tråden, men er det no grunn for at du velger "juksebokser" og ikke vanlige stenderbokser?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt sent å si det nå, men har ikke lagt merke til det før. Jeg er ganske sikker på at pusset Leca er merkbart mer lydisolerende enn upusset...

Men det er bare å spe på med et par lag gips til, så bli're like bra vettu ;-)

Edit: Det er mulig at det "holder" med puss på en side - ble litt usikker nå...

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier tols1, nå er du sikret for fremtiden.

Rune, tror du ikke tols1 må ta ned stenderne og få pusset Lecaen? :twisted:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Rune, tror du ikke tols1 må ta ned stenderne og få pusset Lecaen? :twisted:
    Det tar jeg som en selvfølge

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du ikke høre for mye på RuneW, da blir du ikke ferdig tols1:wink:

Dette ser ut til å bli meget bra, prøver å følge med i fortsettelsen....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - jeg bare drar deg litt i beinet, tols1. Det blir helt suverent det du driver med!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har ingen nevnt dette med pusset Leca før nå??? Herreminhatt!!!

Æsj, nå må jeg begynne helt på nytt. Særlig

RuneW: Er egentlig begrepet "holder" kjent for deg? :twisted:

Hillmar: Velkommen innom. Grunn og grunn frk. Blom. Tanken var å slippe å sette opp egne stendere for å plassere boksene. Som du ser på bildet med plasseringsskissen så havner uttaket mellom to stendere, og siden jeg allikevel skal ha spikerslag bak plata, så ble det juksebokser. Edit: Men som den observante sjåar kanskje legger merke til, så er akkurat det uttaket plassert på en kubbing. Vet du Hilmar, jeg tror faktisk jeg skal gjøre om på denne planen og sette opp vanlige veggbokser i stedet. Jeg har uansett tenkt å kubbe mellom stenderne, og det ser ut til å passe ganske bra med høyden til bakhøyttalerne. Håper jeg har nok veggbokser...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Nå må du ikke høre for mye på RuneW, da blir du ikke ferdig tols1:wink:

Dette ser ut til å bli meget bra, prøver å følge med i fortsettelsen....
    Takk Mor10.

Hehe, dette prosjektet har tatt ganske lang tid allerede, hvis jeg skulle fulgt Runes metoder hadde jeg aldri blitt ferdig.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når er det planlagt åpning av kinoen Tols1?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Antiloop. Jeg har lagt en plan men vet ikke riktig hvor jeg har lagt den. :-? Det har vært antydet at jeg skal ha rommet klart til uka før vinterferien, da får vi visstnok storslått utenlandsbesøk. Men jeg er nå ikke så sikker på om det holder med dette tempoet...

Og så kommer det an på økonomien fremover, jeg må ta dette litt etterhvert som jeg får lønning. Den neste investeringen blir isolasjon og plater av forskjellig slag. Så får vi se hva julelønninga bringer med seg, og det blir noe til litt elektronisk leamikk.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært uten kinoen min i 1 1/2 mnd jeg nå og begynner å få kraftige abstinenser. Heldigvis blir det nytt golv nå. Snekkerne kom i ettermiddag med materialer og utstyr så fra i morgen blir det bygging av nytt golv.:-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff ja, det var noe dritt den lekkasjen. Men vi får håpe det blir i orden snart.

Vel. Jeg har faktisk fått til en liten økt i kveld også. Men om jeg egentlig har kommet noe lenger er jo et annet spørsmål. Jeg har altså droppet jukseboksene og gått over til veggbokser. Jaja-men.
    -veggboksbak1-jpg

To veggbokser og spikerslag er nå på plass. Men uttaket til presence vil fortsatt baseres på jukseboks, bare så det er klart. Dessuten kommer jeg ikke til å terminere presence-kabelen i noe, der blir det et blindlokk.
    -veggbokserbakhoyre-jpg.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Kanskje litt sent å si det nå, men har ikke lagt merke til det før. Jeg er ganske sikker på at pusset Leca er merkbart mer lydisolerende enn upusset...

Men det er bare å spe på med et par lag gips til, så bli're like bra vettu ;-)

Edit: Det er mulig at det "holder" med puss på en side - ble litt usikker nå...

Akkurat det stemmer veldig bra,på det sist vinduet i rommet mitt vurderte jeg og ikke pusse men etter og ha lagt øret inntil lecaen ble det puss ja.
    Leca er absolutt ikke lydtett,det var ett konstant sus og støy fra omgivelsene slapp lett igjennom,det ble mindre med puss på utsiden selvfølgelig,men alikevel så var det stor forskjell mellom en vegg som var pusset på en side kontra en som var pusset på begge sider.

Men nå er dette en kjeller så det har nok mindre og si :-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaså, har du også begynt nå Loffen? :twisted:

Men til deres kanskje store forskrekkelse, så kommer jeg altså ikke til å begynne å pusse lecaen på innsiden. Om elgen og de andre ville dyra utenfor veggen blir forstyrret av mine påfunn i kjelleren, så kommer ikke det til å plage meg nevneverdig.

Side 11 av 51 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •