Lyddør - hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyddør - hjelp!

Jeg har tenkt å innstallere lyddør til min nye kino. Det er fra før to dobbeltdører i glass som skal fjernes. Åpningen den nye døren skal plasseres i er da 130cm.. Jeg vil derfor trenge en lyddør som har sidefelt.

Min håndtverker forteller at man ikke så lett får tak i dette, dvs Swedoor leverer ikke 40db dør med sidefelt. Jeg må da velge en dør som er 130cm bred - som blir for uestetisk.

Tips til lyddør med sidefelt? minimum 35db reduksjon påkreves.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mtp at dobbeltfløyet lyddør ikke er så enkel å skaffe tilveie, og ikke minst etter å ha tittet litt på ditt forestående (og meeget lovende kinoprosjekt!), så ville jeg kanskje vurdert en utforing for tilpasning av en enkel (og lettere tilgjengelig) dør i stedet?
    Et dårlig svar på spørsmålet ditt kanskje, men det kan til syvende og sist bli den "enkleste" løsningen?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tror jeg også blir løsningen dersom jeg ikke finner noen dør med sidefelt. Eneste greia er da at det fra utsiden vil kunne merkes at det er en overgang fra mur til gips e.l. ved siden av døren. Dette får heller pusses og stelles med til det ser greit ut..

PS.Takk for kommentaren om kinoen!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pussing og overganger er jeg ganske sikker på at du (eller håndtverkeren?)fikser ganske greit.
    Rommet, og ikke minst utstyret du tenker å plassere i det, betinger så avgjort en positiv kommentar!
    Det må sikkert jobbes litt med demping og akustikk i rommet etterhvert.
    Men når det er unnagjort, så tror jeg ganske sikkert at denne kinoen blir stående høyt i kurs! Skal følge med her! ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •